Jump to content

pc samenstellen


roeiertje

Recommended Posts

Maar Ewoud en RonaldVC, hoe komen jullie bij zo'n mening? Intel beter voor games, erg vreemde conclusie en een Celeron dezelfde prestaties als een Pentium? het is niks voor niks een budgetmodel ;)
Wat bedoel je nou? Vindt jij Intel niet goed voor games dan?

En als er op een een Celeron 3.2GHz staat, draait hij ook 3.2GHz. Een Celeron is een Pentium met een ander stickertje..

Een AMD is een kopie van de Intel CPU's, maar die presteren gewoon een stuk slechter.. Een AMD heeft bijvoorbeeld een veel hogere bedrijfstemperatuur als het op een bepaalde kloksnelheid draait dan een Intel, wat betekend dat het meer stroom verbruikt en een kortere levensduur heeft. Een Intel is dus veel efficienter.

Dat is het grote verschil tussen kwaliteit (Intel), en een wannabe (AMD) :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • X-TX

    4

  • Azer

    4

  • RonaldVC

    4

  • roeiertje

    3

Top Posters In This Topic

Toen ik naar de winkel ging en zei; 'Goedkope AMD graag. Voor dat moederbord daat (Ik wees naar de moederbord die ik nu heb)' ze zei, 'Ja hoeveel Ghz?' waarop ik zei; 'Doe maar rond de 3.0 en niet lager dan 2.5.'

Ze pakte een AMD processor en ik zei de prijs die ik er maximaal aan uit wou geven, en dat wat ze gepakt had was 2.8 en duurder dan 3.0 van Pentium. Nou, ik ga echt niet meer betalen voor iets dat slechter is...

Link to comment
Delen op andere websites

En als er op een een Celeron 3.2GHz staat, draait hij ook 3.2GHz. Een Celeron is een Pentium met een ander stickertje..
en een stuk goedkoper, ook wel budget genoemt ;) dus gegarandeert trager...
Een AMD is een kopie van de Intel CPU's, maar die presteren gewoon een stuk slechter..
Hapklare onzin...

@X-TX: ga is prijzen met elkaar vergelijken op internet ;) en een 2.8 ghz van AMD (geld teveel voor een achterlijk dure processor ofzo? of bezig met een server samen te stellen?) moet je zeker niet gaan vergelijken met een 3.0 ghz van Intel ;) standaard processors van AMD draaien namelijk rond de 2 ghz...

Maar zoals ik eerder al zei voor de gewone gebruiker maakt het geen moer uit of die nou een Intel of AMD CPU heeft...maar post aub geen onzin neer :{

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop Acer dat je dit geen onzin vindt... Omdat je het zo ''aardig'' gevraagd hebt :sst: ..

Ik heb nog even een oud-collega van Getronics gevraagd wat hij er nou van vindt, zijn woorden zijn:

Tegenwoordig zijn de verschillen tussen een AMD en een Intel CPU minimaal. Een AMD Processor is over het algemeen beter in het pure rekenwerk en is de Intel Processor beter in videobewerking. Ook heeft een AMD een hogere bedrijfstemperatuur, maar dat verandert niets aan de prestaties.
Zoals Acer ook gezegd heeft is voor de normale huis-tuin-en-keuken-gebruiker nauwelijks een verschil te constateren..

Ook zegt mijn excollega dat de keuze van een CPU vaak aangepraat wordt, vergelijkbaar met het uitzoeken van andere producten. De één zegt dit, de ander zegt dat. Is iemand tevreden met een Intel zal hij ook een Intel aanraden, hetzelfde geldt voor een AMD gebruiker..

Bewerkt: door RonaldVC
Link to comment
Delen op andere websites

Off Topic:

Dell moet je niet kopen. Erg slecht merk!.

Waarom???

Dell is meer een zakelijke PC. Je kunt daar het beste tekst op verwerken ect. Als je spellen wilt spelen heb je een goedde videokaart oid nodig. Hier zit alles op het moederbord geïntergreert en dat is best slecht voor een game-pc. Dus spelletjes spelen op zo'n PC gaat niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt best een PC zelf laten maken dan die gewoon in de winkel te kopen.

Doe ik ook en das veel beter :) .

Owja: AMD is voor games en Intel gebruik je maa beter voor gewone toepassingen (zoals tekstschrijven, surfen, ... Niet dat je dat met AMD niet kunt maar dan spaar je geld uit 8) )

Link to comment
Delen op andere websites

@ Azer,

Mijn verhaal was geen onzin. Dat waren feiten die zijn onderzocht door mensen die bladen als PCM schrijven. En als hun 10 PC's met Pentium en 10 PC's met AMD allemaal gaan testen. En Pentium komt het beste uit de bus dan is het gewoon de harde waarheid.

Jij gaat waarschijnlijk uit op de ervaring van 5 mensen, maar niet op uitgebreide tests.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Azer,

Mijn verhaal was geen onzin. Dat waren feiten die zijn onderzocht door mensen die bladen als PCM schrijven. En als hun 10 PC's met Pentium en 10 PC's met AMD allemaal gaan testen. En Pentium komt het beste uit de bus dan is het gewoon de harde waarheid.

Jij gaat waarschijnlijk uit op de ervaring van 5 mensen, maar niet op uitgebreide tests.

het ging over de prijs ;) no way dat Intel goedkoper is... (enne ik ga uit van enkele websites, tweakers.net etc.)

@RonaldVC: Azer...maar je verhaal klopt nu wel hoor ;)

Link to comment
Delen op andere websites

@ Azer,

Mijn verhaal was geen onzin. Dat waren feiten die zijn onderzocht door mensen die bladen als PCM schrijven. En als hun 10 PC's met Pentium en 10 PC's met AMD allemaal gaan testen. En Pentium komt het beste uit de bus dan is het gewoon de harde waarheid.

Jij gaat waarschijnlijk uit op de ervaring van 5 mensen, maar niet op uitgebreide tests.

het ging over de prijs ;) no way dat Intel goedkoper is... (enne ik ga uit van enkele websites, tweakers.net etc.)

Op internet is altijd goedkoper. Omdat de grondprijs voor winkels duur is. In een gemiddeld stad betaal je voor kleine pand al 5,000 Euro. :t En daar gaan de prijzen van producten snel van omhoog.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...