Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

In deze tutorial leer je hoe je een wagen een bodykit kunt geven (niet remapable, dat betekent dat je de auto niet om kan spuiten in andere kleuren, alleen de details zullen veranderen.)

Regels:

- Zwart rondom de auto wordt transparent na het Importen, verander dat dus niet.

- Je gebruikt de STY Tool.

- Je gebruikt Paint, geen Photoshop ofzo.

- Je steelt niks van deze tutorial.

- Backup wil.sty

1. Download eerst: STY Tool van GTAGames.nl, want dan heb je de zekerheid dat hij het doet. Installeer hem, (lees de readme) en start hem op.

2. Druk op OPEN links bovenin en open wil.sty in de map .../GTA2/data/

Zoek nu een van de wagens op die je wilt veranderen, (begin met een simpele) en klik deze aan. (In deze tutorial wordt de Cop Car gebruikt).

3. Klik de wagen aan en druk links op Export Image. Sla het plaatje op en open hem in Paint.

4. Okee, je hebt nu een wagen in Paint (deze is meestal bruinkleurig, behalve de speciale wagens). Vorm eerst met een witte kleur een body kit toe. (Als je dat wilt tenminste, je kan ook een zonnescherm maken of een spoiler.

Dit heb ik gemaakt als body kit:

bodykit0lt.png

5. Als je daarmee klaar bent, moet je proberen om de lege plekken (de zwarte vlakken binnen de lijnen van je auto) op te vullen met de kleur van de auto die hij normaal is. Je kan die kleur selecteren door op deze (tool4cg.png) de drukken en vervolgens op de kleur te klikken. Als het er nogal eentonig is kan je ook een stukje uit de normale auto kopieeren en op de lege vlakken plakken.

Dit is mijn resultaat:

bodykit216yt.png

6. Daarna gaan je de witte lijnen proberen te verduisteren.. Je kan dit zelf proberen maar je kan natuurlijk ook stukjes van andere auto kopieëren.

Dit heb ik gedaan:

bodykit27oa.png

7. Ga nu terug naar de STY Tool, en klik op Import. Als er een schermpje over palletes komt moet je gewoon op OK klikken.

8. Als je de auto in het scherm hebt klik je bovenin op SAVE AS en sla je hebt bestand als wil.sty op. (zorg dat je een backup hebt).

9. Sluit alles af, start GTA2 op en ga op zoek naar die auto!

Dit is het resultaat van mijn Cop Car met een brede carroserie:

copcar1lv.png

©2006 MrKooKie - GTAForum.nl - Mag niet geript worden.

Mag worden gebruikt voor GTAGames en andere hosted sites.

Bewerkt: door MrKooKie
  • 1 maand later...
Geplaatst:
Kan je ook een hele nieuwe auto maken?

Ik denk het wel ja, als je stukjes toe kan voegen.. Zul je ook wel de gehele auto kunnen veranderen. Ik heb zelf ook een keer een auto gemaakt (een General Lee) alleen nooit gelukt om ingame te krijgen. Ik denk dat ik GTA2 weer is ga installeren en probeer auto's te modden.

Geplaatst:
Kan je ook een hele nieuwe auto maken?

Jep, alleen moet je wel een andere er voor opofferen.

Ik denk het wel ja, als je stukjes toe kan voegen.. Zul je ook wel de gehele auto kunnen veranderen. Ik heb zelf ook een keer een auto gemaakt (een General Lee) alleen nooit gelukt om ingame te krijgen. Ik denk dat ik GTA2 weer is ga installeren en probeer auto's te modden.

Join the community!

Ik kan dit niet maar het is echt goed! :) .Super gaaf :cya:

Thanks! :engel:

Geplaatst:

Dat kan zeker wel, alleen is dat niet handig voor deze tutorial. De meeste auto's worden zelfs met Photoshop gemaakt.

Geplaatst:

Jawel, maar als je bij kleuren de voor ingestelde zwart een tikkie lichter maakt niet. Roze is trouwens ook een transparante kleur.

• 4 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...