Jump to content

[Tutorial] BF2 Codering Editing

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

<start tutorial>

Basis uitleg:

- Maak altijd back-up voordat je bestand gaat aanpassen.

- Je hebt Kladblok of Notepad nodig.

- Speel geen Multy Player na het aanpassen.

---

#1. Wapens unlocken

Zoek in het volgende map; 'EA Games\Battlefield 2\python\bf2\stats' en in die map naar; 'unlocks.py'

Open het met Kladblok/Notepad.

Druk op CTRL+F en zoek naar; 'defaultUnlocks = [0, 0, 0, 0, 0, 0, 0]' zet vervolgens overal waar een '0' staat en '1'

Dit is alleen voor Single Player/Solo spel. Start het spel op en kies een level, bij dan zie je pijltjes bij je wapens oplichten en kun je swithen van wapen. Overigens word je serial geblokkeerd door EA als ze ontdekken dat je gebruik maakt van deze cheat.

BF2_modding-001.jpg

---

-

---

#2. Zelfs score bepalen

In de map; 'EA Games\Battlefield 2\mods\bf2\python\game' vind je het bestand; 'scoringCommon.py'

Open het in Kladblok/Notepad

Je ziet dan dit voor je;

SCORE_KILL = 2
SCORE_TEAMKILL = -4
SCORE_SUICIDE = -2
SCORE_REVIVE = 2
SCORE_TEAMDAMAGE = -2
SCORE_TEAMVEHICLEDAMAGE = -1

SCORE_KILLASSIST_DRIVER = 1
SCORE_KILLASSIST_PASSENGER = 0
SCORE_KILLASSIST_TARGETER = 1
SCORE_KILLASSIST_DAMAGE = 1

REPAIR_POINT_LIMIT = 100
HEAL_POINT_LIMIT = 100
GIVEAMMO_POINT_LIMIT = 100
TEAMDAMAGE_POINT_LIMIT = 50
TEAMVEHICLEDAMAGE_POINT_LIMIT = 50

[uitleg]

SCORE_KILL = (Score die je krijgt bij dode van tegenstander)

SCORE_TEAMKILL = (Score die je in min krijgt als je eigen mensen dood)

SCORE_SUICIDE = (Score die je in min krijgt bij zelfmoord)

SCORE_REVIVE = (Score die je krijgt bij medicen van dode team lid)

SCORE_TEAMDAMAGE = (Score die je krijgt bij vernielen van team eigendom o.a. de radar)

SCORE_TEAMVEHICLEDAMAGE = (Scoren die je krijgt bij vernielen van team voertuigen)

SCORE_KILLASSIST_DRIVER = (Score die je krijgt als bestuurder en doden met een voertuig)

SCORE_KILLASSIST_PASSENGER = (Score die je krijgt als assist en doden vanuit een voertuig)

SCORE_KILLASSIST_TARGETER = (Score die je krijgt bij schieten uit een vliegend toestel)

SCORE_KILLASSIST_DAMAGE = (Score die je krijgt bij doden als assistent in het algemeen)

REPAIR_POINT_LIMIT = (Limiet bij reparatie)

HEAL_POINT_LIMIT = (Limiet bij medicen)

GIVEAMMO_POINT_LIMIT = (Limiet bij geven van minutie)

TEAMDAMAGE_POINT_LIMIT = (Limiet van vernielen van locatie)

TEAMVEHICLEDAMAGE_POINT_LIMIT = (Limiet van vernielen van voertuig)

[/uitleg]

Als je beetje de punten kent zo als de 2 en -2 kun je zo je eigen score bepalen. Let op, dit held voor alle soldaten dus ook vijanden en jou team leden.

Met 'in min' bedoel ik dat je als het ware in het rood gaat staan met punten.

BF2_modding-002.jpg

---

-

---

#2.1 Score bepalen van overnemen vlaggen

Ga naar; 'EA Games\Battlefield 2\mods\bf2\python\game\gamemodes' en open het bestand dat deze naam heeft; gpm_cq.py

Openen doe je met Kladblok/Notepad.

Boven aan zie je dit;

TAKEOVERTYPE_CAPTURE = 1
TAKEOVERTYPE_NEUTRALIZE = 2

SCORE_CAPTURE = 
SCORE_NEUTRALIZE = 
SCORE_CAPTUREASSIST = 
SCORE_NEUTRALIZEASSIST = 
SCORE_DEFEND =

Je ziet bij het 2e gedeelte geen getallen staan. Dat komt omdat ik geen orgineel meer weet. Ik heb ze aangepast en het file per ongeluk over de back heen opgeslagen. Denk gewoon wat daar 2 en 1 staat.

