Jump to content

Wat ik nu precies gedaan heb

Recommended Posts

Geplaatst:

ik zal je eens van top tot teen uitleggen wat ik gedaan heb ;)

Ik ben begonnen met mij .col files in een map te zetten gedaamd RAMBO

de map heb ik hier gemaakt:

C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City\data\maps

1.gif

Hierna heb ik de m00 mapper opgestart, op de map ITEM PLACEMENT geklikt en er een beetje onder op new geklikt...ik kreeg toen dit te zien:

2.gif

Ik heb de .IPL file in de map van RAMBO aangemaakt

Ik heb op oplaan gedrukt en kreeg toen dit te zien:

3.gif

Ik heb toen JA gedaan

4.gif

Hierna heb ik op de tab OBJECT DIFINITION geklikt..ik heb het hele proces herhaald maar dan voor de .ide file

5.gif

Nu heb ik in die rij rechts in de m00 mapper de mappen oceandrv en rambo aangeklikt...net als hier: (Rambo valt er net buiten)

6.gif

Nu heb ik bij de tab ITEM PLACEMENT RAMBO aangevinkt

Daarna bij de tab OBJECT DIFINITION ook

Vervolgens heb ik wat eronder op Add Item geklikt en ik krijg een scherm...daar heb ik de xsc_looping.dff en xsc_textures.txd geselecteerd..net al hieronder.

7.gif

Vervolgens op close geklikt...Toen het idem in de onderste rij weer aangeklikt met de rechter muisknop en op add item instanse gedrukt.

Daarna de looping op zijn plaats gezet met dit resultaat:

8.gif

Daarna alles opgeslagen:

9.gif

Nog ff de 2 regels in gta_vc.dat gezet:

10.gif

En ff gekeken of de getallen groen waren in de VC limit adjuster en klaar is keer (althans dat denk ik dan)

Nu loopt hij gewoon vast met laden :(

ik hoop dat je me nu wel kan helpen ;)

Geplaatst:

Tuurlijk kan ik je helpen, na zo'n uitleg!! :)

Het probleem zit hem in de referentie naar de col-file in de gta_vc.dat file.

Het derde Item op elke regel wijst naar een file, relatief t.o.v. de GTAVC installatie dir.

Wat er ontbreekt is dus data/maps

Als je het dus veranderd in:

COLFILE 0 DATA\MAPS\RAMBO\XSC_LOOPING.COL

zou het moeten werken...

Je zult dan wel merken dat je col-file niet helemaal klopt met je model, het is gespeigeld in de X-as. Om dit te verhelpen moet je opnieuw een colfile uit je .X file genereren mat colmaker, maar dat voordien de optie spiegelen aanzetten in de instellingen. ( volgens mij staat dit ook wel in de readme van colmaker.)

succes.

P.S.

Als het werkt, kun je jouw post prima als tutorial op het forum zetten, het is een perfecte beschrijving van de benodigde stappen voor andere mensen die ook zelfgemaakte models willen toevoegen.... knap werk...

Geplaatst:

oke ik zal het later op de dag nog eens proberen...in ieder geval bedankt..ik zal er cker een tutorial van maken ;)

edit: het is me gelukt :)

alleen rij ik tegen een onzichtbare looping op..ik zal nog eens wat aan de .col file en de .txd file sleutelen ;)

post-46-1094907401.jpg

Geplaatst:

ok, kewlll.....

Dat ie ontzichtbaar is, heeft waarschijnlijk te maken met je textures, bij mij deed de looping het trouwens wel, maar ik zag de halfpipe niet.

Mogelijk een probleem met wel of niet compressed zijn van je textures, dit kun je volgens mij fixen met TXD workshop, maar dat moet je zelf even zoeken...

Geplaatst:

ik heb de TXD workshop...ik heb eens compress all imagers gedaan..de plaatjes worden dan megalelijk..zoals het plaatje hieronder...als ik dan weer decompress all imges doe dan blijven de plaatjes even lelijk

wie weet dit?? :(

post-46-1094917290.gif

Geplaatst:

Ik ben bang dat ik je hiermee niet veel verder kan helpen, het advies dat ik in deze gevallen vaak zie is om de texture file een keer opnieuw uit de plaatjes op te bouwen.

Verder zou je nog wat kunnen experimenteren met een kleine aantal bits/pixel.

Geplaatst:

Vaak als je iets onzichtbaars hebt moet je een klein beetje je looping verplaatsen.

En dan weer compilen dan zou hij moeten werken.

Nog niet? Dan doe je weer het zelfde.

Geplaatst:
Vaak als je iets onzichtbaars hebt moet je een klein beetje je looping verplaatsen.

En dan weer compilen dan zou hij moeten werken.

Nog niet? Dan doe je weer het zelfde.

dat probleem had ik ook toen ik textures maken, eigenlijk moet je niet de alpha file veranderen maar alleen de bmp,

zelf weet ik niet zo goed hoe txd workshop in elkaar zit, maar, dit was wel het geval bij vice txd

;)

Geplaatst:

Ik heb alles geprobeerd...ik heb bij de looping opnieuw een textuur gemaakt, een nieuwe .txd file ervoor gemaakt...een nieuwe .col file gemaakt die ik in de X-as gespiegeld heb (zoals patrickW mij eens aanraade)

Maar hij blijft nog steeds onzichtbaar in VC :(

Geplaatst:

Dat spiegelen van die col-file had niets met het ontzichtbaar zijn te maken hoor :)..

Wat ik me eventueel nog voor kan stellen is hetvolgende:

Als je een video-kaart hebt die geen compressed textures ondersteund, maakt GTA-VC in de "model" directory een file texture.img aan waarin de niet-gecomprimeerde versies van de txd files uit de GTA3.img staan.

Als dit voor jouw ook geldt, moet je de texture.img en texture.dir files weggooien, nadat je textures aan gta3.img hebt toegevoegd. De game maakt dan tijdens het starten van het volgende spel de texture.img file opnieuw aan op basis van de nieuwe textures in gta3.img.

Geplaatst:

oke dan zal ik dat eens gaan proberen..maar ik vind het wel raar dat het nog niet lukt :blink:

Geplaatst:

Heey patrickW het is me gelukt!

Ik heb op een ander forum om hulp gevraagd en die ook gekregen...Ik lag aan de IDE file...daar moet wat in veranderd worden.

Alleen is er nog een klein probleempje. De colfile is volgens mij fout gespiegled of niet??

(kijk goed naar die orange gloed bij de lantaarnpaal die in de lucht zweefd :lol: )

Bedankt patrickW voor de uitleg :)

post-46-1095871456.jpg

Geplaatst:

Cool B)

Wat was er precies verkeerd in de IDE file? ( Je had toch wel de LOD distance ingevuld ?? :( )

De COL-file in inderdaad gespiegeld.

Je moet voordat je de X-file in colmaker laadt, eerst onder het menu options/optionen mirror/spiegeln selecteren, en dan de X-as aanvinken.

Daarna de x-file inladen en de colfile laten genereren.

Natuurlijk met col-editor weer de materialen goedzetten.

suc6

Geplaatst:

haha ja ik had de lod niet ingevuld..ik had 0 staan het het moest 300 zijn :puh:

en wat het speigelen betrefd..ik zal het gaan doen en jullie zien het wel in de Xtreme Stunt Challenge 1.1 ;)

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...