Johan O. Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 (bewerkt) dit lees ik net op Nu.nl Weer ophef rondom Grand Theft AutoUitgegeven: 17 februari 2006 14:25 Laatst gewijzigd: 17 februari 2006 14:48 AMSTERDAM - De zoveelste rel rondom het computerspel Grand Theft Auto: San Andreas lijkt uitgebroken. Ook de aandeelhouders hebben besloten een rechtzaak aan te spannen vanwege de verborgen seksscènes in het spel. De aandeelhouders stellen inkomsten te zijn misgelopen als gevolg van alle ophef die rond het spel is ontstaan. In Amerika leidde de game tot veel commotie, nadat een Nederlandse gamefanaat verborgen seksscènes had geopenbaard. Door een aanpassing in de software kan de speler de hoofdpersoon de liefde laten bedrijven met een naakte vrouw. In het begin ontkende gamesfabrikant Rockstar de scènes zelf in de game te hebben gestopt en gaf de Nederlander de schuld. Later bleek de content al aanwezig te zijn in het spel. Protestacties Veel Amerikaanse winkelketens waren bang voor protestacties van conservatieve groeperingen en haalden GTA: San Andreas massaal uit de rekken. Dit is precies de reden waarom de aandeelhouders naar de rechter stappen. Zij vinden dat ze inkomsten zijn misgelopen als gevolg van de controverse rondom de seksscènes in het spel. Moord De uitgever van de Grand Theft Auto-serie, Take Two, moet ook voor de rechter verschijnen omdat iemand hen er van beschuldigt dat ze hebben meegeholpen aan een moord. Het is de tweede keer dat Take Two om die reden voor de rechter moet komen. De rechtzaak is aangespannen door familie van een politieman die drie jaar terug werd doodgeschoten door Devin Thompson. Thompson werd gearresteerd omdat hij verdacht werd van het stelen van een auto. Hij zou het pistool van een politieagent hebben gepakt en twee agenten en een hulpverlener hebben doodgeschoten. Volgens de beschuldiging zou Devin Thompson geïnspireerd zijn door het spel. De familie vindt dat het spel spelers 'traint' in het plegen van een moord. 2 dagen te laat, maar ik wist niet zeker of jullie het al wisten Bron: Nu.nl Bewerkt: 19 februari 2006 door Johan O. Reageren
Bling Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 Dit was toch al langer bekend dan twee dagen? Ik wist allang dat een Nederlander de Hot Coffee mod ontdekt heeft, en dat iemand twee politieagenten had doodgeschoten, en hij GTA de schuld gaf. Maar het gaat zeker over die rechtzaak, daar had ik nog niet van gehoord. Reageren
Flame^ Geplaatst: 20 februari 2006 Rapport Geplaatst: 20 februari 2006 Typisch weer overdrevenheid, ik vind het nergens opslaan dat je iemand aanklaagt met de reden dat iemand door een spel is ge-inspireerd. Dan neem je dat soort spelletjes toch wel iets té serieus lijkt me. Ik move het btw wel even naar Media, daar past eht in dit geval beter. (Media is ook nieuws en dergelijke) . Reageren
Goliat Geplaatst: 20 februari 2006 Rapport Geplaatst: 20 februari 2006 (bewerkt) Ik denk dat we het er met ze alle wel over eens zijn dat dit gewoon gezeik is. Bewerkt: 20 februari 2006 door Goliat Reageren
Svenie Geplaatst: 20 februari 2006 Rapport Geplaatst: 20 februari 2006 volgens mij een hele pot zever zolang dat ze gta san andreas maar niet uit de reken halen Reageren
King Room Geplaatst: 21 februari 2006 Rapport Geplaatst: 21 februari 2006 Is wel Lullig waarom zou het aan GTA liggen..:S Niet iedereen heeft GTA.. en ik zie een Gabber niet Met CJ spelen.. Room Reageren
Mania-92 Geplaatst: 21 februari 2006 Rapport Geplaatst: 21 februari 2006 Na mij weten is Patrick[/font] geen gamesfanaat hoor. Over die aandeelhouders, zij kopen toch aandelen en dan kun je zo'n dingen verwachten. Reageren
Sunray Geplaatst: 21 februari 2006 Rapport Geplaatst: 21 februari 2006 ze zouden zelf is het spel moeten spelen dan zullen ze wel iets anders zeggen het is een fantastishe spel Reageren
cjballer Geplaatst: 21 februari 2006 Rapport Geplaatst: 21 februari 2006 echt zo dikke onzin, waarom zou GTA aanleiden tot moord en spellen als hitman daar wordt geen probleem van gemaakt, ik snap het echt niet Reageren
GTA Vice VIP Geplaatst: 25 februari 2006 Rapport Geplaatst: 25 februari 2006 Jep, altijd is CJ of Tommy weer het bokje Greetz, GTA Vice VIP Reageren
Toni Caprioni Geplaatst: 25 februari 2006 Rapport Geplaatst: 25 februari 2006 weten jullie wat ze willen???GELD!!!In Amerika willen alle mensen proberen geld te krijgen en soms lukt dat!Daarom hadje ook hoeren die geld eistten, ze hebben weinig geld en willen wat geld hebben. Amerikanen zijn geldwolven. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.