wizkid4590 Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Hallo allemaal, Mijn pa heeft een probleem met zijn computer. Hij doet er heel erg lang over om op te starten. Het laden van Windows doet ie snel alleen de rest van het opstarten doet ie traag. Als eerste geeft ie ''windows wordt geladen'' dan blijft ie heel lang op het scherm ''welkom'' staan dan een tijd alleen de achtergrond en dan eindelijk start ie voor de rest op (normaal snel dus). Owja hij is de windows skin ook kwijt hij geeft de windows klassiek met die geel achtige kleur van xp. IEMAND EEN IEDEE???? Reageren
Argon Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Minder programas laten laden als de pc opstart. (En misschien kan je ook is scannen op virussen?) Reageren
ikt Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Hallo allemaal,Mijn pa heeft een probleem met zijn computer. Hij doet er heel erg lang over om op te starten. Het laden van Windows doet ie snel alleen de rest van het opstarten doet ie traag. Als eerste geeft ie ''windows wordt geladen'' dan blijft ie heel lang op het scherm ''welkom'' staan dan een tijd alleen de achtergrond en dan eindelijk start ie voor de rest op (normaal snel dus). Owja hij is de windows skin ook kwijt hij geeft de windows klassiek met die geel achtige kleur van xp. IEMAND EEN IEDEE???? Defragmenteer je PC, doe schijfopruiming. Voor het skin-probleem moet je op het bureaublad klikken (rechtermuis), eigenschappen, Vormgeving, windows XP Reageren
Gunslinger Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Probeer ook zo veel mogelijk programma's eraf te gooien, die toch niet gebruikt worden. Eigenlijk komt het allemaal op het zelfde neer (zie bovenstaande posts: Ruim je computer op, geef hem een grote beurt. Als het probleem echt hardnekkig is, kun je Windows ook opnieuw installeren. Natuurlijk eerst een backup maken van belangrijke bestanden. De oorzaak van dit probleem zal eerder bij de software liggen dan bij de hardware, bij deze verplaatst. Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 7 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 (bewerkt) Aan de programma's ligt het niet (al geprobeerd) virusscanner vind niks en de xp stijl is pleite (ook al geprobeerd)!!!!!! schijf defrag en schijf opruiming werkt ook niet!!! Bewerkt: 7 maart 2006 door wizkid4590 Reageren
Johan O. Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Aan de programma's ligt het niet (al geprobeerd) virusscanner vind niks en de xp stijl is pleite (ook al geprobeerd)!!!!!! schijf defrag en schijf opruiming werkt ook niet!!! dan denk ik tog dat je beter Windows XP opniew kan installeren Reageren
Arjen Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Mijn computer start ook altijd traag op, maar dat komt puur omdat mijn harde schijven behoorlijk vol zitten en omdat mijn computer in het begin veel programma's moet starten. Als ik mijn computer aan zet, ga ik meestal eerst wat anders doen.. Snappie? Gewoon even wachten en dan gaat alles weer op rolletjes. Reageren
Matiscus Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 (bewerkt) De beste alternatieve zijn opstarten in Veilige modus met F8 knop. Dan spyware scans doen. Of Windows XP hernieuw installeren. Want je PC is besmet met een Spyware of Virus. EDIT: Heb ik ook Arjen. Ik ga terwijl achter eten en drinken of neem als spelletjes klaar. Iedere pc waar opgewerkt word. Heeft het zwaar bij het opstarten. En dat heeft elke PC je mag nog een van de sterkste hebben. Bewerkt: 7 maart 2006 door Matiscus Reageren
