Jump to content

Handig ''weetje''

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Met het programmatje ''Symantec Ghost'' kun je je héle harde schijf backuppen. Ik heb dit gedaan en mijn pc is nu net als nieuw :ch: (ja, een sip gezichtje want mijn andere software op de schijf D:\ werkt niet meer). Daarom is het aan te raden regelmatig een backupje te maken, want als je doet wat ik heb gedaan zit je met een irritant probeempje: je oude programma's werken niet meer. (Ik ben nu dus alles opnieuw aan het instaleren.)

Nou, dit was het dan, ik moest het gewoon even kwijt.

PS: Als iemand weet HOE je backups maakt laat het dan ff in dit topic weten...

MZZL :cya:

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Je zei het zelf al, met Norton Ghost. Je kiest backup, dan back up now en volgt de wizard.

Klaar is kees! Wil je het terugzetten, kies je recovery, recover my files, klaar!

Dit is erg slim om te doen mensen!

Geplaatst:

En het is ook slim om het steeds te backuppen als je iets (groots) hebt gewijzigd. Anders gaan die settings verloren.

Geplaatst:

Ik heb geen een back-up programma. Ik heb Windows op 1 schijf en de rest op andere. Zo is de kans op verlies van bestanden bijna nul. Alleen als mijn andere schijf zonder Windows kapot gaat en die kans is klein, dan ben ik wel alles kwijt. En ja, als Windows naar de kl*te gaat install ik hem opnieuw. Mijn Documenten heb ik ook verplaatst, wel is het zo dat soms programma's de dingen op verkeerde locatie laten. Toch doen het meeste wel in de nieuwe map, zo als MSN met ontvangen bestanden.

Zelf vind ik dit echt wel het beste manier van back-up's maken. Het kost je 0,0 geen extra ruimte en de kans op gegevens verlies is heel klein. All mijn install files zijn opgeslagen zo kan ik alles opnieuw installeren.

Geplaatst:

Ik doe dit elke 3 maanden :) en het is me nog nooit overkomen dat me pc is gecrasht , maar voor de zekerheid doe ik het toch ;)

Geplaatst:

Windows draait juist sneller als hij op een schijf staat waar ook de programma's op zijn gesinstalleerd. Dan heeft hij als het ware gelijk verbinding. Ik zelf zeer weinig op de schijf waar Windows op staat, alleen dingen zo als Adobe software om gezeik te voorkomen. FTP programma's en overige doe ik allemaal op andere schijf.

Ook heeft Windows soms last van; 'Kan bestand niet vinden' bij externe schijven. Dat kan komen doordat de register sleutel niet in de register van Windows staat. Alleen niet alle programma's maken daar gebruik van dus hoef je eigenlijk geen zorgen over te maken. Software zo als Adobe kan wel problemen mee krijgen omdat het gewoon groot stuk software is.

Geplaatst:
Ik heb geen een back-up programma. Ik heb Windows op 1 schijf en de rest op andere. Zo is de kans op verlies van bestanden bijna nul. Alleen als mijn andere schijf zonder Windows kapot gaat en die kans is klein, dan ben ik wel alles kwijt. En ja, als Windows naar de kl*te gaat install ik hem opnieuw. Mijn Documenten heb ik ook verplaatst, wel is het zo dat soms programma's de dingen op verkeerde locatie laten. Toch doen het meeste wel in de nieuwe map, zo als MSN met ontvangen bestanden.

Zelf vind ik dit echt wel het beste manier van back-up's maken. Het kost je 0,0 geen extra ruimte en de kans op gegevens verlies is heel klein. All mijn install files zijn opgeslagen zo kan ik alles opnieuw installeren.

Ja, ik ben het met je eens, en ik heb mijn documenten in de externe schijf zitten.

Maar je hebt het over bestanden en niet over programma's. Als je veel programma's en dergeluijke op je pc zet is het wel verstandig om het soms te backuppen.

Geplaatst:

Back Up is eigelijk in princiepe het veilig zetten van persoon gegevens bestanden zoals bookmarks, text verwerkings bestanden, films, foto's en andere documenten.

Back Up maken doe ik regelmatig.

Geplaatst:

Ik heb een C schijf met windows en alle program files, dan heb ik ook nog een backupschijf gemaakt, en nog wat persoonlijke schijfjes. Ik backup altijd me hele C schijf en zet die op de backup schijf. Zo ben ik er van verzekerd niet te veel dingetjes kwijt te zijn als me pc crasht.

Greetz Wazuup

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...