Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi, wat kan ik het beste nemen voor een forum op phost .nl

ik kan hieruit kiezen:

naamloos9nh.png

Welke is het beste?

(Graag ook de goedkoopste :puh: )

Geplaatst:

Ik wil niet dom doen, maar dat is echt veel te duur. Voor 500MB, 18 Euro per maand. Ik betaal voor 1GB, 5 Euro. Ik dacht eerst per jaar 18 Euro...

Kijk eens hier.

En als je toch wilt kiezen. Kies dan voor pakket 3. En wil je even zeggen voor wat? Want als je kleine site wilt beginnen met alleen tekst dus geen programma's en niet heel veel foto's dan is 3 het beste.

Geplaatst: (bewerkt)

Follow,

Jij vraagt ons nu wat de beste pakket voor je is, en wat het goedkoopste is. Je kunt zelf wel zien welke de goedkoopste is maar om toch maar antwoord te geven: Service ½.

Ik wil je graag helpen met kiezen welk pakket je moet nemen, maar je geeft geen antwoord wat voor site je gaat maken. Een site met veel plaatjes? Of praktisch geen? Verwacht je veel bezoekers, of is het een privé site voor bijvoorbeeld je familie, die maar een beperkte groep bekijkt.

Waarom is dit van belang zul je denken, maar iedere pagina die je upload op je site, kost bandwidth (Bandbreedte) en iedere host, die heeft een maximale aantal bandwidth per maand, ga je daar overheenm dan moet je bij betalen.

Plaatjes zijn grote bandwidth gebruiker, hoe grote het plaatje is (Niet qua afmetingen, maar qua bestandsgrootte', hoe meer bandbreedte het gebruikt. Daarom hebben ze hier op het forum een limiet. Hoe meer bezoekers je pagina bezoeken, hoe meer keer die pagina dus geladen wordt, hoe meer bandwidth je verbruikt!

Een pagina met veel Database Queries (Naar je MySQL Database, of PostgreSQL, wat dan ook) gebruikt ook veel bandbreedte. Daarom verbruiken Bulletin Boards (IPB, PHPBB) ook relatief veel bandbreedte: Het template bestaat vaak uit veel plaatjes, daarbovenop komen nog de avatars en de signatures, en daar bovenop komen weer de database queries. Afhankelijk daarvan kun je kiezen, licht ons dus wat beter in!

Ik hoop dat het goed uitgelegd is!

Edit: @Follow: Overheen gelezen sorry, maar je kent nu in ieder geval de theorie erachter.

Voor een forum adviseer ik je om te beginnen Pakket 2, 4, 7 of 8, afhankelijk van hoeveel bezoekers je verwacht. Het is niet goedkoop, maar wel kwaliteit en dat gaat natuurlijk voor. Deze pakketten hebben zo te zien genoeg bandwidth, de keuze moet je echter zelf maken.

Bewerkt: door ViceAgent
Geplaatst:
ViceAgent, Ik had in het eerste psot gezegt dat ik een forum erop wil zetten :Y

Ik dacht een forum van Phost... maar, een forum? Waarover? En grote forum, zo als GtaF, of een kleine forum? Want een kleine forum gebruikt ook niet veel dataverkeer, en grote wel. Daarom zie je vaak erg grote forums erg vaak offline zijn. I.v.m MySQL overbelasting.

Geplaatst:

Een normaal klein forum met wat plaatjes en skins neemt meestal maar circa 25 MB in.

Dan moet je wel nog rekening houden met dingen zoals e-mail boxen want dit neemt ook ruimte in van je webruimte.

Dus in het begin zal 50 MB denk wel ruim voldoende zijn aan ruimte.

Als je leden echter upload functies gaat geven zoals op dit forum heb je echter veel meer ruimte nodig.

Geplaatst:

Je kan inderdaad Invision Power Board er installeren hij neemt niet zoveel ruimte mee.

