Jump to content

Glans verhogen op de auto's. Hoe wat waar?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Vanaf ik een gaatje vind zit ik hizer op het forum :$

Dus voila zoals de titel zegt wil ik nu alles van de glans te weten komen.

Voor zo ver ik kon lezen tot nog toe gebruikt SA 2 systemen.

Systeem 1.

Een textuurtje in de particle.txd, normaal reflection01 maar ik kan die niet vinden.

Moest ik de glans in de particle.txd vinden en ik vervang die door een heel hoge glans textuur.

gaan dan alle wagens die geen eigen glans hebben meer glanzen? (ook de gemodde zonder eigen glans)

En zo ja hoe noemt de glans terxtuur in de SA particle.txd.

Blijkbaar niet reflection01.

Systeem2

De TXD van de wagen bevat een glans textuurtje.

Dus die gebruikt deze.

Maar een wagen die dit niet heeft. En ik zou die der wel willen aan toevoegen.

Dan volstaat het niet om die gewoon bij te steken in de TXD maar moet ik wellicht iets in 3ds max ook gaan aanpassen in de DFF.

Zo ja hoe?

Want het viel me op dat het steeds de dff is die anders is als je een wagen in glans en minder glans hebt.

Dus ik veronderstel dat de ene dff naar die textuur verwijst in de TXD en de andere naar een meer glansy textuurtje in de TXD verwijst.

Bestaat er ergens een NL tut over reflections?

Bewerkt: door Crowsoul
Geplaatst:

mm volgens mij als je in carcols.dat je kleur veranderd naar een kleur met POLY erachter is het al een flinke glans lak, bij mij in ieder geval.

veel sucess, Mike

mm volgens mij als je in carcols.dat je kleur veranderd naar een kleur met POLY erachter is het al een flinke glans lak, bij mij in ieder geval.

veel sucess, Mike

Hmmm interesant.

Das dus dan een 3de manier. :D

Nu van carcols ken ik al helemaal niks.

Maar t'komt er op neer dat ik elk kleur die ik wil laten glanzen dat ik daar POLY moet achter zetten?

Maar dan gaan wagens die uit hun DFF/TXD glans halen dubbel glans hebben :?

Dan doe ik het liever per voertuig hoor.

Maar soit ik wil alles leren dus ik probeer zeker uw POLY methode :D .

Edit: En kan het kwaad als ik een "SOLID" door een "POLY" vervang?

En versta ik dan dat polyde wagen koppeld aan een reflection textuurtje uit de particle.txd of de vehicle.txd

Anders wil ik die ook vervangen maar ik vind hem niet :N

Geplaatst:

De glans van je auto's moet je zelf maken in je DFF en TXD. Ik ben nog steeds aan het zoeken hoe het moet met 3dsmax. Het is niet gemakkelijk. Een auto texturen is niet simpel. Zodra ik het gevonden heb met zekerheid. Dan laat ik het hier zeker weten en maak ik er zeker een tutorial over. Het enige wat ik al kan vertellen. Dat je in 3dsmax een afbeelding moet zoeken waarop je je auto moet laten weer spiegelen. Zover heb ik het al gevonden. Als je de standaard glans uit SA. Wilt gebruik je best de standaad glans textuur. Ik post ze hier vanavond wel. Verder kan ik jou nou niet helpen. Hopelijk heb je wat aan die informatie.

PS, open niet steeds een nieuw topic over het zelfde onderwerp. Post het gewoon allemaal in een topic. :bier:

Geplaatst:
De glans van je auto's moet je zelf maken in je DFF en TXD. Ik ben nog steeds aan het zoeken hoe het moet met 3dsmax. Het is niet gemakkelijk. Een auto texturen is niet simpel. Zodra ik het gevonden heb met zekerheid. Dan laat ik het hier zeker weten en maak ik er zeker een tutorial over. Het enige wat ik al kan vertellen. Dat je in 3dsmax een afbeelding moet zoeken waarop je je auto moet laten weer spiegelen. Zover heb ik het al gevonden. Als je de standaard glans uit SA. Wilt gebruik je best de standaad glans textuur. Ik post ze hier vanavond wel. Verder kan ik jou nou niet helpen. Hopelijk heb je wat aan die informatie.

