Jump to content

Internetbrowser, add-ons, plugins en andere rotzooi

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben zelf een fanatieke firefox gebruiker, en heb ik de loop van de tijd een flinke verzameling handige extensies bij elkaar gezocht. Hieronder geef ik daarvan een overzicht, misschien zitten er dingen tussen die anderen nog niet kenden en ook handig vinden. Ik hoop dat andere firefox gebruikers hun lijst met extensies ook posten, zodat ik ook nog handige nieuwe extensies ontdek.

Graag niet reageren als je geen Firefox gebruikt, (of geen extensies).

Must haves

• IE TAB - draait IE als tabblad binnen Firefox, voor slechte sites, die niet goed werken in FireFox.
  • Tabbrowser preferences - Voegt extra configuratie opties toe, om het gebruik van tabs nog beter naar je eigen wens in te kunnen stellen.
  • Add Bookmark Here - Een handige extentie om bookmarks makkelijk op de juiste plek in je verzameling te zetten. Onmisbaar als je net als ik een gigantische boomstructuur met bookmarks hebt.
  • FLST(Focus Last Selected Tab) - Na het sluiten van een tab, keer je terug naar je vorige tab, in plaats van naar de meest rechtste tab. Dit is functionaliteit die standaard in FF had moeten zitten.

Handig voor forum gebruik

• BBcode - Handig invoeren van BBcode opmaak-codes vanuit je rechter muismenu.
  • gtafcode - Mijn eigen zelfgemaakte extensie. Een uitbreiding van BBcode, met opmaakcodes die uniek voor het engelse gtaforums.com zijn.
  • Clippings - Veel gebruikte texten, makkelijk en eenvoudig invoegen en beheren. Erg handig bij gebruik van forum en webmail.
  • ImageBot - Eenvoudig uploaden en beheren van plaatjes op Imageshack. Erg uitgebreide extensie, een handig tool voor iedereen die regelmatig plaatjes upload naar imageshack.

Handig/Funny

• Quicknote - Voegt notitie-blok functie toe ( als extra tabblad, sidebar of los window)
  • Back IS Close - Veranderd de back button in een close button, als er geen vorige pagina is (in de huidige TAB)
  • DictionarySearch - Eenvoudig het geselecteerde woord opzoeken in verschillende online woordenboeken
  • UI tweaker - hiermee kun je allerlei dingen aanpassen in het user interface van FF, zoals het verwijderen van (bijna) niet gebruikte menu items en buttons. Erg handig..
  • Colorful tabs - Een vrij simpele extensie, die de iederen tab een verschillend kleurtje geeft i.p.v. allemaal dezelfde saaie kleur grijs.

Web-Developer tools

• View formatted source - Laat de (x)html-source van de huidige pagina netjes geformateerd zien. Met deze extensie kun je ook de CSS info van verschillende DIV/spans bekijken.
  • ColorZilla - tool om kleur en ander CSS info uit webpagina's te kopieren.
  • JSview - Handige uitbreiding die makkelijke toegang geeft tot de JS en CSS files geeft, die door een webpage gebruikt worden.
  • MeasureIt - handig tooltje om delen van je webpagina op te meten(qua aantal pixels).

Geplaatst:

Ik heb maar 2 extensies maar naar mijn mening handig (Geen link, sorry)

Fasterfox 1.0.3 - Zorgt ervoor dat FireFox iets sneller draait. En rechtsonder staat er een icoontje met daarnaast een Page-load counter.

FlagFox II 2.1.1 - Laat rechtsonder een vlag zien waar de server zich bevindt van de site waar je op surft.

• 2 years later...
Geplaatst:

ik weet niet of dit topic al bestond, al kon ik niets vinden met de zoekfunctie.

als ie al bestond, mag er een slotje op.

het is de bedoeling van hier je internetbrowser te laten zien met screenshots, en er mag altijd uitleg bij over de add-ons die je geïnstalleerd hebt.

ik trap af:

webbrowser2qg8.png

add-ons:

YouPlayer: sidebar waarmee je youtube video's kan kijken en downloaden.

Foxytunes: in de statusbar kan je verschillende media players bedienen in FF, die ondertussen aan het spelen zijn.

je kan er ook lyrics, youtube video's enzo mee opzoeken. (revolution lite skin voor Foxy Tunes)

Tab Scope: als je je muis op een ander tabblad houdt, krijg je een pop-up ervan te zien.

Image zoomer: hiermee kan je inzoomen op elke afbeelding op een webpagina zonder de pagina zelf te vergroten.

skin: MyFireFox.

gelieve ontopic te blijven.

commentaar geven op anderen mag, maar post dan zelf ook een screen of info.

maak er geen spamfestijn van ofzo.

:cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Mijne:

Ik heb gewoon een stock FF browser met alleen de Youplayer.

Bewerkt: door FerryN

firefoxvistahh6.png

As you can see.. Ik heb dus het Mac thema.

En mijn coolste add-ons:

PicLens

Afbeeldingen en video's zoeken in 3D.

piclensry0.th.png

Stylish

Allemaal vette thema's en handigheidjes aan bekende websites toevoegen.

gmailqa0.th.png

Bewerkt: door Dvt
As you can see: Opera :D

Hehe ik had m'n post nog aangepast.. :puh:

BTW Jij hebt XP met Vista thema.. Am I right?

Bewerkt: door Dvt

dat Mac thema had ik ook, maar het was me net iets te kleurloos vind ik :D

even ter info voor mensen die niet weten wat add-ons zijn:

Wat zijn Add-ons

Firefox Add-ons zijn kleine programmaatjes die binnen Firefox een functie kunnen hebben. Je kun het zien als kleine uitbreidingen. Ze zijn vaak gratis en je kunt zelf beslissen welke je wel en niet wilt gebruiken.

waar vind je addons

addons vind je op deze site:

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/

firefox zal ze automatisch installeren wanneer je ze download, waarna je de browser even zal heropstarten. daarna zal je ze kunnen gebruiken.

EDIT: kleine regel erbij: gelieve geen plaatjes te quoten, dat leest minder handig.

:cya:

Bewerkt: door senneken

Heb er nu nog 4 xD

Google Chrome:chromevc9.th.jpg

Ie7:chromery7.th.jpg

Modzilla: chromeww1.th.jpg

Me eigen: ME EIGENSTE IS AF :D :D

bkhnwebbrowserir0.th.jpg

Bewerkt: door bramboy

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...