Jump to content

harde schijf plotseling vol

Recommended Posts

Geplaatst:

vandaag was ik m'n pc aan het opkuisen met r-wipe and clean en plotseling was heel m'n harde schijf vol er was maar 128mb over van de 30gigs.

wat moet ik doen?

Geplaatst:

Heb je bij het opruimen of die dag ook een balon gehad waarin stond; 'Nieuwe hardware gevonden...' ?

En als je naar Windows Verkenner gaat en je klikt op het hardeschijf krijg je dan te horen dat het nog niet geformatteerd is?

Geplaatst: (bewerkt)

nee er komt een ballonetje van harde schijf beschadigd en onleesbaar voor chkdsk uit.

als ik verkenner open dan kan ik de schijf formatter ofzo iets.

greetz roeiertje

Bewerkt: door roeiertje
Geplaatst:
nee er komt een ballonetje van harde schijf beschadigd en onleesbaar voor chkdsk uit.

greetz roeiertje

Ik ben bang dat je hem echt moet formatteren. Als hij zegt dat het onleesbaar is, dan is hij onleesbaar. Je hebt wel software die het gewoon eruit krijgen moet je even opzoeken met Google.

Formatteren lijkt mij nog het beste, of staat je Windows er ook op?

Geplaatst:

greetz roeiertje

Ik ben bang dat je hem echt moet formatteren. Als hij zegt dat het onleesbaar is, dan is hij onleesbaar. Je hebt wel software die het gewoon eruit krijgen moet je even opzoeken met Google.

Formatteren lijkt mij nog het beste, of staat je Windows er ook op?

formatteren is dat windows herinstaleren?

welke software is dat dan?

Geplaatst: (bewerkt)

Je moet mijn Software Support topic even goed lezen. En alles proberen wat daar staat, helpt dat ook niet. Dan mag je je vraag nog een keer posten. Woorden uitleg;

Formatteren;

Je schijf wordt helemaal leeg gemaakt, alles gaat weg.

Defragmenteren;

Windows verdeelt alle bestanden in delen. Na zo veel tijd willen die delen wel eens verdwalen en dan moet je defragmenteren om ze weer bij elkaar te krijgen als 1 geheel. In oorlog heb je ook defragmentatie bommen. :puh:

Schijfopruiming;

Het verwijderd alleen dingen die jij gekozen hebt. O.a. cookies en prullenbak inhoud.

Edit,,

Hier vind je mijn tutorial met o.a. Systeem Herstel. Dat wil wel eens helpen.

Bewerkt: door X-TX
Geplaatst:
Je moet mijn Software Support topic even goed lezen. En alles proberen wat daar staat, helpt dat ook niet. Dan mag je je vraag nog een keer posten. Woorden uitleg;

Formatteren;

Je schijf wordt helemaal leeg gemaakt, alles gaat weg.

Defragmenteren;

Windows verdeelt alle bestanden in delen. Na zo veel tijd willen die delen wel eens verdwalen en dan moet je defragmenteren om ze weer bij elkaar te krijgen als 1 geheel. In oorlog heb je ook defragmentatie bommen. :puh:

Schijfopruiming;

Het verwijderd alleen dingen die jij gekozen hebt. O.a. cookies en prullenbak inhoud.

Edit,,

Hier vind je mijn tutorial met o.a. Systeem Herstel. Dat wil wel eens helpen.

probleem is dat op die schijf m'n windows ook opstaat en ik heb die cd-rom niet meer om hem te installeren.

greetz roeiertje

Geplaatst:
probleem is dat op die schijf m'n windows ook opstaat en ik heb die cd-rom niet meer om hem te installeren.

greetz roeiertje

Dan moet je mijn topic lezen en Systeem Herstel gebruiken.

Geplaatst:

greetz roeiertje

Dan moet je mijn topic lezen en Systeem Herstel gebruiken.

systeem herstel was het eerste dat ik deed.

k'heb 15min geleden de hond buiten gelaten en opeens heb ik ik nu al 2.78gigs vrij.maar er is nog een 30 tal gigs vol.

Geplaatst:

Dan heb jij precies hetzelfde wat ik gister had. Je zult hem moeten formatteren en Windows cd kopen. Of andere oplossing zoeken die ik niet ken.

Geplaatst:
Dan heb jij precies hetzelfde wat ik gister had. Je zult hem moeten formatteren en Windows cd kopen. Of andere oplossing zoeken die ik niet ken.

ja....

ik denk dat ik nog ga wachten.

ik krijg eind dit schooljaar een nieuwe pc.

maar als je die windows cd koopt kan je hem dan op 2 pc-'s gebruiken?

toch bedankt voor je hulp

greetz roeiertje

Geplaatst:

als het om windows xp gaat niet, windows xp kan je maar op 1 pc tegelijk draaien, lullig maar waar.

want je moet windows xp activeren bij microsoft of je moet een cracked versie van windows hebben maar daar geef ik verder geen info over omdat dat verboden is :)

Geplaatst:

wij hebben veel windows xp cd's thuis ligen en als je er geen hebt moet je het vraagen aan faminlie of vrienden :puh:

Geplaatst:
wij hebben veel windows xp cd's thuis ligen en als je er geen hebt moet je het vraagen aan faminlie of vrienden :puh:

Allemaal gekocht of gedownload en gebrand?

---

Ik had geen virus. Wat het probleem bij mij was, ik had achter op mijn schijf de jumpertjes verkeerd waardoor BIOS niet goed contact kon krijgen met de schijf.

Waardoor hij ook kan zeggen dat die in een keer vol is.

Heb je dus ergens aan je hardware gezeten?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...