Hutenmah414 Geplaatst: 15 februari 2006 Rapport Geplaatst: 15 februari 2006 De titel zegt het al, Met welke programma's moet ik een sneeuw mod maken ? PS: Begin nouw A.U.B niet te zagen dat het mij niet gaat lukken en dat ik dat niet kan en ..... Reageren
Wazuup Geplaatst: 15 februari 2006 Rapport Geplaatst: 15 februari 2006 Nou, een fotobewerkingsprogramma. Bijvoorbeeld (als je dat hebt) Photoshop. Je moet ook met de TXD-Workshop nieuwe txd's maken voor je mod. Het is dus (volgens mij) alleen textuurwerk. Genoeg info? Greetz Wazuup Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 15 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2006 Nou ik heb bijna Adobe Photoshop en TXD-Workshop heb ik ook maar kan je misschien ook wat tips etc geven en hoe het in zijn werk gaat Reageren
Wazuup Geplaatst: 15 februari 2006 Rapport Geplaatst: 15 februari 2006 (bewerkt) Het concept is eigenlijk simpel, het spel bestaat uit modellen met plaatjes (textures) erop. Bijvoorbeeld de weg. Het is dus een plaatjes dat op de grond zit. Dat plaatje kun je zo bewerken dat er sneeuw op zit. Maak dan je eigen txd aan met dezelfde naam als een orginele weg-txd en stop in jouw eigen txd de bewerkte en besneeuwde plaatjes. Doe dit met alles wat besneeuwd moet worden. Als je klaar bent en je hebt alles getest enzo kan je het inpakken en uploaden. Het probleem is alleen dat het erg veel werk is uit te zoeken welke plaatjes je moet bewerken en in welke txd ze zitten. Je kan het misschien opzoeken in dit topic. Veel Succes met je mod, Greetz Wazuup Bewerkt: 15 februari 2006 door Wazuup Reageren
Big-Bear Geplaatst: 15 februari 2006 Rapport Geplaatst: 15 februari 2006 Btw. als jezelf sneeuw wilt maken, doe dat als volgt: 1). Open Photoshop, en neem een Grunge bursh 2). Brush nu wat met grijs, met de Opacity op 25% 3). Ga hier over met 100% Opacity wit 4). Herhaal stap 2 op stap 3 5). Nu brush je er met een wat andere Grunge met ongeveer 50% Opicaty wit op het gebrushde deel. Vervolgende neem je textures, en plak dat erop, en gum wat weg Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 februari 2006 Ha bedankt voor de reacties, Het klinkt niet zo moeilijk Dan zal ik eerst beginnen met de MT. Chiliad Te besneeuwen Reageren
Big-Bear Geplaatst: 16 februari 2006 Rapport Geplaatst: 16 februari 2006 Het zal wel wat uurtje werk kosten, maar het eindresultaat zal er wezen. En nog een tip, je kan ook de boom en bosjes textures doen, en daar ook wat sneeuw op doen, dat ziet er altijd mooi uit. Verder nog veel Suc6 Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 februari 2006 Ok dat zal ik zekerd doen, maar in dat topic dat wazuup heeft gegeven daar staat een lijst van GTA3.IMG maar is dat alles dat er in GTA3.IMG staat ? BV: De wegen enz die zie ik er niet direkt instaan Reageren
Big-Bear Geplaatst: 16 februari 2006 Rapport Geplaatst: 16 februari 2006 Je moet de Map Viewer van Steve-m gebruiken, lees even de ReadMe door, en instaleer hem. Dan kijk je gewoon in de Map Viewer, en ga je naar de objecten met de textures die jij wilt vervangen, als je bij zo object bent, rechter muisknop, dan zie je het object, als het goed is, in een groen rondje staan, dan kijk je in de bovenste balk van het progamma, en zie je de textures en dff's staan. Dan open je gewoon de IMG tool, en open je GTA3.IMG, en zoek je de texture op via Edit-->Search/Find-->bestandsnaam Wat ook jou probleem was, dat niet alle roads.....TXD hetn, maar gewoon een andere vage naam hebben zoals 0231DS.TXD. Nog veel Suc6 Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 februari 2006 (bewerkt) Ik heb de Read My Fille gelzen maar ik snap niet hoe je het moet opstarten ? Edit: Het is gelukt op het op te starten, maar akn er iemand een preciese beschrijving geven over ik in photoshop moet werken want het is de eerste keer dat ik ermee werk en ik weet niet waar alle knoppen staan Bewerkt: 17 januari 2012 door Joriz Reageren
DJ-TQM Geplaatst: 3 maart 2006 Rapport Geplaatst: 3 maart 2006 hoe wou je ervoor zorgen dat er sneeuw op de grond gaat liggen, of valt het en verdwijnt het gewoon Reageren
Wazuup Geplaatst: 3 maart 2006 Rapport Geplaatst: 3 maart 2006 Het concept is eigenlijk simpel, het spel bestaat uit modellen met plaatjes (textures) erop.Bijvoorbeeld de weg. Het is dus een plaatjes dat op de grond zit. Dat plaatje kun je zo bewerken dat er sneeuw op zit. Maak dan je eigen txd aan met dezelfde naam als een orginele weg-txd en stop in jouw eigen txd de bewerkte en besneeuwde plaatjes. Doe dit met alles wat besneeuwd moet worden. Als je klaar bent en je hebt alles getest enzo kan je het inpakken en uploaden. Het probleem is alleen dat het erg veel werk is uit te zoeken welke plaatjes je moet bewerken en in welke txd ze zitten. Je kan het misschien opzoeken in dit topic. Veel Succes met je mod, Greetz Wazuup Er valt dus geen sneeuw maar ligt altijd sneeuw. Greetz Wazuup Reageren
Big-Bear Geplaatst: 5 maart 2006 Rapport Geplaatst: 5 maart 2006 (bewerkt) Ik heb de Read My Fille gelzen maar ik snap niet hoe je het moet opstarten ?Edit: Het is gelukt op het op te starten, maar akn er iemand een preciese beschrijving geven over ik in photoshop moet werken want het is de eerste keer dat ik ermee werk en ik weet niet waar alle knoppen staan Je moet in een nieuw Kladblok documentje, de directie van je San Andreas of Vice City of GTA III, aangeven, en die opslaan als, de naam wat in de Readme staat, zodat de Map Viewer kan lezen waar jou SA staat, en dan leest hij gewoon alle objecten in jou San Andreas, en dan moet je gewoon de instructies volgend die ik hier al eerder had gezegd. Bewerkt: 17 januari 2012 door Joriz Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.