Jump to content

E107

Recommended Posts

Geplaatst:

Hier zijn de laatste dagen honderden topics over geplaatst.

Probeer mijn 'MiniTut' eens, die heb ik voor een ander lid gemaakt.

E-107 - Installeren

Hoe moet je E107 Installeren?

1 Download het .zip bestand van hun site af, dit kun je openen met gratis tools zoals rarlab. Open het .zip bestand en UNZIP het ( Wizard -> Voltooien ) .

2 Download een gratis FTP client en upload de zojuist ge-unzipde map naar een subdirectory op je webhost. Bijvoorbeeld "path/naar/je/website/e107/" neem dit niet letterlijk maar vul het dus zelf in.

-- WACHT EVEN TOT DE STUFF GEUPLOAD IS -- DIT DUURT LANG! --

3 Nu moeten we sommige bestanden gaan CHModden. Als je de FTP-Client gebruikt waarvan hierboven de download-link staat moet het zo:

Rechtermuistknop => Properties / CHMOD

Je ziet dan een input-vakje met een getal erin, verander dat in het CHMod-Nummer hieronder:

* /e107_config.php => 0777
* /e107_themes/ folder	=> 0777
* /e107_plugins/ folder	 => 0777
* /e107_files/public/ folder => 0777 
* /e107_files/public/avatars/ folder => 0777
* /e107_files/cache/ folder => 0777

Je moet deze mappen dus naar 0777 CHModden.

4 Nu begint het echte werk! Ga naar de E107 Install file in je internet-browser, dus bijvoorbeeld:

http://www.jesite.nl/e107/install.php

Dus: Naar het path waarin je e107 hebt geinstalleerd, en dan install.php erachter. Let hier op. Nu krijg je een scherm met een aantal testresultaten, als deze negatief zijn kun je niet verder want dan kan je webserver het systeem niet draaien, dat kan liggen aan de verkeerde PHP Versie of MySQL versie bijv.

- Druk nu op het 'Volgende'-knopje (of next).

- Hier moet je je MySQL Data invoeren:

---> Je MySQL Gebruikersnaam (Als je die niet weet, moet je het aan je Host vragen)

---> Je MySQL Wachtwoord (Hiervoor geld eigenlijk hetzelfde)

---> Je MySQL Host (Dit is meestal "Localhost")

---> Je MySQL Database (Dit is meestal je gebruikersnaam met nog iets erachter, vraag het even na )

Als je dit goed hebt ingevoerd maakt het script nu verbinding met je MYSQL Database, als dat niet lukt krijg je een fout en heb je het bovenstaande niet goed ingevuld.

-> Vul nu je Admin info in ( Eigenlijk een soort registratie; mag je gewoon bedenken, maar wel onthouden!)

5 Nu druk je op 'Next' en E107 zal alle tabellen aanmaken. Druk op het volgende knopje en je zult naar je eigen site worden doorgestuurd die succesvol is geinstalleerd.

Succes! Vragen mag je altijd stellen!

Geplaatst:

Ja, het wordt ook beetje te veel allemaal. E107 is heel erg makkelijk als je maar leest wat er staat want daar staat echt alles wat je moet weten. Ik vind dat heel zielig dat alles voor mensen voorgekauwd moet worden terwijl ze dat echt zelf kunnen als ze maar een klein beetje na denken.

Alleen het database gedeelte is misschien teveel gevraagd voor mensen die niet weten wat MySQL is. En Chmodden is ook niet een van de makkelijkste. Voor de rest is het een kwestie van lezen en doen.

Probeer het eerste zelf, want als je niet door de installatie komt, dan kun je de site ook niet beheren want ik vond het stukken moeilijker. Tenzij ze dat al veranderd hebben want dan Admin CP van de oude versie zag er echt niet uit.

Volgende keer kun je dit gebruiken. Want zelf heb ik al 2 of 3 topics als ik mij niet vergis over e107 gezien.

Geplaatst:

Ik vind e107 teneerste heel dom gescript, het zou stukken beter kunnen. Zelf werk ik mee aan een opencourse cms die (spijtig genoeg) wat vertraging oploopt.

Ten 2de als je dat niet kan instaleren dan zou ik eerst wat meer met php,mysql,html enz leren omgaan en anders een msn group ofzo starten.

Geplaatst:

Dat maakt niet uit. Het is gratis en het zijn allemaal vrijwilligers die alleen door reclame maken geld krijgen en meer niet. Als het slecht is zou je het script wel kunnen verbeteren, ik denk dat ik het wel een keer ga downloaden en zelf aan knutselen.

Verder vind ik dat erg goed dat zo iets gratis is. Ik zie genoeg nutteloze scripts op internet die allemaal €50 of meer kosten. Soms zelfs boven de 1000.

Geplaatst:

Het nadeel van een opencource script is dat iedereen het kan gebruiken en het logische is dan natuurlijk dat iedereen de course kan bekijken en een hacker kan zo miljarden kere zo snel een systeem hacken. Moest dit script betaald zijn zou de naam er waarschijnlijk een veel betere reputatie hebben.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...