Jump to content

beeldscherm standby tijdens spel

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Als mijn zoontje sa gaat spelen gaat tijdens het spelen zijn beeldscherm automatisch op standby(binnen een kwartier), de computer valt niet uit en het geluid hoor je nog. Je moet dan de pc opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen. Tot nu toe heeft hij dit nog niet met andere spellen gehad. GTA Vice city doet het ook gewoon goed. Onze videokaart is en sapphire radeon 9250. De pc is een pentium 4. Bij energiebeheer heb ik alle instellingen na gekeken. De videokaart heb ik geupdate. De pc is nog geen jaar uit, en er zit nog garantie op. Alleen vraag ik me af of dit wel aan de pc ligt of dat de videokaart toch niet dit spel aan kan?

Bewerkt: door anja
Geplaatst:

mischien ligt het aan de kleuren van het beeldscherm.mischien kan de pc de kleuren niet aan en wordt die te moe.

Hier heb ik ook last van gehad. Bij mij was het probleem zo verholpen:

Verwijder het bestand gta_sa.set in Mijn Documenten > San Andreas User Files.

Daarna moet hij het weer goed doen ;) . Mocht het dan weer fout gaan installeer het dan nog eens opnieuw!

Veel succes ermee!!

Bewerkt: door Ruurd31
Geplaatst:

Hoi,

Ik heb eerst het bestandje verwijderd. Dit hielp niet, het spel daarna opnieuw geinstalleerd.

Nu kunnen we het spel niet spelen, want hij slaat vast tijdens het laden. Daarna gaat het beeldscherm weer standby. Ik had ook al uitgeprobeerd om het spel in de low stand te spelen.

Groetjes Anja

Geplaatst:

Kijk eens of er krasjes op je DVD zitten,

Zo ja dan moet je het met een zacht vaatdoekje afvegen

Misschien heb je het spel verkeerd geinstaleerd !

Want waarom zou je spel anders vastlopen tijdens het laden ?

Geplaatst:

nee er zitten geen krasjes op de dvd. En het spel is goed geinstalleerd. Ik vraag me af of dit een prbleem van de videokaart kan zijn.

Mocht ie weer opstarten, dan moet je de tijd van hoelang het duurt om de stand-by te starten hoger zetten.

Bureaublad -> Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Schermbeveileging -> Energie...

Voor je niet-opstarten probleem:

Wat zijn de totale specs van je computer : Start -> Uitvoeren -> Dxdiag

Je moet het spel op de C: schijf zetten.

====================

700e bericht!

====================

Bewerkt: door flitskikker
Geplaatst:

U bent een slimme moeder. Als ik het zo lees en ik vergelijk het met een gemiddeld computer gebruiker die hier vragen posten over andere zaken zetten zij vrijwel nooit het merk videokaart erbij. Ook niet dat ze al een poging hebben gedaan om het probleem zelf op te lossen.

Zelf had ik SA op PS2 toen die net uitkwam. Als GTA fan moest ik het gewoon hebben en ik zou nooit van mij leven tot op de PC versie laten wachten. Tot de dag van vandaag heb ik SA nooit op de pc gespeeld en dus ook geen nodige kennis heb om u vraag te kunnen beantwoorden. Door de goede informatie die u hebt geplaatst kan ik wel iets zeggen wat wel belangrijk is. Als het probleem nogmaals komt kunt u het beste het volgende wat ik ga schrijven onthouden;

Windows valt nooit zelf op Stand By als er geen opdracht wordt gegeven om het te doen. Het zal dus liggen aan een bestand dat een melding geeft om het op Stand By te zetten. Het lijkt mij sterk dat het aan het merk videokaart ligt. Uitvallen kan gebeuren als er fout zit in het geheugen of een bestand die Windows nodig heeft om daar waar hij mee bezig is (in dit geval SA) optimaal te te kunnen laten draaien bestaat niet meer. Vervolgens doet hij dit: 'Ow, die bestaat niet dus kan ik niet verder lezen. De sessie is afgelopen, laat ik mij eens gaan afsluiten. Daag.' daarna zie je niks meer dan zwart scherm. Het kan gebeuren dat hij zich zelf opnieuw opstart met hoop dat het dan wel beter gaat.

In Energy Beheer kijken is zeer verstandig al zou ik dat niet als eerst hebben gedaan. Als eerste zou ik Stand By voorgoed uitzetten door op mijn bureaublad te klikken aan naar Eigenschappen gaan. Helpt dat nog niet, ga ik kijken waar ik mee bezig was (in dit geval SA) en kijk ik of er een fout in het spel zit.

Als u computer het spel niet aan zou kunnen zou het volgende gebeuren; Computer valt uit, Computer valt uit en start opnieuw op, U krijgt een melding met daarin informatie soms staat er ook bij dat de videokaart niet geschikt is om desbetreffende spel te spelen, Het spel loopt vast als dat gebeurd houd u CTRL+ALT+DEL ingedrukt en gaat naar Processen en zoek iets met 'san andreas.exe' op en drukt op Taak Beëindigen. U krijgt dan normaal te zien wat als laatst aanstond. Ook kunt u kiezen om op Windows toets - toets tussen CTRL en ALT - en TAB te drukken.

Maar het lijkt mij zeer sterk en ook onmogelijk dat u pc bij onvoldoende hardware prestaties zelf op Stand By gaat.

Ik hoop dat u het geduld hebt om dit te lezen.

Geplaatst:

Standby uitschakelen zie X-TX. Er zijn namelijk wel is gevallen waarbij als een pc een full applicatie draait dat windows denkt dat er niks gebeurt en dan gaat hij op standby.

Geplaatst:

Dan moet je het uitzetten, niet de applicatie maar stand by en aanzetten als je klaar bent. Ook is het dan fout bij Windows en het lijkt mij sterk dat het aan het spel ligt dat Windows dan op stand by gaat. Het zou natuurlijk wel kunnen, maar hoe wil je dan verklaren dat je de pc opnieuw moet aanzetten, om weer terug te gaan naar Windows hoef je vaak alleen met muis te bewegen, soms moet je nog op het knop drukken waar je je computer mee aanzet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...