Jump to content

Een Splitter of Router?

Recommended Posts

Geplaatst:

Wij hebben sinds kort 2 computers, we willen dat die allebij internet hebben. We hebben LAN-verbinding. We hebben al de router gebruikt ,aar die werkt niet, zijn we naar de winkel gegaan zegt die meneer dat we toch een router moeten gebruiken. Ik denk dat we een splitter moeten gebruiken maar nu snap ik er niks meer van...

Wat moet ik dus gebruiken??? Een Splitter of een Router????

Hier de afbeelding: lanverbinding6me.png

Geplaatst: (bewerkt)

In principe zou het met een router moeten lukken.

De kans dat de verbinding van de computer niet goed is ingesteld is groter dan de kans dat de router kapot is.

Zo'n thuisnetwerk aanleggen en instellen is een vrij complexe zaak. Verder gaat het er bij een ADSL-verbinding anders aan toe dan bij een kabelverbinding.

Ik zou eerst goed uitzoeken of de router echt kapot is. Mocht dat zo zijn, neem dan contact op met de fabrikant. Ik neem aan dat je -als de router nieuw is- een gratis reparatie krijgt, of een vervangende router. Als de router ouder is kun je altijd om hulp vragen bij de fabrikant.

Controleer nog eens of alles goed is ingesteld, zowel de hardware als de software.

Bewerkt: door Gunslinger
Geplaatst:

Kun je via de router wel op de eerste computer internet krijgen?

Zo niet, moet je nog wat instellen in de router zelf.

Geplaatst:
Kun je via de router wel op de eerste computer internet krijgen?

Zo niet, moet je nog wat instellen in de router zelf.

Als ik derouter op de hoofdpc aansluit dan zegt hij wel dat er verbinding is. Maar als ik op internet explorer druk, dan verschijnt de site niet.

PS: Als ik de router aansuit dan zegt hij dat de snelheid 100,0 Mbps is, normaal (nu) is dat 10,0 Mbps....

Geplaatst:

Als je een router heb gekocht die je NIET van je provider hebt gekregen moet je meestal wat installen, zoals ip soort, protocool, vci en nog wat dingen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...