-Niels- Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Mijn computer start ook altijd traag op, maar dat komt puur omdat mijn harde schijven behoorlijk vol zitten en omdat mijn computer in het begin veel programma's moet starten. Als ik mijn computer aan zet, ga ik meestal eerst wat anders doen.. Snappie? Gewoon even wachten en dan gaat alles weer op rolletjes. Jij hebt toch een GAME-computer? Is het dan niet eens tijd om je harde schijven op te ruimen? @wizkid4590, omdat niets is gelukt, lijkt het me dan het beste om XP opnieuw te installeren. Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 (bewerkt) Hoeveel GHZ of MHZ heeft u dan? (Wizkid4590) Dat kan ook de oorzaak zijn. En ga naar Opties en dan Internet Opties klik dan op Delete Cookies en Delete Files. Zo gaat ie wat weer sneller Cookies=Zijn van die login dinges dus je moet overnieuw inloggen. Gewoon proberen. @Matiscus en Arjen Sloom bij mij puur snel (Dan bedoel ook niet in 1seconde) Want zelf heb ik 3 GHZ dat is al puur snel. @Gunslingers Als het aan z'n GHZ of MHZ ligt is het Hardware. Zo niet Software Bewerkt: 7 maart 2006 door AmsterdamBoy Reageren
T@rget Geplaatst: 8 maart 2006 Rapport Geplaatst: 8 maart 2006 (bewerkt) Je kan ook ff Easey Cleaner gebruiken als je dat installeerd en op Register klikt (zie screen) dan gaat het programma je register schoonmaken (is niet gevaarlijk) daar word je PC een heel stuk sneller van het programma heeft nog meer extra's je ziet een beschrijving als je je muis er op houd Screen (was iets te groot geen zin om te verkleinen ) EDIT: En je kan ook probeeren om even in je software lijstje te kijken of je dingen ziet die er eigelijk wel af mogen (als dat zo is kun je dat het beste eerst doen en dan pas Easy Cleaner) Je kan natuurlijk ook even Ad Aware SE Personal 1.06 gebruiken (thnx Matiscus handig lijstjuh ) Bewerkt: 8 maart 2006 door T@rget Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2006 @AmsterdamBoy: 2.66GHz @T@rget: Easycleaner ken ik al helpt ook niet. Windows opnieuw installeeren lijkt mijn ook de beste oplossing. Aleen mijn vader houd er niet zo van om Windows opnieuw te installeeren. Ik zal het hem nog eens voorleggen. Nog bedankt voor de tips. Reageren
Arjen Geplaatst: 8 maart 2006 Rapport Geplaatst: 8 maart 2006 Jij hebt toch een GAME-computer?Is het dan niet eens tijd om je harde schijven op te ruimen? [Misschien beetje offtopic] Ik heb inderdaad een gamecomputer, ik heb voor 94 Gigabyte aan games, dus het is nogal logisch dat m'n computer beetje langzaam gaat. Reageren
Matiscus Geplaatst: 8 maart 2006 Rapport Geplaatst: 8 maart 2006 Hoeveel GHZ of MHZ heeft u dan? (Wizkid4590)Dat kan ook de oorzaak zijn. En ga naar Opties en dan Internet Opties klik dan op Delete Cookies en Delete Files. Zo gaat ie wat weer sneller Cookies=Zijn van die login dinges dus je moet overnieuw inloggen. Gewoon proberen. @Matiscus en Arjen Sloom bij mij puur snel (Dan bedoel ook niet in 1seconde) Want zelf heb ik 3 GHZ dat is al puur snel. @Gunslingers Als het aan z'n GHZ of MHZ ligt is het Hardware. Zo niet Software Ik heb persoonlijk ook een 3.00GHZ. @Arjen: Ik aan 50GB maar het is geen game computer. Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 8 maart 2006 Rapport Geplaatst: 8 maart 2006 (bewerkt) @AmsterdamBoy: 2.66GHz@T@rget: Easycleaner ken ik al helpt ook niet. Windows opnieuw installeeren lijkt mijn ook de beste oplossing. Aleen mijn vader houd er niet zo van om Windows opnieuw te installeeren. Ik zal het hem nog eens voorleggen. Nog bedankt voor de tips. Ok dit is dus Software. Opties=>Internet Opties=>Delete Files en Delete Cookies. Misschien helpt dat. @Matiscus Tja Ik snap het ook niet waarom het bij mij dan wel snel gaat Bewerkt: 8 maart 2006 door AmsterdamBoy Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.