MrKooKie Geplaatst: 12 maart 2006 Rapport Geplaatst: 12 maart 2006 (bewerkt) In deze tutorial leer je hoe je de physics van een auto kunt veranderen met de STY Editor. Wat te doen: - Dowload eerst de STY Editor van GTAGames.nl. - Maak een backup van nyc.cgi. - Deze tutorial is eigen dom van de maker (MrKooKie) en zoiezo ook van GTAGames en WikiGTA.org, je mag dit dus niet zonder toestemming voor je eigen site gebruiken. - De tutorial volgen. 1. Download eerst de STY Editor van GTAGames.nl, lees de readme en istalleer hem. 2. Open de STY Editor, als het goed is krijg je nu dit scherm te zien: (Als je dit scherm niet krijgt de zien, installeer hem dan opnieuw, en lees de reame nog eens goed door). 3. Nu gaan we een tile-set laden, dit zijn dus de plaatjes van de auto's. Tegelijkertijd wordt ook het bestand nyc.cgi geopend, (die gaan wij gebruiken) het bestand voor de physics van je auto. (Had je al een backup gemaakt?). Klik eerst op de knop OPEN linksbovenin, je krijgt nu een schermpje met mappen op je PC te zien. Je moet even zoeken naar het bestand ...\data\wil.sty deze staat meestal ergens in de map C:\Program Files\GTA2\data\. Nu je deze hebt geopend (je krijgt eerst eeb laadscherm te zien) krijg je dit te zien: 4. Nu is het tijd het een of ander te leren over de physics... Druk eerst op het tabblad 'sprite list', als het goed is krijg je nu alle tiles (te beginnen met de auto's) op volgorde te zien. Als je dit eenmaal hebt, moet je op een auto naar keuze klikken, en vervolgens op 'show sprite' je gaat nu weer terug naar het eerste scherm. Eenmaal daar is je auto ook geselecteerd (hij heeft nu een wit randje). Klik nu links op de knop 'Edit Car'. Dit krijg je dan te zien: 5. Er ontpopt een ander scherm met een aantal tabbladen, ik zal ze zo simpel mogelijk proberen uit te leggen. Info - Hier kun je de algemene info terug vinden zoals, hoeveel passagiers kunnen hierin?, het model nummer, hoe ziet hij eruit als hij opgeblazen is (car wreck)?, hoevaak spawnt hij? (vaak - weinig), verschijnt hij überhaupth?. Daarna zie je ook nog 4 lines met info over de wielen en de ramen, als je een van deze aanklikt, verschijnt er een balkje in het plaatje die je kunt verschuiven. Als je deze verschuift zal de auto dus vanuit een andere plek sturen, of zal het dak langer zijn. Doors - Er verschijnt bij het aanklikken van een van de coordinaten een blokje in het plaatje, deze kun je heen en weer verschuiven om de positsie van de deuren te bepalen. Flags - Hier kun je de eigenschappen bepalen van je auto. Je kunt deze aanvinken of niet selecteren door ze wit te laten. too high for a ped to jump - Te hoog om er overheen te springen emergency lights (police car) - Zwaailichten op een politie wagen roof lights - Lichten op het dak cab - ??? trailer - Aanhangwagen forhire lights (e.g. taxi) - Taxi bordje op het dak roof decal (e.g. TV van) - Een schotel op het dak rear emergeny lights - Achterste zwaailichten can drive over other cars - Kan over andere auto's heen rijden had popup headlights - Heeft omhoog klappende voorlichten Bulletproof (doesn't seem to work but is used on FBI car) - Kogelvrij (werkt niet) info_flags_2 bit 2 - Voorgeprogrameerde instellingen info_flags_2 bit 3 - Voorgeprogrameerde instellingen info_flags_2 bit 4 - Voorgeprogrameerde instellingen info_flags_2 bit 5 - Voorgeprogrameerde instellingen info_flags_2 bit 6 - Voorgeprogrameerde instellingen info_flags_2 bit 7 - Voorgeprogrameerde instellingen info_flags_2 bit 8 - Voorgeprogrameerde instellingen Je kunt aanvinken wat je wilt, alleen zullen sommige dingen vaak niet of heel slecht werken, dus denk ook na over het uiterlijk van je auto. Remaps - De remapabillity van een auto, dit met rust laten. Physics - Hier kun je de eingelijke physics dus veranderen, ik zou alles niet te hoog zetten omdat je dan een onbestuurbaare auto krijgt. Je leert dit het beste door gewoon veel eraan te kloten en zelf testen wat het effect is. Als je spel nou een foutmelding geeft, dan ligt het waarschijnlijk aan je physics die kun je dus weer terug zetten door je backup over de orgineele heen te plakken. 6. Als je alles naar wens hebt gemaakt is het tijd om op te slaan, druk in het popup venster op OK, en in het normale scherm op de knop 'save CGI', als alles is opgeslagen kun je gaan testen! Enjoy! Bewerkt: 15 maart 2006 door MrKooKie
Recommended Posts