Jarno Geplaatst: 15 februari 2006 Rapport Geplaatst: 15 februari 2006 Hallo forumers, Ik heb 4 FAN's (1 op videokaart, 2 case fans en 1 op Processor). En ik wil graag deze kunnen regelen qua snelheid wat ze draaien en dus geluid. Dus als ik 's avonds aan laat staan dat ik hem zacht kan zetten zodat ik zonder geluid of met weinig geluid kan slapen. Ik heb nog ruimte voor 2 dingen met de grootte van een DVD speler ding (?? inch). Mijn vragen aan jullie zijn: Wat doet een FAN Controller nog meer? Zit er ook beveiliging op (If you know what I mean) Waar is er een betrouwbare I-Net Webshop bedrijf? Hoeveel ben ik gemiddeld kwijt? Hebben jullie nog tips? Bij voorbaat dank. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 15 februari 2006 Rapport Geplaatst: 15 februari 2006 Je kan de vetilators wel beinvloeden, maar hoe weet ik niet. Ik heb het namelijk welleens meegemaakt dat een hacker/cracker iemand computer liet doorbranden door de ventilatoren uit te zetten. Wat doet een FAN Controller nog meer? Een FAN controller lijkt met ervoor dat deze de stand bepaald, meer zou ik er ook niet over weten. Zit er ook beveiliging op (If you know what I mean) Ligt eraan welke denk ik. En zogezegd zijn ze wel uit te schakelen. Waar is er een betrouwbare I-Net Webshop bedrijf? Geen idee? Hoeveel ben ik gemiddeld kwijt? Voor een vetilatortje hooguit €20, een control program? Ik zou eens opzoek gaan naar freeware op http://www.download.com/. Nog tips? Nee, ik weet het fijne er ook niet van. Reageren
VforV Geplaatst: 15 februari 2006 Rapport Geplaatst: 15 februari 2006 Dus als ik 's avonds aan laat staan dat ik hem zacht kan zetten zodat ik zonder geluid of met weinig geluid kan slapen. Waarom laat je hem aan staan als je slaapt? Allemaal verloren energie toch? Reageren
Matiscus Geplaatst: 15 februari 2006 Rapport Geplaatst: 15 februari 2006 Ik heb zelf ook een FAN-Controller. Ik heb namelijk 9Fans in mijn PC. En van 4 heb ik de controle erover. Ik heb namelijk 30 Euro betaald. Je kan de fans niet volledig uitleggen. Maar je kan ze wel op halve toeren laten draaien. Hier is informatie over de mijn Fan controller: KLIK Ik vind het een aanrader. (Ik weet alleen goede vertrouwbare online shops in Belgie, dus daar zal iemand anders moeten voor zorgen.) @Vforv: Ik laat men PC soms ook snachts aanstaan. En dat is niet zoveel kwa energie gebruik. Greetz Matiscus. Reageren
Jarno Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 februari 2006 Matiscus kan je mij ook uitleggen hoe dat dan met bedradin gaat? Reageren
Matiscus Geplaatst: 16 februari 2006 Rapport Geplaatst: 16 februari 2006 (bewerkt) Je hebt 4 Fans nodig met 3 Speed connector. Die plug je dan in in het toestel. Dan een Power Supply kabel. En het werkt. En er zitten ook 4Voelers bij voor Temperatuur. Ik neem foto's vanavond en ik post ze hier. Bewerkt: 16 februari 2006 door Matiscus Reageren
RonaldVC Geplaatst: 16 februari 2006 Rapport Geplaatst: 16 februari 2006 Al die nieuwe systemen hebben tegenwoordig toch zelf ook al een fancontrol? Die splinternieuwe pc van mijn ouders hoor je niet eens aan staan.. Af en toe hoor je een beetje gezoem en daarna is hij weer muisstil. Is het trouwens niet gevaarlijk om zelf een fancontrol in te bouwen? Reageren
Matiscus Geplaatst: 16 februari 2006 Rapport Geplaatst: 16 februari 2006 Maarnee, de mijne zit er al een jaar in. En ik heb nog geen enkele problemen gehad. Dus ik zie geen problemen. Ik heb alles al zelf in men pc gemonteert. En ik heb nog niks van problemen gehad. Juist een Neon Lamp die door gebrand is. En nu terug *Ontopic* Greetz Matiscus Reageren
Jarno Geplaatst: 17 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 februari 2006 Bedankt voor de tips. Ik zal erover nadenken. Meer tips zijn altijd welkom. Reageren
1337 Geplaatst: 10 maart 2006 Rapport Geplaatst: 10 maart 2006 Ik wil even een reactie geven op wat MrKooKie zei: Ik heb eens meegemaakt dat zo iemand de ventilators uitzette..... Dan zal ik jou even vertellen dat het niet uitmaakt of je een fan heb of niet..... Als je weet waar je over praat kun je alles stilzetten in iemands pc..... met of zonder fan maakt niet uit Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.