Jump to content

Welk beeldscherm is beter?


-Matthijs-

Recommended Posts

Wij hebben 2 pc's, 1 met een plat beeldscherm en een normaal beeldscherm, zo'n ''dik ding''.

Nou vraag ik me al een tijdje af welke beeldscherm is het best voor games, ik merk wel verschillen, als ik bijv. GTA SA op de platte wil spelen moet ik hem op 800 X 600 zetten als ik hem hoger zet begint hij wat te schokken, en wil ik op de ''dikke'' spelen kan ik hem wel op 1024 X 768 spelen zonder dat hij schokt.

Dus mijn hoofdvraag: Is een ''dik'' beeldscherm beter als een platte voor games?

(Staat dit goed hier? ik zat wat te twijfelen waar het moest)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was laatst op de hcc-dagen, en het stikde daar van de "dikke" beeldschermen. De meeste raden ook "dikke" aan. Zo'n platte is meestal alleen maar voor de ruimte besparing. Wat een groot verschil is tussen "dikke" en "platte", is dat "dikke" veel bestendiger zijn en veel langer mee gaan en goedkoper zijn (veel goedkoper), met platte heb je kans op dode pixels en ze zijn gewoon veel en veel kwetsbaarder.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat iets op de ene computer het op een lagere resolutie beter doet dan op de andere, ligt denk ik meer aan de computer zelf. Het kan namelijk niet zo zijn dat een scherm iets niet aankan, ja, er is een limiet, maar als dat overschreden wordt blijft het aantal FPS's gewoon op het maximum steken.

Wat Kraay zei is wel waar trouwens, de reactietijd van een plat TFT scherm is wat minder dan dat van een een ouderwetse.

Dus ik ga met de menigte mee; een dikke staat misschien wel niet zo mooi en modern, maar levert (meestal) wel betere prestaties, en zijn ook nog eens een stuk goedkoper.

EDIT: Stom, vergeten te zeggen: de kijkhoek van een normaal scherm is ook veel groter dan dat van een TFT scherm. Als je daar schuin op kijkt, zie je het niet goed. Bij een normaal scherm wel. Da's ook een voordeel.

Bewerkt: door Gunslinger
Link to comment
Delen op andere websites

Een plat scherm is wel mooier en lijkt beter maar dat is het niet. En het beeld schokt omdat je grafische kaart te laag is. Een CRT scherm (zo'n dik) is nog steeds beter voor gamen. De verwerking met de spoelen is rapper. Ik heb mij zelf ook nog zo'n dik scherm genomen toen ik paar maanden geleden men pc aankocht. Omdat een platscherm(TFT) veel te zwak is. Als je naar lan Party's gaat van echte gamers zijn het meestal CRT schermen dat je ziet. Ik zou dus maar bij het CRT scherm blijven. tevens het schokken ligt niet aan je beeldscherm maar aan je grafische kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een plat scherm en ik ben er heel erg tevreden over.Het gebruikt minder plaats ook.Ik zie niet echt een groot verschil.Jullie zeggen dat het van plastic is,dat is het ook.Maar ik heb er een met een laag glas.

Link to comment
Delen op andere websites

een dik scherm is beter,

ik heb gehoord dat een "dik" scherm het oude beeld gebruikt en er een nieuw beeld van maakt, een een platte maakt telkens weer een nieuw beeld aan, dus is slomer

ik heb zelf een "dik" scherm de glasplaat is vlak, dat is pas mooi

dus geen bolle glaslaag maar een platte, heb je ook minder last van lichtinval

en hij kostte 300 euro goedkopen dan een platte 17" inch sgerm (die nu is ook 17" inch)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit verschilt per persoon,

Ik zal even het verschil uitleggen.

Een dikzak ververst steeds het scherm( rond de 60 keer per seconde)

Een platte houdt het zelfde beeld, daardoor is de kwaliteit beter.

Alleen is een platte veel duurder.

Ik heb zelf een dikzak gekocht, zodat ik meer geld kon steken in de computer zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Een CRT ['dikzak'] is beter dan een TFT om te spelen. TFT schermen gebruiken nog extra miliseconden (ms), dat kan je bij je ping optellen als je online speelt. Een CRT heeft dit helemaal niet en geeft eigenlijk direct het beeld door. De snelste TFT scherm is tot nu to 4 ms. Niet dat het veel is, maar je hebt ook schermen van 25 ms, dat merk je wel als je een hardcore gamer bent. (ik heb wat met hardcore-dit, hardcore-dat.. :clown: )

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...