PS, open niet steeds een nieuw topic over het zelfde onderwerp. Post het gewoon allemaal in een topic. :bier:

A ok sorry zal er op letten.

Maar ja zat tot voordien zelden of nooit op forums he.

Ok alweer es bedankt voor je info.

Ik ben er idd wel weer es wat slimmer op geworden :D

We knoeien gewoon rustig verder :schater:

Geplaatst:

Ik zie mij en jou. :clown: Ik was juist het zelfde dan jou. :)

En we knoeien rustig verder. Als ik er me nog eens met bezighoud weet ik het wel. Maar heb nu gebrek aan tijd. :-( Moet veel te veel doen voor school. In het paas verlof, ga ik er mij nog eens met bezighouden.

Geplaatst:

Tja, de glans van een auto, dat kan je bijvoorbeeld doen door in 3ds Max de auto een texture geven, met een zelfgemaakte glans erin, dus eigenlijk Gradient. Maar ik weet niet of de auto dan problemen gaat geven, je kan natuurlijk ook je resolutie en details op High zetten, kijken of je dan Glans krijgt.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit mogelijk is, maar het valt natuurlijk altijd te proberen, Photoshop brengt je altijd al een hele weg op help :)

Tja, de glans van een auto, dat kan je bijvoorbeeld doen door in 3ds Max de auto een texture geven, met een zelfgemaakte glans erin, dus eigenlijk Gradient. Maar ik weet niet of de auto dan problemen gaat geven, je kan natuurlijk ook je resolutie en details op High zetten, kijken of je dan Glans krijgt.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit mogelijk is, maar het valt natuurlijk altijd te proberen, Photoshop brengt je altijd al een hele weg op help :)

Ik draai op een X800pro dus alles staat al op high :*D

Maar nog te weinig bling.

In Photoshop een gradient texturetje maken lukt wel maar t'is da in 3Dsmax koppleenen aan de wagen die zo verdraait moeilijk zal zijn he.

Of toch niet?

THX alvast :D

Ik draai zwaarder. X850XT. :clown::clown:

Ne,het heeft er niks met te zien. Met je resolutie en dat andere ding.

Je moet gewoon je auto laten weer spiegelen op een afbeelding in 3dsmax.

Bewerkt: door Matiscus
Geplaatst:
Ik draai zwaarder. X850XT. :clown:

Ne,het heeft er niks met te zien. Met je resolutie en dat andere ding.

Je moet gewoon je auto laten weer spiegelen op een afbeelding in 3dsmax.

Chique kaartje allé.

Pffffffff nen mens moet alle 6 maand 600€ uitgeven om mee te zijn he.

Mijnen maat zijnen

Ik ga onvoorwaardelijk voor jouw uitleg hoor;)

Maar moet zeggen om da pcken van mijnen maat is wa wel vrij crappy hoor.

Dus ja is wel iets van he.

Geplaatst:

veel sucess, Mike

Hmmm interesant.

Maar t'komt er op neer dat ik elk kleur die ik wil laten glanzen dat ik daar POLY moet achter zetten?

En versta ik dan dat polyde wagen koppeld aan een reflection textuurtje uit de particle.txd of de vehicle.txd

nee ik bedoel als je de kleur van je auto veranderd van bijvoorbeeld:

linerunner 55,88

naar

linerunner 43/98

dan zijn kleur 43 en 98 POLY kleuren, want die staan bovenin de kleurenlijst als POLY bestempelt!

snapt u ;)

Geplaatst:

veel sucess, Mike

Hmmm interesant.

nee ik bedoel als je de kleur van je auto veranderd van bijvoorbeeld:

linerunner 55,88

naar

linerunner 43/98

dan zijn kleur 43 en 98 POLY kleuren, want die staan bovenin de kleurenlijst als POLY bestempelt!

snapt u ;)

Jep got it thx

Geplaatst:
en, is het allemaal gelukt met glans? :*D

De tijd er nog niet voor gevonden.

Zal voor t'weekend zijn :)

Geplaatst:

oke, mja mijn scooter projectje heeft aleen maar poly kleuren en blinkt als een keutel in de maanenschijn :Y:*D:)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...