Jump to content

[OVERZICHT] Auto modelleren

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Sinds zo veel mensen vragen wie er een BMW kan maken, of wie een Ducati kan converteren, heb ik maar besloten om jullie allemaal uit de brand te helpen door, ondanks Engels gesproken, een lijst geven met de beste (en minder betere) tutorials, oftewel, handleidingen over het maken van auto's in een 3d programma.

Wat kan je verwachten?

• Links naar andere site's

• Auto's modeleren in 3ds max

• Andere dingen modeleren in bijvoorbeeld ook 3ds max

• Tips & Trucks

Verwacht hier niet dat er complete tutorials op staan (op GTAForum.nl heb ik het dan over), omdat dit te veel ruimte en tijd in beslag neemt.

Al deze tutorials zijn Engels tenzij anders aangegeven

Wat kan jij hier aan toevoegen?

• Broken mirror, oftewel, dode, niet werkende internetsite's (check het wel in verschillende browsers)

• Een link toevoegen

• Een site aanraden

"Gewone" tutorials:

LightWave 3D modeleren van een auto

Een uitmuntende site over allerlei programma's

Een groot overzicht met verscheidene 3d programma's en wat gemeenschappen erover

Een Audi TT maken (pop-up waarschuwing!)

DAZ|Studio (gratis programma)

Blender 3d (gratis software)

3D Total (klik linksboven bij "Free stuff" onder Free Tutorials

Boxmodeling a car (PDF)(117 pagina's, misschien wel het beste, niet video, tutorial)

Niet automodelleren:

Een site over het modelleren van een velg

Videotutorial over het maken van een autoband

Water door een pijp laten stromen(Je hebt wel RealFlow nodig!)

"Rigging Robotic Joints" oftewel een soort zuigkop mechanisme maken (bijvoorbeeld vering)

R.E.G Racing Lijst met tutorials en updates (ChromED)

ChromED Manual van het Chrome spel

(Wat is ChromED?)

(Ver)koop (je)(een) model(s)

Videotutorials:

(Tip: Op de site van 3d Palace kan je niet zomaar terug (in de Videotutorial gedeelte) naar het vorige scherm, druk op de Backspace toets van je toetsenbord om terug te gaan naar het vorige scherm (wat overigens werkt voor alle site's)

Gratis videotutorials over allerlei programma's| Bevat verschillende onderwerpen| MIJN TIP OM TE KIJKEN, ABSOLUUT WAARD OM TE REGISTREREN EN TE DOWNLOADEN

Waarvan deze mij goed lijkt, het modeleren van een Lotus Elise

Een "Missile truck" ofwel, een raketvrachtwagen maken

Videotutorial automodelling in Zmodeler (mogelijke pop-up waarschuwing!)

Blueprints:

Blueprints van Onno van Braam (zeer veel)

Overig:

[url=http://forums.cgsociety.org/'>Computer Graphic Socity/Talk, een forum waar je professionele lui vragen kan stellen over allerlei dingen

Zoals ik al in de omschrijving van de topic deed, het overzicht is nog niet af, help dus hier aan mee.

Ga niet vragen: Waar kan ik .... vinden? want daarvoor is Google, je grote zoekvriend.

En als je een goede (video)tutorial hebt gevonden, meld dit dan in een post (Fixedsys lettertype en de kleur blauw, wat begint met: Een toevoeging aan dit overzicht(...)!)

Update #1: tnx t-x-t

Update #2: PDF bestand over boxmodeling van een auto, een directe link, omdat ik geen toestemming heb gevraagd om het te hosten.(Van LionTR, forums van CGTalk)

Bewerkt: door TommieguN
Geplaatst:

aanraders:

www.cgtalk.com --> cgtalk

via cgtalk kan je alles wel vinden op gebied van computer graphics, allerlei fora, tutorials, je kan er zelfs met pro's praten

www.3dtotal.com -->3dtotal

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...