[uitleg]

TAKEOVERTYPE_CAPTURE = (Weet ik niet)

TAKEOVERTYPE_NEUTRALIZE = (Weet ik niet)

SCORE_CAPTURE = (Score die je krijgt bij overnemen van een vlag)

SCORE_NEUTRALIZE = (Score je die krijgt bij het onzijdig maken van een vlag)

SCORE_CAPTUREASSIST = (Score die mede team lid die mee helpt krijgt bij het overnemen van een vlag)

SCORE_NEUTRALIZEASSIST = (Score die mede team lid die mee helpt krijgt bij het onzijdig maken van een vlag)

SCORE_DEFEND = (Score die je krijgt bij het verdedigen van een vlag)

[/uitleg]

Kies hier wat punten die je wilt krijgen bij het overnemen/onzijdig maken/verdedingen van een vlag. Sla het bestand op en vergeet geen back-up te maken van alles wat je aanpast.

---

-

---

#3 Zelf Spawn Time bepalen

Dit is beetje lastig. Kijk waar je BF2 bestanden worden opgeslagen zo als Profielen, Screenshots en Server gegevens. Dat laatst hebben wij hard nodig. Bij mij is het; 'Mijn documenten\Battlefield 2\Profiles'

Ik heb hier 3 mappen; 0001, 0002 en Default. Om te kijken welke server jou spel kiest moet je het bestand; 'Global.con' openen in Kladblok/Notepad.

Bij mij staat; 'GlobalSettings.setDefaultUser "0002"' als ik dan de Spawn Time wil aanpassen moet ik daar naar toe gaan. Open de map waar Global.con naar verwijst en zoek naar; 'ServerSettings.con'

Zoek naar dit stukje;

GameServerSettings.setMaxPlayers 16

GameServerSettings.setSpawnTime 15

GameServerSettings.setTicketRatio 200

15 kun je veranderen naar wat je wilt. Ik heb met Vice Agent lang overhad en we kwamen uit dat als je '0' hebt is er geen Spawn Time, dat klot dus niet. Bij '1' is het er wel. Doe gewoon '2'. ;)

Voordat je het bestand gaat opslaan klik met rechter-muis-knop erop en ga naar Eigenschappen. Vink 'Alleen lezen' weg. Doe Eigenschappen van het scherm en sla het bestand op. Maar nog niet het spel aanzetten, want BF2 zet 0, 1 of 2 automatisch terug naar 15. Om dit te voorkomen moet je 'Alleen lezen' weer aanzetten.

Doe dit bij alle mappen en alle bestanden die deze zijn lijn hebben.

NOTE: Het werkt niet altijd. Soms wel soms niet. Bij starten van een map zie je wel bij 'Terugkeer tijd 0' staan als je alles hebt gedaan. Owja, ook hier, de tegenstander heeft ook Spawn Time van 0. Je moet dus snel zijn. Ze komen met z'n alle. :puh:

---

-

---

#3.1 Zelf Tijd op de grond bepalen

In een van de ServerSettings.con files kun je ook dit vinden;

sv.manDownTime 15

sv.endOfRoundDelay 15

Dit zijn de aantal seconden die je op de grond moet wachten na de dood. Als je dit in 0 of 2 veranderd - ik raad zelf 2 aan - blijf je 2 seconden op de grond en spawn je bij de laatste gekozen locatie.

Voordat je het bestand gaat opslaan klik met rechter-muis-knop erop en ga naar Eigenschappen. Vink 'Alleen lezen' weg. Doe Eigenschappen van het scherm en sla het bestand op. Maar nog niet het spel aanzetten, want BF2 zet 0, 1 of 2 automatisch terug naar 15. Om dit te voorkomen moet je 'Alleen lezen' weer aanzetten.

---

-

---

#4 Zelf de hoogte van je sprong bepalen

Dit is voor mij het moeilijkste geweest. Na veel uren vandaag is het mij toch gelukt om het spel zo ver te krijgen dat je soldaat iets hoger kan springen. Na veel testen heb ik ook het beste cijfer gevonden waarbij de kans op verlies van je leven klein is en je toch hoog kan springen om over een hek te komen. Als je beetje nadenkt zelfs op een dak.

