Jump to content

game

Recommended Posts

Geplaatst:

een DOS RPG is dus gewoon een RPG (RolePlaying Game) die draait in DOS (Directory Operating System) :bonk:

trouwens, als je c++ wilt gaan doen dan zou ik toch eerst eens gaan oefenen (of gewoon die 60$ sparen voor rmxp, daarmee zet je in no-time een mmorpg in elkaar) op de programma's die ik je genoemt hebt...

BTW

weet je eigenlijk wel wat voor soort code c++ is?!

Geplaatst: (bewerkt)

ik weet wat c++ is ,een hele krachtige programmeer taal

btw heeft er iemand een link van c++ visual ? of is het allemaal het zelfde ?

en wordt qbasic geleverd op cd ????

Bewerkt: door peter99
Geplaatst:

zelfs al heb je een visuele editor voor c++, dan moet je nog steeds al die commando's intikken...

(ik kan het weten, ik heb een tijd c++ geprobeert te leren en het is gewoon een en al kut voor iemand die begint met het programeren)

en wees maar niet bang, Qbasic is freeware dat gratis op de cd wan windows 95 zit. volgens mij zat het ook op die van windows98.

en als je alleen Qbasic wil op cd dan ben je nogal gek als je Qbasic inclusief alle extra's (voorbeeld bestanden en de helpfile) voor de enorme grootte van nog geen 1 mb kan downloaden :duh:

Geplaatst:
zelfs al heb je een visuele editor voor c++, dan moet je nog steeds al die commando's intikken...

(ik kan het weten, ik heb een tijd c++ geprobeert te leren en het is gewoon een en al kut voor iemand die begint met het programeren)

en wees maar niet bang, Qbasic is freeware dat gratis op de cd wan windows 95 zit. volgens mij zat het ook op die van windows98.

en als je alleen Qbasic wil op cd dan ben je nogal gek als je Qbasic inclusief alle extra's (voorbeeld bestanden en de helpfile) voor de enorme grootte van nog geen 1 mb kan downloaden :duh:

Als je eerst PHP, Visual Basic of Perl leert, dan weet je de basis van C++ ook simpelweg omdat die veelal dezelfde commando's hebben.

Ik ben met PHP begonnen, de loops zijn hetzelfde e.d. De classes voor een groot deel ook alleen de Win32 is echt moeilijk. (En de Message-Loop)

Geplaatst:
dat php klinkt moeilijk

Het is inderdaad wat moeilijk instappen maar als je er wat langer mee bezig bent dan is alles eigenlijk heel logisch, je moet ook goed Engels kunnen om een aantal functies te snappen.

Ik heb PHP vooral geleerd door naar andermans scripts te kijken, niet van die "Learn PHP in 10 days" - tutorials, want dan heb je gewoon geen praktijk ervaring, dus wat je er allemaal mee kunt.

Geplaatst:

:Y dat doe ik ook altijd met RPGmaker, gewoon kijken naar andermans game en een gedeelte van de script leren! makkelijk zat! :Y

eigenlijk snap ik Peter nu niet echt meer... hij zegt dat hij onervaren is met programeren en dan wilt hij c++ gaan doen :?:?:?

Geplaatst:

Ik was ook onervaren en ik ben ook begonnen met C++.

Ik heb er alleen nu een soort van pauze in gehouden door school.

Maar zoals ViceAgent zegt zou ik ook eerst beginnen met PHP.

• 1 maand later...
Geplaatst: (bewerkt)

heeft er iemad een link voor een trail van visual basic 6 ?

Bewerkt: door peter99
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Qbasic? met dat programma ben ik begonnen toen ik nog maar 8 waas :puh:

Geplaatst:
Qbasic? met dat programma ben ik begonnen toen ik nog maar 8 waas :puh:

Je bumpt een topic uit april, en je post ook nog iets nutteloos. Dit soort dingen in het vervolg graag niet meer doen.

Ik doe dit topic op slot, als iemand hier nog iets wilt posten, en dan wel over datgene waar dit topic eigenlijk over gaat, kan diegene mij (of JGuntherS) een PM sturen.

:slotje:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...