Argon Geplaatst: 21 november 2006 Rapport Geplaatst: 21 november 2006 Zou iemand me aub kunnen helpen?Ik wil graag IPB 1.3 installeren, alles gaat goed. Ik gebruik FreeHostia.com als gratis host. Als ik mijn board wil installeren: mijnnaam.freehostia.com/mijnmap/sm_install.php Dan staat er SQL Database naam En database SQL gebruikers naam. Wat moet ik daar invullen? ik heb al een mySQL database aangemaakt. Bijvoorbeeld: mijnnaam_root. Ik snap het niet echt, kan iemand me aub helpen? Dit is nu toch echt wel niet moeilijk... Je hebt toch grijze hersenseletjes voor iets gekregen Je moet bij Database naam de naam van de database invullen die je aanmaakte (moeilijk ) En bij gebruikers naam (nog moeilijker) de gebruikers naam die je bij de database kreeg. Als je deze nergens ziet staan dan kan je freehostia kopieëren of gewoon is proberen met "mijnnaam" en het zou mij niet verbazen dat dat zou werken Met "mijnnaam" bedoel ik niet Argon maar wel wat jij in je voorbeeld "mijnnaam_root" aangaf. (Al de inhoud in dit bericht is niet boos bedoeld ook al komt het misschien nog al agresief over, maar ik erger me persoonlijk nogal aan het feit dat iedereen voor het minste vragen gaat stellen ) Reageren
Talietje Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 Ik snap het niet bij msql die dingetjes invullen en dan staat er altijd error. Welke database? mag je die zelf verzinnen? Waar staat die naam? En welke pass en username SQL Mag je die ook allemaal verzinnen?? Dan komt er altijd error op als ik op next klik! Dat er iets niet goed is ingevult bij MSQL Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 Ik snap het niet bij msql die dingetjes invullen en dan staat er altijd error.Welke database? mag je die zelf verzinnen? Waar staat die naam? En welke pass en username SQL Mag je die ook allemaal verzinnen?? Dan komt er altijd error op als ik op next klik! Dat er iets niet goed is ingevult bij MSQL Je moet eerst naar het Control panel van je host gaan, daar moet je een nieuwe database aanmaken, en aan krijg je een mail met alle gegevens of krijg je een pagina met al die gegevens. Bij welke host ben je? Reageren
Wesley Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 (bewerkt) heelp me dan! Kerel rustig aan, dit is een forum, waar je soms even moet wachten op een antwoord, dit is geen chatbox ofzo. Je kan bij Byethost naar je MySQL database gegevens gaan door op "MySQL databases" te klikken. Daar kun je nieuwe databases aanmaken, alle overige informatie kun je aan de zijkant bekijken. En je password is verder het zelfde als je inlog password voor Byethost Cpanel. @hieronder, nou dan, zeur dan ook niet zo, je moet gewoon soms even wachten op een antwoord, oftewel geduld is van belang! Bewerkt: 19 december 2007 door Wesley_GTA Reageren
Talietje Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 (bewerkt) bij name moet dit dan staan: Forum die database maakte ik dan aan Maar dan staat er nog ergens : byet_1346651_Forum , dit moet dat bij username? :s Dan komt er altijd error op als ik dan op next klik Dat komt er dan altijd op: Warning! The following errors must be rectified before continuing! Please go back and try again! Connection error: Access denied for user 'Forum'@'localhost' (using password: YES) Bewerkt: 19 december 2007 door Tallex Reageren
Wesley Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 bij name moet dit dan staan: Forum die database maakte ik dan aanMaar dan staat er nog ergens : byet_1346651_Forum , dit moet dat bij username? :s Dan komt er altijd error op als ik dan op next klik Dat "byet_1346651_Forum" moet je invullen bij MySQL Database. Alle overige informatie kun je aan de zijkant vinden, van je Byethost Cpanel. Aldus hier: En wederom je password van dat MySQL gedoe is het zelfde als die van jou Byethost cpanel wachtwoord. Reageren
Talietje Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 (bewerkt) Dan komt er nog altijd een error op : Connection error:Incorrect database name 'byet_1346651_Forum ' EDIT: Tis al goed!! twerkt thx thx thx Bewerkt: 19 december 2007 door Tallex Reageren
Wesley Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 (bewerkt) Dan komt er nog altijd een error op :Connection error:Incorrect database name 'byet_1346651_Forum ' Haal die spatie eens weg bij die "byet_1346651_Forum", kijk maar eens naast: 'byet_1346651_forum', daar zit een spatie achter, en dan is het meteen fout. Bewerkt: 19 december 2007 door Wesley_GTA Reageren
Talietje Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 Maar nu staan er allemaal kruisjes in die vierkantjes waar afbeeldingetjes moeten staan :s Reageren
Wesley Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 Maar nu staan er allemaal kruisjes in die vierkantjes waar afbeeldingetjes moeten staan :s Huh? Wat bedoel je nou precies? Maak desnoods een screenshot of dergelijke, dat is wat handiger. Reageren
Talietje Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 http://talietjeii.byethost.nl/IPB/upload/index.php/index.php? Reageren
Wesley Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 http://talietjeii.byethost.nl/IPB/upload/index.php/index.php? Ik kan je in ieder geval niet 100% met zekerheid vertellen, maar ik ga er vanuit dat je geen plaatjes e.d. hebt geupload. Misschien moet je even je plaatjes opnieuw uploaden. Reageren
Woetsha Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 http://talietjeii.byethost.nl/IPB/upload/index.php/index.php? Ik kan je in ieder geval niet 100% met zekerheid vertellen, maar ik ga er vanuit dat je geen plaatjes e.d. hebt geupload. Misschien moet je even je plaatjes opnieuw uploaden. Hij heeft denk ik wel de plaatjes geupload, maar er is precies een verkeerd link naar de afbeeldingen;Als ik op rechtsklik-eigenschappen doen dan zie ik dit http://talietjeii.byethost.nl/IPB/upload/i.../1/bf_nonew.gif terwijl je normaal gezien dit moet zien http://talietjeii.byethost.nl/IPB/upload/s.../1/bf_nonew.gif" ! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.