Jump to content

Pas op: Valentijnsvirus!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

14 februari is het valentijnsdag. Maar die dag is voor computeraars niet zo leuk als het lijkt! In je valentijnsmail kan een worm zitten.

Lees het bericht hier op Kidsplanet.nl. Dit bericht is uit 2005 maar hetzelfde is nu ook in 2006.

Pas dus op!

Bewerkt: door flitskikker
Geplaatst:

Bedankt voor de tip, ik zou er zo intrappen dat kan ik je nou al vertellen.

Happy Valentine’s day’ of ‘First Love Story, lijken mij gewone titels voor mailtjes, maar schijn bedriegt! :)

Nee dat lijkt me niet, van kwaadwillende mensen. Mensen die speciaal leren om een virus te maken. En daar een ander mee de dupe van maken.

Bewerkt: door -Matthijs-
Geplaatst:
Nee dat lijkt me niet, van kwaadwillende mensen. Mensen die speciaal leren om een virus te maken. En daar een ander mee de dupe van maken.

Ze kunnen ook het mailadres van MSN gebruiken, dat is vrij makkelijk. Dan denk je "Het is van MSN, die maak ik open" maar in werkelijkheid is het van iemand anders. Zo gaan veel mensen te werk.

Bedankt voor de tip, ik zou er zo intrappen dat kan ik je nou al vertellen.

Happy Valentine’s day’ of ‘First Love Story, lijken mij gewone titels voor mailtjes, maar schijn bedriegt! :)

Er kunnen nu ook nieuw titels bij zijn gekomen, want dat is een stuk uit 2005.

Ze kunnen ook het mailadres van MSN gebruiken, dat is vrij makkelijk. Dan denk je "Het is van MSN, die maak ik open" maar in werkelijkheid is het van iemand anders. Zo gaan veel mensen te werk.

De titel kan nu misschien ook zijn:

MSN Nieuws: Prettige valentijnsdag! Lees dit voor versiertips...

Of zoiets dergelijks. Dan lijkt het een bericht van MSN, maar het is een virus. :{

Bewerkt: door flitskikker
Geplaatst:
IK zou gewoon geen enkel mailtje openen, die ook maar iets met liefde of valentijn te maken hebben ;):bier:

Nee, stel je voor dat het dan net van die chick is die je al heel je leven wilt :engel:

Ik zou wel oppassen met de afzender van de mail, maar ik denk niet dat een internationale "hacker" of "cracker" bijv. een e-mail zal sturen vanaf "kaartenhuis", dus ik denk dat zo'n afzender relatief veilig is.

Geplaatst:

Als je een antivirus hebt komt dit ook niet zo maar binnen. Dan zegt hij normaal er is een fout aangetroffen. (bij mij doet die dat toch). Kijk gewoon uit en lees je informatie over de mail. :)

Geplaatst:

Ik kreeg er net één met jawel een bijlage, ik heb het niet geopend en gewoon in de prullenbak gesodemieterd. :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...