Jump to content

Discussie: Microsoft's Sofware en Norton


Quatroking

Recommended Posts

Wat vinden jullie hiervan?

deze discussie is onstaan en de ErrorSafe topic maar dat ging teveel offtopic.

ikzelf vind Microsoft software best, geen problemen mee.

maar Norton sucks hard! die rommel kost 150 Euro en hij is langzaam totemet!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • X-TX

    11

  • Quatroking

    6

  • ViceAgent

    4

  • Dizcid

    2

Vroeger gebruikte ik altijd norton, en ik geloofde er heilig in. Later bleek dit niet zo verstandig aangezien ik veel virussen en trojans op mijn PC had. Norton heeft nooit iets gezien, en ik had dus nooit iets gemerkt. Maar toen er opeens een raar bestand 'netcat.exe' in de 'Mijn Documenten' map stond, ging er een belletje rinkelen. Niet zo'n slimme 'hacker' trouwens, die hem in Mijn Documenten plaatst.

Ik was geschrokken, ik had het bestand gedelete; Ik dacht dat ik er vanaf was, maar nee, twee dagen later stond het er weer, maar dit keer in de map 'C:/'. Ik heb gelijk gescant met norton; niks!

Later heb ik 'AVG Free' gedownload, en die vond alles.. Inmiddels heb ik een goede andere virusscanner die tot op heden alles heeft gevonden. Kortom, Norton is je geld niet waard, vind ik. Overigens, als je het bestand 'Netcat.exe' zelf op je computer hebt gezet is het geen virus hoor, het is een soort networking-tool, die ook voor verkeerde doeleinden gebruikt kan worden. Zoals bij mij.

Groeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Norton 2004, moet je nagaan hoe lang ik hem heb. Orgineel en wel en hij vind alles. Ik scan ook regelmatig op fouten en hij houd alle virussen tegen. Ik kijk ook elke dag naar wat in mijn TaakBeheer aanstaat als het vreemd is zoek ik uit wat het is maar dat is nog nooit nodig geweest. Norton4Life.

Norton is helemaal niet langzaam, alleen als hij gaat scannen. En vind je dat soms zo raar? Is normaal. En het kost geen 150 Euro. Ik had Norton 2004 SystemWorks, Antivirus en Norton Firewall voor 80 Euro bij Dynabite.

Bewerkt: door X-TX
Link to comment
Delen op andere websites

Vroeger gebruikte ik altijd norton, en ik geloofde er heilig in. Later bleek dit niet zo verstandig aangezien ik veel virussen en trojans op mijn PC had. Norton heeft nooit iets gezien, en ik had dus nooit iets gemerkt. Maar toen er opeens een raar bestand 'netcat.exe' in de 'Mijn Documenten' map stond, ging er een belletje rinkelen. Niet zo'n slimme 'hacker' trouwens, die hem in Mijn Documenten plaatst.

Ik was geschrokken, ik had het bestand gedelete; Ik dacht dat ik er vanaf was, maar nee, twee dagen later stond het er weer, maar dit keer in de map 'C:/'. Ik heb gelijk gescant met norton; niks!

Later heb ik 'AVG Free' gedownload, en die vond alles.. Inmiddels heb ik een goede andere virusscanner die tot op heden alles heeft gevonden. Kortom, Norton is je geld niet waard, vind ik. Overigens, als je het bestand 'Netcat.exe' zelf op je computer hebt gezet is het geen virus hoor, het is een soort networking-tool, die ook voor verkeerde doeleinden gebruikt kan worden. Zoals bij mij.

Groeten.

volgens mij zag norton het virus niet omdat je hem niet had geupdate want dat moet je echt doen anders heb je er niet veel aan. norton is best snel hoor af en toe wat langzaam maar nog best goed.

Link to comment
Delen op andere websites

(..)

volgens mij zag norton het virus niet omdat je hem niet had geupdate want dat moet je echt doen anders heb je er niet veel aan. norton is best snel hoor af en toe wat langzaam maar nog best goed.

Ik update elke dag. De veiligheid van Norton staat overigens ook op andere sites ter discussie. Ik heb er slechte ervaringen mee, maar daar heb ik nu geen last meer van sinds ik een nieuwe scanner heb.

Ik kan me herinneren dat Norton er lang over doet om te scannen; daar ergerde ik me niet aan, want wat moet, dat moet. Op windows heb ik overigens geen op- of aanmerkingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb iets gevonden.

Hier kun je je pc door Symantec laten scannen op virussen. Zonder software of wat dan ook te installeren. Je hebt wel Internet Explorer 5 of hoger nodig want Firefox werkt niet kwam ik net achter.

En dat die lang scant hangt van aantal bestanden af die je op je pc hebt staan. Ik heb 1 Maxtor 120 en 1 Maxtor 160GB schijven die aardig vol zitten, scannen duurt dan zo'n uur soms langer. Als ik naar school ga zet ik hem aan + defragmenteren en niet van Windows maar van Norton.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb iets gevonden.

Hier kun je je pc door Symantec laten scannen op virussen. Zonder software of wat dan ook te installeren. Je hebt wel Internet Explorer 5 of hoger nodig want Firefox werkt niet kwam ik net achter.

