Grove St. Geplaatst: 4 februari 2006 Rapport Geplaatst: 4 februari 2006 Aha, je hebt wss een invisionfree skin code gevonden... ja kan kloppen ik heb een ander forum van if en daar kan je wel met codes skins install. maar ik heb IPB Maar we waren over die tut bezich, dus we kunnen beter wee ontopic gaan Reageren
Dizcid Geplaatst: 5 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 februari 2006 Ik heb de tut wat uitgebruider gemaakt en beter uitgelegt. ik hoop dat het nu wat beter is en dat jullie het snappen Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 7 februari 2006 Rapport Geplaatst: 7 februari 2006 Even tussen door IF Skins werken NIET of zelfs NOOIT. If is ook geen onderdeel van Invision ook al draait het board op een namaak van IPB 1.3. Kvind het niet super uitgelegd meer informatie zou beter zijn. Reageren
ViceAgent Geplaatst: 7 februari 2006 Rapport Geplaatst: 7 februari 2006 Even tussen door IF Skins werken NIET of zelfs NOOIT. Das 't zelfde.. OT: Misschien echt een beetje 'zeikerig' maar dit soort informatie kun je ook terugvinden in de bijgeleverde Guide. Overigens raad ik jullie aan om IPBv2.1.4 te kopen aangezien die veel veiliger is, en heeft veel meer opties.. Het is duur, klopt, maar je hebt enorme kwaliteit. Echt enorme.. Je kan veel meer dan je van buitenaf zou verwachten, en dat mag ook voor deze prijs ($199,-). Met één druk op de knop kun je bijvoorbeeld al profiel opties toevoegen, voor een zogenaamde 'Respectlist' hoeft dus geen MOD te worden gemaakt, maar je kan die gewoon via IPB toevoegen. Veel meer functies ja. Ik hoop dat dit niet onder 'reclame' valt aangezien ik niets met IPB inc. te maken heb! Ik wil gewoon even helpen & Tips geven. Maargoed, mocht dit toch onder 'Reclame' vallen; edit mijn post dan maar moderator. Reageren
Quatroking Geplaatst: 9 februari 2006 Rapport Geplaatst: 9 februari 2006 dus je zou eigenlijk een forum op je site kunnen zetten zonder er iets voor te betalen? Reageren
ViceAgent Geplaatst: 9 februari 2006 Rapport Geplaatst: 9 februari 2006 dus je zou eigenlijk een forum op je site kunnen zetten zonder er iets voor te betalen? IPB 2.1.4 is duur, maar je krijgt er wat voor. Veel mensen gebruiken IPB 1.3.1 Final louter omdat hij gratis is, maar hij is dan ook makkelijk te hacken. PHPBB is al iets beter, daarmee bedoel ik qua veiligheid, maar niet qua gebruikersvriendelijkheid. vBulletin daar zou ik nooit aan beginnen want het is een beetje onoverzichtelijk. Er is trouwens een nieuw Nederlands forum in ontwikkeling ( Q-BB ) ik zal geen link noemen want dat is spam, maar dat is ook een redelijk goed Board, en gratis. Dus ja, je moet zelf maar even bedenken: - Wat heb ik er voor over (Qua Geld) - Wat voor functies moet het hebben Enzovoorts. Reageren
Quatroking Geplaatst: 10 februari 2006 Rapport Geplaatst: 10 februari 2006 (bewerkt) nou, dan ga ik meteen er eentje instaleren! EDIT: FUCK!! m'n host is offline! Bewerkt: 10 februari 2006 door Quatroking Reageren
Mpp Geplaatst: 13 maart 2006 Rapport Geplaatst: 13 maart 2006 (bewerkt) ik krijg hem niet geinstalleerd Bewerkt: 14 maart 2006 door Mpp Reageren
