Robin2130 Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 jaja we weten het eindelijk zeker, de datum voor de lancering van de pS3 is bekend De speculaties over de komst van PlayStation 3 zijn voorbij. Tijdens een persbijeenkomst in Tokio onthulde Sony dat de console wereldwijd begin november verschijnt, wat feitelijk neerkomt op uitstel. Verwacht werd dat de console tenminste in Japan al in het voorjaar zou uitkomen. Analisten beweerden al langer dat Sony een snellere lanceerdatum niet zou halen. Verschijning in het najaar is in ieder geval goed nieuws voor Microsoft: de Xbox 360-console heeft nu bijna een jaar lang het rijk alleen.Er komt geen introductie in fasen zoals bij de PlayStation 2 of PSP. Japanners, Amerikanen en Europeanen kunnen de nieuwe Sony-console gelijktijdig aanschaffen, belooft Sony. Dat is een ambitieus voornemen, maar noodzakelijk om de concurrentie het hoofd te bieden. Ook de Xbox 360 werd afgelopen november - min of meer - simultaan gelanceerd op de belangrijkste gamemarkten. Dat lukte niet volledig: door logistieke problemen ontvingen de meeste klanten hun next-generation console pas in januari en februari. Op de persconferentie in Tokio gaf Sony Computer Entertainment-president Ken Kutagari weinig concrete informatie over de PS3-lancering. Hij zei niet waarom de PS3 later uitkomt, al suggreeerde hij dat het iets te maken heeft met de Blu-ray-drive. Eerder berichtten Japanse kranten dat er problemen zouden zijn met de copyrightbescherming in de Blu-ray-lezer. Blu-ray schrappen van de PS3 is geen optie, omdat Sony de aanwezigheid van de drive als troef gebruikte tegenover de Xbox 360. Kutagari onthulde ook dat Sony sleutelt aan de online gamingnetwerk voor de PS3, vergelijkbaar met de Xbox Live-dienst. Die aankondiging wekt nauwelijks verbazing; een next-generation console zonder online gaming-mogelijkheden zou het veel moeilijker hebben op de markt. Rest nog de bekendmaking door Nintendo van de lanceerdatum van 'Revolution', de uitdager voor de Sony PlayStation 3 en Microsoft Xbox 360. Het kleinere Japanse bedrijf streeft naar een simultane wereldwijde lancering. bron: zdnet.nl Nou ik ben benieuwd Reageren
Typhoon Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 (bewerkt) Vet, het duurt nog wel even maar dan weet je ook dat ze er wat aan doen! Ik kan al niet wachten Hopelijk komt er niet weer uitstel om 1 of andere reden. Bewerkt: 15 maart 2006 door Typhoon Reageren
Mania-92 Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 Jaja, ik heb hem meteen besteld bij de plaatselijke gameshop. Met €50,- korting omdat ik de eerste was. Reageren
Twenty Eyes Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 Leuk om te horen, maar hebben ze het over het jaar 2006 of 2007? Wel bedankt voor de informatie! Reageren
Typhoon Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 Ik denk 2006, anders zouden ze er nu nog niet met aankomen.. M-92, dat is wel weer lekker 50 euro korting! Maar wat is dan de prijs? Weet je dat? Ik weet niet of ik hem bestel, het lijkt me wel vet, maar heb net duure mp3 speler, en zo'n ps3 zal ook niet goedkoop zijn, dus ik wacht dan maar even.. Ik kan nu wel heel wat sparen! Reageren
Mania-92 Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 Ik denk 2006, anders zouden ze er nu nog niet met aankomen.. M-92, dat is wel weer lekker 50 euro korting! Maar wat is dan de prijs? Weet je dat? Ik weet niet of ik hem bestel, het lijkt me wel vet, maar heb net duure mp3 speler, en zo'n ps3 zal ook niet goedkoop zijn, dus ik wacht dan maar even.. Ik kan nu wel heel wat sparen! Ze weten de prijs niet als het me te hoog wordt annuleer ik gewoon. Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 Zdnek.nl? Zal wel fake zijn. Reageren
Jowx Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 (bewerkt) Zdnek.nl?Zal wel fake zijn. Want..? Het staat ook op GameSpot, InsideGamer, etc.. Ontopic: Eindelijk goed nieuws, ik had hem al naar 2007 verplaatst zien worden maar november 2006 valt nog mee. Kan nu al niet meer wachten.. Bewerkt: 15 maart 2006 door Jowx Reageren
Argon Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 Ik kan al lang niet meer wachten, maar nu is er dan toch een einde in zicht. Reageren
SummerBase Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 Ik weet al wat er onder de boom kan , het geld is er al dus... Als hij 400euro is koop ik hem met een upcoming gta er bij 500euro incl memory kaart. En uren maar dan ook zeker echte uren game plezier. Jammer genoeg heb ik op me kamer geen hdtv (ready) moet ik telkens beneden op de lcd-tv . Maar zover is het nog niet Eerst maar eens kijken of sony dit wel waar kan maken. Reageren
Bronko Geplaatst: 16 maart 2006 Rapport Geplaatst: 16 maart 2006 Prijs : Ken Kutaragi himself heeft verteld dat de PS3 voor niet minder dan 50.000 Yen over de toonbank vliegt. Omgerekend komt dit neer op $426,-. Snelle rekenaars die de wisselkoers van de Dollar in acht nemen hebben ongetwijfeld al gezien dat dit neer zou komen op €354,57. Dit betekent niet dat dit ook de adviesprijs zal worden in Europa; een prijs als €399,- is waarschijnlijker en ook van een hoger bedrag moet je niet schrikken. Bron: www.gamersnet.nl Reageren
Mania-92 Geplaatst: 16 maart 2006 Rapport Geplaatst: 16 maart 2006 Prijs :Ken Kutaragi himself heeft verteld dat de PS3 voor niet minder dan 50.000 Yen over de toonbank vliegt. Omgerekend komt dit neer op $426,-. Snelle rekenaars die de wisselkoers van de Dollar in acht nemen hebben ongetwijfeld al gezien dat dit neer zou komen op €354,57. Dit betekent niet dat dit ook de adviesprijs zal worden in Europa; een prijs als €399,- is waarschijnlijker en ook van een hoger bedrag moet je niet schrikken. Bron: www.gamersnet.nl Dus het kan/is altijd duurder. Reageren
meetlat Geplaatst: 21 maart 2006 Rapport Geplaatst: 21 maart 2006 Voor de mensen die nog steeds twijfelen chek De ps3 website kijk naar de afbeelding van de ps3 onderaan... Reageren
MNC3 Geplaatst: 25 maart 2006 Rapport Geplaatst: 25 maart 2006 Vergeet niet dat ze bij PSP ook wereldwijde release zeiden.Dus kan ook PS3 nog mislopen.Want ik vraag me af hoe ze 1.000.000 PS3's per maand gaan maken.Xbox360 kon amper volgen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.