En dat die lang scant hangt van aantal bestanden af die je op je pc hebt staan. Ik heb 1 Maxtor 120 en 1 Maxtor 160GB schijven die aardig vol zitten, scannen duurt dan zo'n uur soms langer. Als ik naar school ga zet ik hem aan + defragmenteren en niet van Windows maar van Norton.

Die site ken ik al, je kunt ook laten scannen of hij door je firewall komt, dus of je een port open hebt laten staan. Zeer handig. Je moet wel IE hebben, maar voor zo'n belangrijk iets trek ik die graag uit den ouden doos, lol.

De duur van het scannen daar heb je helemaal gelijk in, ik heb zelf ook best veel bestanden, en dan duurt het gewoon wat langer, maar het maakt mij niet uit, want het is voor het goede doel, zal ik maar zeggen. Defragmenteren doe ik trouwens niet al te vaak, alleen als ik vind dat het te lang geleden is dat ik zoiets heb gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik doe een keer in zoveel tijd gewoon alles. Ik ruim bestanden netjes op in mappen, foto's bij foto's en in de map van foto's heb ik nog meer mappen en dat is nog al werk als je soms zo'n 300 foto's maakt. Ik bekijk ze zelfs amper, de mooiste haal ik eruit en stop in een andere map. Vaak heb ik van 1 ding wel 11 tot 20 foto's. Beter teveel dan geen een die goed is.

En na zo'n massaverplaatsing is gefragmenteren echt wel noodzakelijk. En als ik dan de rest schoonmaak met een tool die ook bij mijn Norton zit dan gaat ook soms meer dan 300MB weg. Weet niet eens waar die rommel zich verstopt.

Ook lijkt Windows dan wat sneller te werken. En ik kan dingen sneller vinden. Alles wat ik niet wil zien doe ik bij verborgen bestanden waardoor het zoeken nog sneller gaat omdat je alleen dingen ziet die je nodig zult hebben. Bij Program Files zie ik ook geen mappen van Norton of andere dingen want die heb ik toch niet nodig.

Programma's verwijderen heb ik echt moeite mee. Op de schijf van 120 heb ik Windows en alleen programma's die weinig ruimte kosten. En op de 160 heb ik een map dat deze naam heeft; 'Install Files' als Windows naar de knoppen gaat heb ik altijd de Install Files om alles wat weg is opnieuw terug te krijgen. Mijn Documenten staat trouwens ook op die schijf. Mijn muziek archief heb je niet in 2 dagen weer terug en foto's wil ik zeker niet kwijt. Daarom maar Windows op andere schijf. Was een tip van mijn oom, anders was ik zelf nooit op gekomen. Op 160 schijf heb ik ook Program Files. Daar gaan programma's in die veel ruimte in beslag nemen. Paar dagen terug had ik 31GB op die schijf over en na hele dag opruimen is het nu 39,6.

En dan ook op virussen scannen en al die kleine dingen. Het voelt gewoon goed als je pc goed werkt. Heb altijd hekel aan als ik gestoord word door fouten of dat ik 3 kwartier over doe om een bestand te vinden.

Hij heeft er weer zin in vandaag[/font]

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, dus jij gaat afbeeldingen bewerken in GIMP van plaats Photoshop? Jij gaat je kleding halen bij Leger des Heils. Je gaat eten zoeken in de prullenbak omdat het gratis is. :schater:

Ik heb betaald omdat mijn oom Bas dat al jaren en jaren it-er is het mij heeft aangeraden. En aangezien hij al 36 is en sinds ongeveer hetzelfde leeftijd als mij, dus 14 jaar aan dingen begon die veel verband hebben met ICT omdat het computer toen nog niet zo super geweldig was als hoe wij het nu kennen. Daarom denk ik echt wel dat hij het beter weet dan jou. :Y

Zo als ik boven al zei, ik heb versie 2004 omdat ik gewoon het geld niet heb om 2005 of '06 te kopen en ik wil het ook niet illegaal downloaden. Dat vetrouw ik namelijk minder dan spellen die ik download. En ik heb nergens last van, ik zorg namelijk goed voor mijn computer en zet alles op alles om problemen te voorkomen. Dat jullie problemen hebben met Norton zal waarschijnelijk wel ergens anders aan liggen. Ook dat het sloom gaat bij jullie en niet bij mij zal vreemd zijn. Ook dat zal niet aan Norton liggen maar aan de instellingen die zijn ingesteld. Ook SP2 firewall en zogenaamde antivirus werkt erg slecht samen met Norton. Ik heb alles van SP2 wat daar mee te maken heeft uit staan. SP2 heb ik alleen geinstalleerd omdat veel dingen van tegenwordig om vragen.

Mijn wijsvinger van mijn linker hand doet pijn van het typen vandaag. :-(

Link to comment
Delen op andere websites

1# ik vind GIMP een kutprogramma, en ik doe het meeste met Paint. Im a diehard.

2# we hadden het niet over kleren, maar over goedkope rotzooi.

3# nee, ik pik het bij de turkse groenteboer. van die enorme dorio vruchten!

4# wtf?! heeft SP2 een antivirus?! WOOOOOOW!!! sucks.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...