Mania-92 Geplaatst: 13 maart 2006 Rapport Geplaatst: 13 maart 2006 dus je zou eigenlijk een forum op je site kunnen zetten zonder er iets voor te betalen? IPB 2.1.4 is duur, maar je krijgt er wat voor. Veel mensen gebruiken IPB 1.3.1 Final louter omdat hij gratis is, maar hij is dan ook makkelijk te hacken. PHPBB is al iets beter, daarmee bedoel ik qua veiligheid, maar niet qua gebruikersvriendelijkheid. vBulletin daar zou ik nooit aan beginnen want het is een beetje onoverzichtelijk. Er is trouwens een nieuw Nederlands forum in ontwikkeling ( Q-BB ) ik zal geen link noemen want dat is spam, maar dat is ook een redelijk goed Board, en gratis. Dus ja, je moet zelf maar even bedenken: - Wat heb ik er voor over (Qua Geld) - Wat voor functies moet het hebben Enzovoorts. phpBB moeilijker te hacken als IPB 1.3.1? Nou moet je niet gaan liegen het is namelijk even gemakkelijk alleen phpBB hacken heeft meer kans van slagen. Reageren
X-TX Geplaatst: 13 maart 2006 Rapport Geplaatst: 13 maart 2006 phpBB moeilijker te hacken als IPB 1.3.1? Nou moet je niet gaan liegen het is namelijk even gemakkelijk alleen phpBB hacken heeft meer kans van slagen. Kijk eens tegen wie je het hebt. Hij kan PHP en dat hele handel. Dus ik denk dat hij het echt wel beter weet wat wel en niet veiliger is. 2.1.5 is wel moeilijk te hacken dan PhpBB, vandaar dat in 2.1.5 zo weinig aanpassingen zijn geweest. Reageren
ViceAgent Geplaatst: 13 maart 2006 Rapport Geplaatst: 13 maart 2006 Hey, laten we hier geen ruzie over maken. Over het algemeen zijn ze beide vrij simpel te hacken, maar PHPBB is alleen al veiliger om het feit dat er constant updates voor komen, dus dat er ten alle tijden bugfixes komen enzo, dat heb je met IPB 1.3.1 niet, met 2.1.5 wel, uiteraard. Dan heb je al één reden te meer om PHPBB te gebruiken.. Veel services als Invisionfree (Jeweetwel, waat je een gratis forum kan maken), zijn wel veiliger dan PHPBB dacht ik, maar dat weet ik niet zeker.. Om een lang verhaal kort te maken denk ik toch echt dat IPB 1.3.1 onveiliger is dan PHPBB, overigens zijn de meeste mensen hier van overtuigd.. (I love google). Reageren
Timb0 Geplaatst: 14 maart 2006 Rapport Geplaatst: 14 maart 2006 Voor de gene die het nog willen weten.. Hoe CHMOD je?: Open je FTP client (dus waarmee je connect naar je website). Connect naar je site waar IPB op staat. Klik dan met je rechter muisknop op het bestand dat je moet CHModden. In de lijst die je krijg staat CHMOD ergens bij of alleen, of er staat iets met: Zet File Permissie's. Dan komt er een balkje waar een code in staat (bij mij staat er 755 standaard), dat verander je als dat moet (check de tut..) Hopelijk is het zo een beetje duidelijk Reageren
Upstream Geplaatst: 14 maart 2006 Rapport Geplaatst: 14 maart 2006 Voor de gene die het nog willen weten..Hoe CHMOD je?: Open je FTP client (dus waarmee je connect naar je website). Connect naar je site waar IPB op staat. Klik dan met je rechter muisknop op het bestand dat je moet CHModden. In de lijst die je krijg staat CHMOD ergens bij of alleen, of er staat iets met: Zet File Permissie's. Dan komt er een balkje waar een code in staat (bij mij staat er 755 standaard), dat verander je als dat moet (check de tut..) Hopelijk is het zo een beetje duidelijk Ik geloof dat ik deze link al eens heb gegeven, maar dit is een hele handige site om over chmodden te leren. Volledig met afbeeldingen en duidelijk en goed uitgelegd. Ftp programma's Filezilla (download) Cute ftp (download) WS_FTP LE (download) Reageren
Gangsta Geplaatst: 21 november 2006 Rapport Geplaatst: 21 november 2006 Zou iemand me aub kunnen helpen? Ik wil graag IPB 1.3 installeren, alles gaat goed. Ik gebruik FreeHostia.com als gratis host. Als ik mijn board wil installeren: mijnnaam.freehostia.com/mijnmap/sm_install.php Dan staat er SQL Database naam En database SQL gebruikers naam. Wat moet ik daar invullen? ik heb al een mySQL database aangemaakt. Bijvoorbeeld: mijnnaam_root. Ik snap het niet echt, kan iemand me aub helpen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.