Jump to content

Video afspeler maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, hoe maak ik een video afspeler, in mijn geval heet het: VideoViewer.

Maar hoe doe ik dat het makkelijkste, en ik ben een beginner, en engels toturials helpen mij niet echt, kan niet zo goed engels namelijk ;)

Wie kan mij helpen?

Geplaatst:

Allereerst wil ik je laten beseffen waar je aan begint, dit doe je niet één, twee drie. Het is behoorlijk lastig, al helemaal als je geen ervaring hebt, en aan je post te zien heb je dat niet echt.

Er zijn een aantal scripttalen die je hier voor zou kunnen gebruiken, Delphi, Visual Basic, C++, enz. enz. Ik raad je aan om te beginnen met Visual Basic, dit is een simpele programmeertaal die veel mensen snel onder de knie zullen hebben, uitzonderingen voorbehouden.

Het probleem met de 'Engelse Tutorials' is bij veel mensen: Ze hebben gewoon geen concentratie genoeg om tutorials te volgen, ze willen meteen groots uitpakken terwijl ze bij wijze van spreken niet eens het concept van de programmeertaal kennen. Ik stel voor dat je op een zaterdagochtend lekker een glas cola en een zak chips erbij neemt en lekker de tijd neemt voor dit soort dingen, je hebt het namelijk echt nodig.

Veel goede Nederlandse tutorials zijn er niet op het web, helaas. Ik heb alles (Lees: bijna alles) van Engelse tutorials en die zijn echt goed hoor, kun je een term niet goed vertalen is er altijd nog Freetranslations, dit is niet geschikt voor grote teksten maar wel voor woorden/termen.

Anders moet je dat knopje bij google zoeken zetten op 'Alleen Nederlands', dat leverd dan nog de beste antwoorden op en er zitten soms toch wel nuttige dingen bij.

Succes!

Geplaatst:

Waar kan Visual Basic vinden, via google al gezocht maar kreeg geen link om te downloaden (De website's die ik via google vond dan).

Geplaatst:

Hey Follow,