Jump to content

Video afspeler maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, hoe maak ik een video afspeler, in mijn geval heet het: VideoViewer.

Maar hoe doe ik dat het makkelijkste, en ik ben een beginner, en engels toturials helpen mij niet echt, kan niet zo goed engels namelijk ;)

Wie kan mij helpen?

Geplaatst:

Allereerst wil ik je laten beseffen waar je aan begint, dit doe je niet één, twee drie. Het is behoorlijk lastig, al helemaal als je geen ervaring hebt, en aan je post te zien heb je dat niet echt.

Er zijn een aantal scripttalen die je hier voor zou kunnen gebruiken, Delphi, Visual Basic, C++, enz. enz. Ik raad je aan om te beginnen met Visual Basic, dit is een simpele programmeertaal die veel mensen snel onder de knie zullen hebben, uitzonderingen voorbehouden.

Het probleem met de 'Engelse Tutorials' is bij veel mensen: Ze hebben gewoon geen concentratie genoeg om tutorials te volgen, ze willen meteen groots uitpakken terwijl ze bij wijze van spreken niet eens het concept van de programmeertaal kennen. Ik stel voor dat je op een zaterdagochtend lekker een glas cola en een zak chips erbij neemt en lekker de tijd neemt voor dit soort dingen, je hebt het namelijk echt nodig.

Veel goede Nederlandse tutorials zijn er niet op het web, helaas. Ik heb alles (Lees: bijna alles) van Engelse tutorials en die zijn echt goed hoor, kun je een term niet goed vertalen is er altijd nog Freetranslations, dit is niet geschikt voor grote teksten maar wel voor woorden/termen.

Anders moet je dat knopje bij google zoeken zetten op 'Alleen Nederlands', dat leverd dan nog de beste antwoorden op en er zitten soms toch wel nuttige dingen bij.

Succes!

Geplaatst:

Waar kan Visual Basic vinden, via google al gezocht maar kreeg geen link om te downloaden (De website's die ik via google vond dan).

Geplaatst:

Hey Follow,

Ja dat weet ik, je kunt de compiler namelijk hier downloaden, het is volgens mij helaas wel een trial versie die over 30 dagen verloopt, dan zul je even een alternatief moeten zoeken, een andere compiler dus. Ik vrees helaas ook dat je google niet goed gebruikt want drie keer raden hoe ik aan deze link kom..

Je moet wel even oppassen, als je al het '.NET Framework' geïnstalleerd hebt, dan moet je die uninstalleren. (Als je niet weet wat het is, heb je het waarschijnlijk ook niet geïnstalleerd), dit kun je doen door naar je Configuratiescherm te gaan, en dan naar 'Software' en dan klik je 'Microsoft .NET Framework' aan, ook moet je SQL Server 2005 geuninstalleerd hebben maar dat zal waarschijnlijk niet op je computer staan.

Succes, en ik hoop dat je je doel bereikt! Houdt ons op de hoogte.

Geplaatst:

Ik ben het helemaal met ViceAgent eens. Volg eerst één van de programmeer beginners tutorials (Zie Master Tutorial List). Ik ben al een tijdje bezig maar ik heb nog steeds geen flauw idee hoe je mooi en goed movie speler kan maken. MP3 speler wil dan nog wel lukken :puh: . Of gebruik Media Player Classic (Handig programma die erg licht is).

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil je wel ff helpen (gedeeltelijk)

Ik wil voor Johan O posten :bonk:(Nu niet meer)

Hier is mijn beknopte uitleg erover, ik weet echter niet alles, de rest moet je maar d.m.v. de MSDN Libary uitzoeken (oja wat Engels is, probeer via Word Lingo de site te vertalen (let op: Dit is niet erg accuraat) ).

1. Open een nieuw C# Windows Applicatie.

2. Schuif (indien nog niet gedaan) de toolbox uit, en klem het vast d.m.v. het pinnetje.

3. Klik in dit gedeelte op de rechtermuisknop, en klik op: "Add/Remove Items" (Het kan een tijdje duren voordat het compleet geladen is).

4. Ga naar de 2e tab, "COM Components".

5. Ga helemaal naar onderen, waar je ziet staan: Windows Media Player, klik op het vinkje wat er voor staat (dus vink het aan).

6. Wat een verrassing, druk op 'OK'.

7. In de toolbox staat nu, afhankelijk hoe je het geordent heb, Windows Media Player in de lijst.

8. Sleep dit naar je design, en pas de grootte aan op jou wens.

Dat was het om een player in het programma te zetten, nu wil je dat wanneer er op een button gedrukt wordt, een venster komt waar je een film kan uitzoeken.

9. Maak een nieuwe button aan, noem zowel de buttonnaam als de Designnaam iets met een logische tekst (denk eraan, de Designnaam moet beginnen met cmd (of btn, maar je kan beter het eerste gebruiken) ).

10. Het volgende weet ik niet zeker, maar probeer het:

axWindowsMediaPlayer1.Location();

Zoals ik zei, ik weet dit nog niet, ik ga er wel ff naar kijken, omdat ik toevallig er een paar weken terug, ook een videoplayer wou maken.

Success

Bewerkt: door TommieguN
Geplaatst:

Kan iemand een makkelijke tutoial maken of posten hoe je zo'n video speler moet mijken want wat tommiegun zei hielp mij niet echt :N

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...