Hier vind je 17 sec. filmpje van wat eigenlijk de bedoeling is (Het is niet de beste kwaliteit, zonder geluid, maar super klein en het laat zien wat er gebeuren gaat.): Click hier

Om te beginnen zoek je 'Objects_server.zip' op in het volgende pad, kan zijn dat het bij jou anders is; 'EA Games\Battlefield 2\mods\bf2'

Dit is het in elk geval bij mij. Pak vervolgens de .ZIP file uit en zoek naar 'Common.con' in 'Objects_server.zip\soldiers\Common'

Heb je Common.con gevonden? Ga dan naar eigenschappen van het bestand en zorg dat 'Alleen lezen' uit is. Doe het bestand open met Kladblok/Notepad en zoek naar dit stukje;

rem *** Adjust the soldier's jump height.
Vars.Set phy-soldier-jump-factor 1.0

Pas '1.0' naar '1.7' en sla het bestand op, zet 'Alleen lezen' weer aan en pak het bestand weer in. Het kan zijn dat niet alle files worden ingepakt! Kijk dus na en zo niet dan kopieer je alles nog een keer erin.

Je zult ongetwijfeld meer zien in Common.con maar ik zou het niet aanpassen. Het kost namelijk erg veel tijd om het goede getal te vinden. Bij jump-factor had ik als eerst om te kijken een 9.0 gezet, en toen kreeg ik dat wat je in het begin van het filmpje te zien krijgt. Toen deed ik 3.0, daarna, en toen lager en lager totdat ik bij 2.0 net niet goed zat en met een gokje heb ik het op 1.7 gezet.

Let wel op, overdreven getallen zo als 1000.0 trekt het spel niet. Je krijgt of een crash bij het laden of bij het springen. Ook het aanpassen van snelheid kan lijden tot overlijden. Om een of andere reden gaat het je leven kosten bij het rennen. Houd het dus gewoon op 1.0. Dat was de snelheid, over 'phy-soldier-air-movement-factor 0.05' weet ik nog niet veel. Ga ik nu mee aan de slag. Ik denk dat de alleen de hoogte aanpassen echt zinnig is. Voor de rest heb je niks nodig in dat bestand.

</eind tutorial>

-----------------------------------------------------------------------------------------------

NOTE: Gebruik het niet bij Multy Player het zal waarschanelijk toch niet werken.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Happy modding!

Geen dank aan: EA voor tal aan expansions met bugs.

Voor de mensen die het nou nog niet weten; Mijn echte naam is Edic.

Laatst ge-edit:

Bewerkt: door X-TX
Geplaatst:

Leuke tutorial, al staan er niet echt nieuwe dingen in. De meeste van deze dingen had ik reeds op internet gelezen, als je tenminste weet waar je moet kijken. Maar nu staat het in ieder geval allemaal mooi onder elkaar. Overigens mag de modificatie voor alle wapens wél gebruikt worden tijdens multiplayersessies. Alleen: als EA-games het toevallig ontdekt wordt een week je account geblokkeerd. Een risico, dus zorg voor een goede back-up.....

Geplaatst: (bewerkt)

Misschien vandaag, anders morgen post ik hier hoe je de hoogte van je sprong kunt bepalen. Het stuk van de code heb ik gevonden maar nog niet kunnen laten werken. Verkeerd aanpassing kan lijden tot complete game crash waarna nieuwe installatie vereist is.

Dit heb ik al gevonden;

rem *** Adjust the soldier's jump height.

Vars.Set phy-soldier-jump-factor 1.0

Nu nog kijken hoe het in zijn werk gaat.

Onder in de code vind je ook dit;

rem *** Allow soldier to move a bit while in air.

rem *** 0 = no player controlled movement while in air.

Vars.Set phy-soldier-air-movement-factor 0.05

Lijkt mij ook erg leuk om hier mee te gaan spelen.

GTA-Sheep. Ik heb heel lang naar gezocht maar kon echt nergens vinden.

Edit:

#4 Zelf de hoogte van je sprong bepalen

Is erbij gezet. ;) Nu het volgende.

Edit_2:

Alles is verplaatst naar mijn site. Daar vind je binnenkort tutorials voor wapen kits en meer.

Bewerkt: door X-TX
  • 5 maanden later...
Geplaatst:

Mijn vriend heeft een gehachte unranked server, je kunt er meer dan 100 meter hoog springen, en ik weet ook hoe je de sterkte van de wapens aan kunt passen ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...