Jump to content

Let op!, Nieuw virus!


-Matthijs-

Recommended Posts

Als jonge, maar zeker niet domme it-er heb ik nooit van de Sector Zero gehoord. Door beetje met Google te zoeken naar Sector Zero dan kom je al snel achter dat de eerste 30 sites en een al troep is, en helemaal niet over werkelijk HDD gaat maar over de zogenaamd virus waarvan niet eens de naam in je post staat.

Als je Symantec een beetje kent, dan weet je dat hun als eerste informatie hebben over de laatste virussen. Al zijn ze net 30 seconden geleden gemaakt. Daarom ging ik daar zoeken en ik kwam hier uit. Omdat ik te lui ben om te vertalen heb ik even ViceAgent voor gebruikt:

---

Engels:

Numerous variants in several languages of this hoax have been circulated. The Virtual Card for You is a hoax that should be ignored. Several examples of these hoaxes are as follows:

Nederlands:

Vele varianten in verschillende talen van deze grap doen de ronde. 'De virtuele kaart voor jou' is een grap die genegeerd zou moeten worden, verschillende voorbeelden van deze grappen zijn:

---

Kappen dus met dat onzin... :t

Link to comment
Delen op andere websites

Uhm, ik weet niet zeker waar ik dit zal plaatsen dus doe ik het hier maar..

Ik checkte net even mijn mailbox en ik had een mailtje gekregen met het emailadres: Unknownname@unknownadress.com. En zonder onderwerptitel...

Ik heb die mail maar weggegooid, weet ik veel wat dat is..

Dus mijn vraag, heb iemand ook al eens een mailtje gehad met dat adres? Ik heb in ieder geval het risico niet genomen om het te openen, hoewel ik wel benieuwd ben wat er nou in stond..

Weet iemand hier meer van?

Link to comment
Delen op andere websites

Hey Ronald!

Ik denk wel dat je hier goed aan hebt gedaan hoor, want ik heb even gekeken en de site 'unknownaddress.com' bestaat niet. Ik denk dat dit een aantal redenen kan hebben, en ik zou dit ook zeker niet vertrouwen! (Kan me herinneren dat ik ook ooit zo'n mailtje gehad heb):

- De verzender van de mail wil reclame maken voor zijn product.

- De verzender van de mail wil inderdaad virus/spyware versturen.

- De verzender van de mail is een onervaren webscripter die de 'mail()' functie verkeerd gebruikt.

Wat de mail functie hiermee te maken heeft? Met de mail functie, je raad het al, kun je e-mailtjes sturen. Een groot nadeel van deze functie is dat je ook een naam op moet geven en het e-mail adres van de afzender, dus ik zou bijvoorbeeld een mailtje kunnen sturen onder googles naam, die vertrouw je natuurlijk, maar hij is eigenlijk van mij. (Ja, mij vertrouw je ook al, maar als ik kwaadaardige bedoelingen had zou ik zo ongemerkt virussen kunnen verzenden).

Maar ik denk, dat als je géén naam invult, en géén e-mail adres van de afzender, dat er dan zoiets uit komt. Heb je je toevallig reeds geregistreerd op een site, en heb je nog geen activatie mail ontvangen? Dan kan 't dus zijn dat dat deze is. Maar nogmaals, als dit niet het geval is, zéker niet open maken, want het is inderdaad wel heel erg verdacht!

Nog even aan Ronald (Hieronder): Tja, als ik zo'n mail krijg waarvan ik denk: 'Tja.. Ik vertrouw het niet.. Maar wat zou erin zitten?', dan krijg ik ook heel vaak de neiging om hem te openen, maar dan bedenk ik altijd maar: 'Áls hij belangrijk is voor mij, had de verzender wel iets meer moeite gedaan om te laten zien dat het goed zit.', dat is hier dus duidelijk niet het geval, al helemaal niet als je niet veel gegevens hebt laten 'slingeren'.

Bewerkt: door ViceAgent
Link to comment
Delen op andere websites

Wow :klap: , wat een goede uitleg.. :)

Om antwoord te geven op jouw vraag, de enige plekken waar ik me ooit op het internet geregistreerd heb is hier op het gtaforum en ik heb een hotmailaccount aangemaakt. Voor de rest heb ik nog nooit ergens mijn emailadres of andere gegevens achtergelaten..

Deze mail kwam binnen op de aolaccount van mijn vriendin, ik had dus eigenlijk remote ingelogt om even de mail te checken. De mogelijkheden in de mailbox zijn dan heel beperkt en had eigenlijk alleen maar de mogelijkheid hem te openen of te verwijderen. Nouja, ik heb hem maar verwijderd..

Maar toch ben ik wel nieuwsgierig hoor, wat het nou was..

Link to comment
Delen op andere websites

off topic

wat ik nog altijd niet snap is waarom maken mensen virussen?

ze maken er het internet gewoon onveilig mee.stel je voor een internet zonder virussen, trojans, worms,...

je moet er alleen maar voor betallen, m'n 1ste pc is zo kapot gegaan door virussen.k'had hem nog maar 1jaar.

en dan die hackers....

on topic

k'wist niet dat zo'n virus bestond.

greetz roeiertje

Link to comment
Delen op andere websites

Roeiertje,

Veel mensen maken virussen omdat ze ervoor betaald worden door grote bedrijven, en om ze te chanteren. Als je bijvoorbeeld een Trojan Horse hebt is dat heus niet omdat ze het leuk vinden, maar omdat ze dan informatie vanaf je computer kunnen doorspelen aan bijvoorbeeld concurrenten die daar wat aan hebben, of ze houden het voor zichzelf en proberen je er zo mee te chanteren. Als dit in opdracht van een bedrijf doen krijgen ze er meestal bakken vol geld van. Aan de virussen/Spyware die deze mensen verzenden gaat je computer vaak niet kapot, maar het is zéker vervelend, je merkt dit vaak omdat je computer trager gaat lopen, meestal heb je vrijsnel door dat er iets mis is.

Sommige van die virusverzenders doen het ook omdat het 'stoer' is, dan kunnen ze bluffen bij hun vrienden dat ze virussen verzenden enzo, dat zijn de zielige mensen, dit zijn vaak de mensen die je een virus sturen om je PC te vernietigen, of sterk bevuilen, je weet wel wat ik bedoel.

ViceAgent.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
dank je trouwens maar komt het dan niet bij ongewenste emails binnen ?

Dit topic is 2 maanden gelden gestart. Dus het gevaar is denk ik wel geweken. En als je de laatste post van X-TX (in dit topic ^^) had gelezen, dan wist je dat het een grap was. En het ligt aan je spamfilter waar hij terecht komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...