Jump to content

verschil xp home en xp prof

Recommended Posts

Geplaatst:

wat is eigenlijk het verschil tussen prof en home.

ik weet dat prof 60€duurder is, dus denk ik dat pro beter is.

greetz roeiertje

Geplaatst:

de Home edition is meer voor de thuis gebruikers en is ook meer geschikt voor games etc.

professional is meer voor kantoor gebruik en zit meer netwerkmogelijkheden in en IIS (dat is een bijgeleverd programma dat je een eigen webserver ken maken) maar ook met pro kan je natuurlijk games spelen.

Verder zit er niet of nauwelijks verschil tussen :)

Geplaatst:

Ik heb een boek van 900 blz. over XP. In het begin staan ook de verschillen. En het enige verschil is dat Pro makkelijker met 2 processoren kan werken, o.a. Pentium D.

En inderdaad, wat hier boven staat. Meer voor kantoor, dat stond daar ook in. Verder is het nergens voor nodig om een Professional te hebben. Men zegt wel; 'Ja, maar ik heb Pro...'

Met Home kom je ook een heel eind. En met Pro nog geen meter verder. :N

Je kunt het vergelijken met Nokia. Elke week een nieuwe telefoon op tv, maar met elke telefoon kun je even goed bellen als met de oude. ;)

Geplaatst:
Ik heb een boek van 900 blz. over XP. In het begin staan ook de verschillen. En het enige verschil is dat Pro makkelijker met 2 processoren kan werken, o.a. Pentium D.

ik heb 2 CPU's van 2.4 Ghz maar geen problemen met Home edition ;)

ik heb heir ook XP pro, je merkt geen verschillen in gebruik ofzo (ik heb op andere PC home)

hij is beter voor in een netwerk maar dat ik alles

Geplaatst:

ik heb 2 CPU's van 2.4 Ghz maar geen problemen met Home edition ;)

ik heb heir ook XP pro, je merkt geen verschillen in gebruik ofzo (ik heb op andere PC home)

hij is beter voor in een netwerk maar dat ik alles

---

Zie je het nu? :puh:

Geplaatst:

Bij pro zit er ook Excel, Publisher, Powerpoint enz. bij.

Op school hebben wij Pro. Ik vind het maar vervelend. Want voordat je het weet moet je thuis verder gaan werken met Excel en kun je het niet doen.

Geplaatst:
Bij pro zit er ook Excel, Publisher, Powerpoint enz. bij.

Op school hebben wij Pro. Ik vind het maar vervelend. Want voordat je het weet moet je thuis verder gaan werken met Excel en kun je het niet doen.

Dit is een apart software pakket van Microsoft genaamd Office (XP/2003).

Geplaatst:

Ik heb Home Edition en bij mij zit er al standard exel powerpoint op dus je hoeft daarvoor iet speciaal pro te nemen.

Geplaatst:
Ik heb Home Edition en bij mij zit er al standard exel powerpoint op dus je hoeft daarvoor iet speciaal pro te nemen.
Nou ik heb ook de home edition en ik heb alleen maar Outlook erop staan.. Excel en Powerpoint, waarom zouden ze die standaard erbij doen? Doe dan Word, dat wordt toch het meest gebruikt van het Office pakket..
Geplaatst:

Mensen die Office software erbij hebben is meestal omdat ze een PC hebben gekocht met Windows eral op. Word is dan bijv. meegeleverd maar zit niet bij Windows Home Edition/Professional.

EN NU OPHOUDEN OVER MICROSOFT OFFICE, WORD, POWERPOINT, EXEL ETC!

(Zo moest erook uit)

Geplaatst:
EN NU OPHOUDEN OVER MICROSOFT OFFICE, WORD, POWERPOINT, EXEL ETC!

(Zo moest erook uit)

Doen we :puh: lol ..

Ik weet wel verschillen :)

Windows XP Professional

Windows XP Professional is ontworpen voor zowel de zakelijke als de thuisgebruiker die alles uit zijn computer wil halen. Dit besturingssysteem levert de nieuwe standaard op het gebied van betrouwbaarheid en prestaties. Het bevat alle geweldige functies en beschikt over het nieuwe ontwerp van Windows XP Home Edition. Daarnaast kent Windows XP Professional voorzieningen voor beveiliging en privacy, geavanceerde herstelopties, uitgebreide mogelijkheden om grote netwerken te verbinden en nog veel meer.

Tien redenen om Windows XP Professional te kiezen

Productgids

Systeemvereisten Windows XP Professional

Meer over Windows XP Professional

Windows XP Home

Ervaar meer met uw computer en internet dan u ooit had kunnen vermoeden. Windows XP Home Edition zorgt ervoor dat u op een betrouwbare en gemakkelijke manier met uw pc kunt werken. Het programma kent een strakker, intuïtiever visueel uiterlijk en geavanceerde functies voor digitale media waardoor het werken met digitale fotografie of het afspelen van muziek eenvoudig en plezierig is.

Tien redenen om Windows XP Home Edition te kiezen

Productgids Windows XP Home Edition

Systeemvereisten Windows XP Home Edition

Meer over Windows XP Home Edition

Als je die 10 redenen wilt zien, dan kun je hier (klik) kijken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...