Jump to content

Infarood

Recommended Posts

Geplaatst:

Kan ik ook infarood op de computer krijgen ?

Zoja Wat is het precies? (kaart ofzo)

En hoeveel gaat het ongeveer kosten ?

Dat was het voor nu,

Tales :koffie:

Geplaatst:

Waar heb je het voor nodig? Voor je telefoon ofzo? Want dan is het misschien makkelijker om een Bluetooth stick te kopen, das gewoon een kwestie van installeren en klaar.

Een infrarood poort kan je naar mijn mening niet zomaar even in je pc prikken. Ik was in het verleden op zoek naar zoiets voor in de laptop, maar zonder resultaat. Er is mij toen ook verteld dat het voor een normale pc niet gebruikelijk is, en dus niet zomaar mogelijk is..

Maar waar wil het voor gebruiken?

Geplaatst: (bewerkt)

Lang leve google ;)

Ik heb een site gevonden waar het een en ander staat het is dus wel mogelijk via USB :Y

Suc6 er mee :cya:

EDIT:

Let niet op de tijd waar ik dit post ik heb het 1e uur vrij kwam ik net achter ;)

Bewerkt: door T@rget

http://www.evation.com/irman/ (en het is nog een nederlands bedrijf ook ;) )

heb ik paar jaar geleden voor (destijds) 75 gulden gekocht , en is het beste wat ik ooit voor mijn pc heb aangeschaft :klap:

een Infrarood poort ... voor op je com poort

aansluiten , software installeren , winamp plugin draaien

afstandsbediening zoeken ... die (ab op software) instellen (qua welke knopjes wat doen)

en heerlijk in je bed zappen door je mp3 lijst

Bewerkt: door coz
Geplaatst:

Ja, het is voor mijn telefoon.

Ik kan er miss goedkoop aankomen.

Net zoals Coz zei : Lekker Zappen.

Moet ik wel ff Universele Afstandsbediening halen :D.

Geplaatst:

In veel pc/electronica winkels kan je wel zo'n infarood adapter kopen.

Waar je er zeker van bent is in één telefoon zaak. Prijzen verschillen nogal.

Het ligt er aan wat je er voor over hebt. :clown:

Geplaatst:

Dat was het voor nu,

hoort dit niet bij hardware???

greetz roeiertje

infrarood van een telefoon is in de meeste gevallen de gewone laptop infrarood ( IRDA ) standaard , die adapters zijn idd ook te kopen maar dan ben je nog een behoorlijke tijd aan het prutsen en zoeken voordat je daarmee winamp kan besturen ... daarnaast is IRDA gemaakt puur voor korte afstand data overdracht (optimaal tussen 5 cm en 60 cm) en je waarschijnlijk het liefst met je AB op 4 meter afstand ligt (en als je dan toch een kabel gaat leggen tussen dat ontvangertje en je mobo kan je nog beter gewoon een tweede toetsenbord/muis aansluiten :D )

maw ... het ligt er uberhaubt maar aan wat en hoe je dingen kan instellen , aanpassen , maken ... als je er geen kaas van gegeten hebt zou ik je aanraden om gewoon een (nagenoeg) kant en klaar pakket te kopen zoals eerder gegeven link ... een andere mogelijkheid is je soldeerboutje warm maken en zelf gaan solderen .. hoeft niet alleen met com poort kwam ik net achter , er is al een leipo geweesd die een usb versie gemaakt heeft .. voordeel , aan losse componenten kost het nog geen paar euro ,, maaaaaar ..

anyway het ligt er dus een beetje aan

ligt er aan waar je het voor wil gebruiken .. puur ab , puur dataoverdracht , allebei ?

dito

als het puur voor afstandsbediening is en je hebt geen zin om zelf veel moeite te doen .. tja tis dat ik niet van spammen houd , maar .. :puh:

Bewerkt: door coz

je kan ook een datakabel gebruike die gebruik ik(aanrader) is 30 eurotjes :Y

Bewerkt: door ruby789

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...