Tim Geplaatst: 9 september 2004 Rapport Geplaatst: 9 september 2004 Er is iets raars aan de hand, ik heb de tutorial van eigen IPL files een beetje zo doorgelezen, daar moet je dus met kladblok een file maken met een ipl extensie, maar als ik er bijvoobeeld voorbeeld.ipl neerzet dan heb je een txt extensie en geen ipl, wat moet ik doen, please someone can help me :o Reageren
Eclipse Geplaatst: 9 september 2004 Rapport Geplaatst: 9 september 2004 in de m00mapper kan je ook .IPL file maken...en ook een .IDE file Reageren
PatrickW Geplaatst: 9 september 2004 Rapport Geplaatst: 9 september 2004 Als je het toch perse met kladblok wilt doen moet je er dubbele quotjes omheen zetten, dus "tim.ipl" , dan voegt kladblok geen txt extensie toe. Maar zoals eclipse ook al zei, het gaat veel makkelijker met moomapper. Reageren
Ironfist Geplaatst: 10 september 2004 Rapport Geplaatst: 10 september 2004 even een domme vraag: waarvoor dient IPL?ik snap er niets van als ik het open Reageren
Eclipse Geplaatst: 10 september 2004 Rapport Geplaatst: 10 september 2004 volgens mij staat in de .IPL en de .IDE file alle info welke object waar moet staan en welke textures ebij moeten horen... en de .col file zorgt ervoor dat je de objecten kan zien (verbeter me als ik het niet goed heb :unsure: ) Reageren
PatrickW Geplaatst: 11 september 2004 Rapport Geplaatst: 11 september 2004 OK, een korte les in de data-files die gebruikt worden bij MAP-modding voor GTA-VC DFF file Deze files staan in de GTA3.img archief en bevatten de vorm van hetgeen je ziet van het object. TXD files Deze files staan ook in de GTA3.img archief en bevatten plaatjes die je op het oppervlak van je object ziet. IDE files Deze files staan in de data/maps folder en maken een koppeling tussen DFF en TXD files, en kennen enkele eigenschappen toe, zoals de afstand waarop het object zichtbaar wordt. IPL files Deze files staan in de data/maps folder, ze geven aan waar een object moet staan in de GTA-VC MAP. Dus positie en rotatie. Een object kan best meerdere keren in GTAVC voorkomen, ze gebruiken dan dezelfde entry in de IDE file, maar voor elke keer dat ze voorkomen hebben ze een aparte IPL entry. COL files Deze files beschrijven waar een object "vast" en waar niet. dus waar je ertegenaan kunt lopen en waar je erdoorheen loopt. Ook om op een object te lopen of te rijden moet het daar dus "vast" zijn. Tevens legt deze file voor elk "vast"opervlak vast van welk materiaal het is gemaakt, dit is van invloed op het geluid dat je hoort als je erop loopt, en het beinvloed de rij-eigenschappen als je eroverheen rijd. Als iets niet duidelijk is moet je maar ff vragen Reageren
exodus Geplaatst: 17 december 2004 Rapport Geplaatst: 17 december 2004 Hey daar, Ik heb ff vraagje.... mijn neefje was helemaal stapelgek op GTA2, dus ik zei, ik zal hem wel op cd zetten, maar mijn data is leeg, heeft iemand de DATA\ATTRACT files voor me? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.