Timb0 Geplaatst: 10 maart 2006 Rapport Geplaatst: 10 maart 2006 Ik heb een IPB versie (boven de 2.0) Maar als ik hem probeer te installeren krijg ik deze fout: Waarschuwing! De volgende fouten moeten worden verholpen voordat we verder gaan! Ga terug en probeer opnieuw! mySQL Error: Invalid default value for 'macro_set' Query:CREATE TABLE ipb01macro ( macro_id smallint(3) NOT NULL auto_increment, macro_value varchar(200) default NULL, macro_replace text, can_remove tinyint(1) default '0', macro_set smallint(3) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (macro_id), KEY macro_set (macro_set) ) TYPE=MyISAM; -- Dit was na dat ik de database info had ingevuld. Kan iemand me hiermee helpen? Alvast heel erg bedankt! Reageren
ViceAgent Geplaatst: 10 maart 2006 Rapport Geplaatst: 10 maart 2006 Hoi, Dit ligt niet aan je images, ik weet niet waar The Mafia het over heeft. Ik denk dat je als eerste even moet kijken of je je Database info hebt ingevuld, ik denk het haast wel aangezien hij al bezig is met de tabellen creëren. Deze fout zou in eerste instantie niet moeten voorkomen dus dat betekend dat het aan jouw, of je host ligt. Ik denk dat ik het antwoord weet: Het ligt aan je host, je hebt een (Ik weet dat het raar klinkt) te goede versie van MySQL. Waarschijnlijk is dit MySQL5, het kan ook aan je PHP versie liggen maar dat denk ik niet. Several scripts are not compatible with MySQL 5. So when a script reports errors in MySQL queries, try downgrading to MySQL 4. This is for example the case with Mambo/Several popular boards. Je kunt dit oplossen door te 'down'graden naar MySQL 4, neem anders eens contact op met je host! En als je IPB legaal hebt kun je contact opnemen met InvisionPower, die helpen je altijd. Succes. Reageren
Timb0 Geplaatst: 11 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 Ik ben zoiezo zelf de host van mijn site Ik heb php versie 4 als het goed is, ik zal het zoiezo nakijken. Ik heb goed de database info ingevuld, want ik kan bepaalde tabellen wel al zien, dus aan de database info kan het niet liggen. Misschien ligt het aan de collatie?? Ik heb dat nu staan op Latin1_general_ci.... Alvast bedankt! Reageren
Follow Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 Heb je wel bestanden CHmod of zoiets? Reageren
Timb0 Geplaatst: 11 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 Nee, ik zet het zo in een map (eigen webserver.. ) Reageren
Joriz Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 Indien je gewoon netjes voor IPB 2.X hebt betaald dan kan je gewoon contact op nemen met de mensen van Invision Power Board. Ze helpen je altijd heel snel. Indien je niet betaald hebt mogen we je niet verder helpen! Reageren
Timb0 Geplaatst: 11 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 Indien je gewoon netjes voor IPB 2.X hebt betaald dan kan je gewoon contact op nemen met de mensen van Invision Power Board. Ze helpen je altijd heel snel.Indien je niet betaald hebt mogen we je niet verder helpen! Oke, ik zoek dan wel een ander forum waar ik deze vraag kan stellen Iedereen bedankt voor jullie reactie's! Reageren
Crifox Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 WTF, ik heb een host die gaat upgraden naar MySQL 5, werkt ipb 2.1.5. daar niet ? Reageren
Gunslinger Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 Op de vraag van Crifox kan nog gereageerd worden, niet meer op de vraag van timmieboy12, omdat hij een illegale versie heeft, wat hij zelf ook toegeeft. Reageren
Joriz Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 WTF, ik heb een host die gaat upgraden naar MySQL 5, werkt ipb 2.1.5. daar niet ? Daar kan IPB (via een ticket) en zowel je host het antwoord op geven. Reageren
Timb0 Geplaatst: 14 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 maart 2006 Ik heb een vraag, ik heb nu IPB 1.3 legaal. Mag er nu dan wel weer op mijn vraag beantwoord worden? Want met 1.3 hou ik dezelfde fout Reageren
Marius Geplaatst: 14 maart 2006 Rapport Geplaatst: 14 maart 2006 Dat komt vanwege het feit dat er marco_set smallint(3) NOT NULL DEFAULT '' staat en dat moet in de SQL code macro_set smallint(3) NOT NULL DEFAUL '0' zijn. Reageren
Timb0 Geplaatst: 14 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 maart 2006 Dat komt vanwege het feit dat er marco_set smallint(3) NOT NULL DEFAULT '' staat en dat moet in de SQL code macro_set smallint(3) NOT NULL DEFAUL '0' zijn. En hoe moet ik dat aanpassen? Reageren
Crifox Geplaatst: 14 maart 2006 Rapport Geplaatst: 14 maart 2006 WTF, ik heb een host die gaat upgraden naar MySQL 5, werkt ipb 2.1.5. daar niet ? Hmm, het blijkt dat IPB vanaf 2.0.3 gewoon netjes werkt op MySQL 5, ik heb het getest met een speciale TestRuimte voor MySQL5 van mijn host. Dus, Invision Power Board requires PHP 4.3+ and either MySQL 3.23+ (4.x highly recommended), MSSQL or Oracle 9i for database storage. MySQL 5.x not yet supported - news on MySQL 5.x support coming soon. is niet helemaal waar, MySQL 5.x werkt helemaal zonder probleempjes Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.