Jump to content

S/P OUT

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb vorige december een nieuwe Videokaart en TV-kaart gekregen, daar zat ook een nieuw moederbord bij.

nu zit er een "S/P OUT" in, maar wat is dat eigenlijk?:

sany020822jw.th.jpg

ik sluit hem aan op me TV en ik krijg dit:

sany02091we.jpg

sneeuw dus...

weet iemand wat dit is?, of gebruik ik het weer eens verkeerd :bonk:

Geplaatst: (bewerkt)

Misschien kan je hem op 0 zetten, of probeer alle zenders...

(op de foto stat hij op 8 ) Ja kan hem ook op de ''out'' zenders doen. Stuur even een foto van je afstandsbediening (als je die hebt) Of tenminste de controls (volgende zender enz.)

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:
S/P DIF

Sony en Philips hebben deze standaard voor digitale audio ontwikkeld. Deze interface kan b.v. gebruikt worden voor Dolby digitale audio. De aansluiting komt meestal voor als optische aansluiting of als coax aansluiting. Hierbij komt de optische aansluiting vaker voor. Tegenwoordig zien we deze aansluiting op steeds meer PC's, DVD-spelers en versterkers terug komen.

Bron: Weethet.nl

Als ik dit stukje lees heeft de s/p uitgang met audio te maken, en niet met video. Een optische aansluiting is er bijvoorbeeld voor je minidiscspeler, waar audiogegevens razendsnel en digitaal overgezet kunnen worden...

Geplaatst: (bewerkt)

@Ikt: ik heb geen afstandbediening, die moet ik er nog bij kopen, en die uitgang zit in me moederbord en de afstandbediening is voor me TV kaart

@RVC: thnx, dus ik moet hem aansluiten aan me stereo ofzo ? of de geluidingang van me TV ?

@Hieronder RVC: ok ksal ff kijken, maar thnx voor de info

Bewerkt: door Johan O.
Geplaatst:
@RVC: thnx, dus ik moet hem aansluiten aan me stereo ofzo ? of de geluidingang van me TV ?
Ik weet het niet precies, ik had die info van www.weethet.nl. Misschien is het bedoeld om audiobestanden over te zetten ofzo..

Maar kijk maar even op die site, ik heb namelijk niet alles doorgelezen ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...