Houd er wel rekening mee als je van plan met IPB 2.X te gaan gebruiken dat je wel eerst een licentie dient te kopen bij InvisionBoard. Indien je dat niet doet kan het zijn dat jouw webhost je afsluit, IPB contact met je opneemt of zelfs contact via officiële instanties.

Natuurlijk kan je altijd ook nog IPB 1.3 installeren alleen deze versie is zeer oud en bevat daardoor zeer veel (veiligheid) fouten.

Daarom raad ik je aan als je geen 100 euro neer kan leggen voor IPB om een recente versie van PHPbb te gebruiken.

Ik heb ook Phost en ik vindt het super, zoals 'iemand' mij al vertelde; voor het geld krijg je ook echt wat. Allemaal waar tot nu toe! :Y (GTAGames.nl sponsert ons).

Van die 'iemand' moest ik wel even toevoegen; dat ik een beperkte versie heb vergeleken met betalende klanten. (En die :puh: smilie was niet eens nodig Joriz.. :D).

Bewerkt: door MrKooKie
Geplaatst:
Je kan inderdaad Invision Power Board er installeren hij neemt niet zoveel ruimte mee.

Houd er wel rekening mee als je van plan met IPB 2.X te gaan gebruiken dat je wel eerst een licentie dient te kopen bij InvisionBoard. Indien je dat niet doet kan het zijn dat jouw webhost je afsluit, IPB contact met je opneemt of zelfs contact via officiële instanties.

Natuurlijk kan je altijd ook nog IPB 1.3 installeren alleen deze versie is zeer oud en bevat daardoor zeer veel (veiligheid) fouten.

Daarom raad ik je aan als je geen 100 euro neer kan leggen voor IPB om een recente versie van PHPbb te gebruiken.

Binnenkort komt phpbb 3, deze bevat veel functies die ipb 2 ook heeft zoals subfora, uitgebreid acp, uploaden, ...

Dus als je nog een paar maand / paar weken wacht dan neem je gewoon phpbb 3.

Geplaatst:
Binnenkort komt phpbb 3, deze bevat veel functies die ipb 2 ook heeft zoals subfora, uitgebreid acp, uploaden, ...

Dan wacht ik eerst ik op phpbb 3 :Y

Geplaatst:

Dan wacht ik eerst ik op phpbb 3 :Y

Doe ik ook, maar phpbb 2 is zeker niet onaardig! Geloof me :engel:.

Maar ipb is veel beter in gebruiksgemak. Maar daarintegen heel duur. :N Voor een klein forum.

Voor een groter fora heb ik het wel over. :cya:

Ik denk dat ik er ook site bij maak, ik denk via e107, maar weet iemand anders nog site hosting packet.

En welke service moet ik dan als ik een site + forum maak?

Edit: Nog een vraagje: Als ik alleen via phost een .nl domein neem, veriwjderen ze het dan ook als er illegale dingen op mijn site staan en moet ik dan mijn oudde url doorgeven van mijn byethost site?

Bewerkt: door Follow
Geplaatst:
Ik denk dat ik er ook site bij maak, ik denk via e107, maar weet iemand anders nog site hosting packet.

En welke service moet ik dan als ik een site + forum maak?

In e107 zit zelf ook al een niet zo uitgebreid forum systeem. Je kan het altijd testen. Met een betaald hosting pakket kan je meestal alle normale scripts draaien zoals IPB, phpBB en e107.

Edit: Nog een vraagje: Als ik alleen via phost een .nl domein neem, veriwjderen ze het dan ook als er illegale dingen op mijn site staan en moet ik dan mijn oudde url doorgeven van mijn byethost site?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. maar ik probeer te beantwoorden wat ik denk wat je vroeg.

1. Illegale bestanden mag je nooit ergens uploaden. Of je nou gratis wordt gehost of betaald. Dit is niet toegestaan en afhankelijk van het bedrijf kan je worden afgesloten.

2. Als je al een domein hebt geregistreerd kan je deze in meeste gevallen wel verhuizen.

Ik denk dat je beter contact op kan nemen met Phost.nl voor specefieke vragen want wij kunnen dit ook denk niet allemaal beantwoorden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...