Johan O. Geplaatst: 5 februari 2006 Rapport Geplaatst: 5 februari 2006 Platte is beter, dan dikke. Lees: Ik was laatst op de hcc-dagen, en het stikde daar van de "dikke" beeldschermen. De meeste raden ook "dikke" aan. Zo'n platte is meestal alleen maar voor de ruimte besparing. Wat een groot verschil is tussen "dikke" en "platte", is dat "dikke" veel bestendiger zijn en veel langer mee gaan en goedkoper zijn (veel goedkoper), met platte heb je kans op dode pixels en ze zijn gewoon veel en veel kwetsbaarder. Een CRT ['dikzak'] is beter dan een TFT om te spelen. TFT schermen gebruiken nog extra miliseconden (ms), dat kan je bij je ping optellen als je online speelt. Een CRT heeft dit helemaal niet en geeft eigenlijk direct het beeld door. De snelste TFT scherm is tot nu to 4 ms. Niet dat het veel is, maar je hebt ook schermen van 25 ms, dat merk je wel als je een hardcore gamer bent. (ik heb wat met hardcore-dit, hardcore-dat.. ) Reageren
RonaldVC Geplaatst: 5 februari 2006 Rapport Geplaatst: 5 februari 2006 Ik zou gaan voor een Trinitron beeldbuis.. En dan 23'' ofzo, zo rustig aan je ogen. Mijn ma heeft ook zo'n model, zij is grafisch vormgever en kan dus wel wat groter gebruiken.... Reageren
roeiertje Geplaatst: 5 februari 2006 Rapport Geplaatst: 5 februari 2006 ik vind dat crt(de "dikke") beter is om te gamen. tft (de"dunne") schermen gebruiken ze meer op kantoor wegens plaatsgebrek. greetz roeiertje Reageren
Ikkes Geplaatst: 6 februari 2006 Rapport Geplaatst: 6 februari 2006 (bewerkt) HEt ligt er allemaal aan. Als je een goedkope platte koopt kom je in de knoei met de responstijd...Als je een dure koopt dan zijn deze echt wel beter als "dikke". Een dure heeft een responstijd van <4ms. Dat is gelijk ongeveer gelijk dan een CRT(iets langzamer!). Als je een goedkope heb met 12ms kan je beter een CRT hebben. Ook is het officieel bewezen dat een TFT beter is voor je hoofd. Het geeft een rustiger beeld af dus kan je langer zitten zonder klachten! Kortom: CRT: goed en goedkoop! TFT: 1. Slecht..beeld erg langzaam!/ duur. .......2. Goed! Beter voor je Ikkes Ps. HEt zal je niet verbazen ik heb een TFT!! Bewerkt: 6 februari 2006 door Ikkes Reageren
-Niels- Geplaatst: 6 februari 2006 Rapport Geplaatst: 6 februari 2006 Ik heb zelf ook een platte, het gaat altijd wel wat slomer dan zo'n dikkere. Alleen ik ben de enige die hier thuis gamed, dus als ik aan me vader vraag om de dikkere er weer neer te zetten dan zegt hij: Nee! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.