Jump to content

Google & Privacy

Recommended Posts

Geplaatst:

Nou ja, een grapje moet kunnen toch? niks mis mee dunkt mij.....

X-TX heeft misschien wel gelijk en helaas kunnen we met deze feiten over Google niks doen zoals ik al eerder zij.

Maar dit soort dingen is niet alleen met Google, iedereen moet weten dat als ze het internet op gaan dat ze nooit helemaal anoniem blijven, dat geldt voor alles dus niet alleen met Google

Geplaatst:
rofl :schater: nou ja miss wordt X-TX search ook wel groot met Xmail en X-toolbar etc. :schater:

Ik vind hem wel goed. Xmail en X-toolbar. Maar dan zal ik toch een PM naar Jarno moeten sturen want ik kan dat soort dingen niet. Ik weet van alles een beetje, maar niet van iets heel veel. Vroeger wel, nu ben ik bijna alles vergeten zo als Photoshoppen, PHP etc.

Geplaatst:

Ach ja, er zijn ergere dingen om je over druk te maken. Je kan op het internet alles en iedereen opsporen. Maar ze kunnen jou ook opsporen. Er is wel voorzichtigheid geboden bij alles wat je doet op het internet. Wees altijd alert bij alles wat je doet op het internet. Ik kan me er niet druk over maken. Ik ben gewoon voorzichtig op het internet. De dingen die riskant kunnen worden vermijd ik als het kan.

Geplaatst: (bewerkt)
In hoeverre er gevaar schuilt in het gebruik van persoonlijke gegevens om op maat gesneden advertenties te bieden, ja, dat is een interessante discussie. Zolang je duidelijk schept over wat er met de gegevens gebeurt, is er geen probleem. Het moet kunnen, zolang je de gegevens niet doorverkoopt.
Een ander bezwaar is dat het bedrijf gebruikmaakt van een automatisch systeem dat niet alleen de inhoud van de berichten leest, zoals spamfilers, maar ook indexeert en opslaat. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben voor de toekomst.
scannen wel , voor die google add .. opslaan NEE ... iig niet volgens hun EULA
Google komt vrijwel maandelijks met nieuwe gratis diensten die specifieke advertenties levert, gericht op de gebruiker. De ontwikkeling is dat ook kantoorprogramma's als webdiensten aangeboden worden, waardoor mogelijk vertrouwelijk tekstdocumenten en spreadsheets online opgeslagen worden. Je mag ervan uitgaan dat hierbij hetzelfde systeem gebruikt gaat worden als Gmail.
je mag ervan uitgaan ? .... wat een onzin
Zo zullen steeds meer privégegevens van particulieren in één gigantische databank terechtkomen
een illegale database onderhouden met een paar petabyte ( 1000 TB ) (laat 0.01% van de wereld een gmail hebben en deze voor 0.01% vullen = 1.500.000.000 mb ) ... denk het niet
. Google begon na de kritische berichten in de media met een PR-offensief richting privacyorganisaties, maar ik heb niet echt de indruk dat Google beter luistert dan andere bedrijven. [... ze hebben privacyreglement vernieuwd, maar die is nog steeds niets bijzonders... hij is wel beter dan de oude...]

Het probleem is dat er niets in staat over bewaartermijnen. Niet over zoekopdrachte en niet van e-mail. Gebruikers mogen er dan van uitgaan dat de bewaartermijn onbeperkt is. Het is moeilijk in te schatten wat er op lange termijn gebeurt met zo'n database vol gegevens. Google's voorwaarden kunnen veranderen, of de privacyregels van de VS en Europa. Google kan de gevens ook gebruiken voor nieuwe toepassingen. Het is een proces van kleine stapjes. En het indexeren van e-mail is een stap in de verkeerde richting."

als jij over 50 jaar in gmail je email van vandaag gaat zoeken kan dat en vind iedereen het prachtig.. als ze er een bewaartermijn van 50 jaar aan geven gaat iedereen stijgeren

wat wil je dan ....

en nogmaals , als je bang bent over je gegevens .. vooral doorgaan met hotmail en microsoft producten gebruiken :klap:

en nog even voor degene die het stukje reclame niet snappen .. je gaat geen emails krijgen van google maar het scannen gebeurt voor die GOOGLE ADD die je aan de rechterkant ziet

"ja maar daar zit toch geen reclame .. alleen een viertal regels met linkjes " .. klopt , en meestal dat nog niet eens omdat google niet wijs kan worden uit jouw nederlandse tekstjes :D

Bewerkt: door coz
Geplaatst:

Ik ben zelf webmaster, en ik weet veel van php en ik weet zo ook dat ik makelijk kan zien wat mijn bezoekers doen, bv kan ik zien als iemand me'n site volpost (reacties ofzo op een nieuwsbericht) wat zijn ip is naar men provider gaan en zeggen wat die gast gedaan heeft, en kan hij een boete ofzo moete betalen (als de inhoud van wat hij poste tegen de wet ingaat)

Geplaatst:
en nogmaals , als je bang bent over je gegevens .. vooral doorgaan met hotmail en microsoft producten gebruiken :klap:

Voor e-mail gebruik ik mijn eigen host en niet die van gmail/hotmail. MSN ook.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...