Jump to content

audio card en


henk__l

Recommended Posts

ik was zojuist even SA aan het spelen totdat het beeld heel schokkerig werd. na een tijdje liep het spel vast. na het nog een keer te hebben geprobeerd te hebben deed hij het weer. als ik SA nu opnieuw opstart staat er dat hij geen audio card kan vinden.

ik heb dit probleem al een keer gehad maar het is niet echt handig :N

ik heb wel vaker last van schokkerige beelden.

mijn systeemeisen horen goed genoeg te zijn om SA te draaien, en ik heb het spel al half uitgespeeld.

iemand tips ofzo?

of is het alleen op te lossen door de instellingen lager te zetten? wat ik ook al heb geprobeert (hoewel het nix helpt)

GTAFAN :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is het een idee om San Andreas een keertje opnieuw te installeren, dat kan een hoop verschil maken.

Mocht dat niet helpen (of heb je dat al geprobeerd), zou je al je Mods eens kunnen verwijderen, als je die al hebt.

Als dit nog helemaal niks uitmaakt, kun je natuurlijk altijd even kijken of er met je DVD niks mis is.

Het zou kunnen dat er krasjes ofzo opzitten, enzovoorts.

Succes. ;)

Edit: hier heb je een heel topic over een geluidsprobleem, maar ik weet niet zeker of dat ook hetzelfde is als het probleem van jou...

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

en hoe krijg ik mijn screenshot kleiner?

(sorry voor de amateuristische vragen)

GTAFAN

Als je de screen opload via imageshack kan je kiezen voor resize. Vink dat aan en je kan een andere maat kiezen. 640x480 is de maximale maat toegestaan op het forum..

Als je de screen wil toevoegen als bijlage, maakt hij er automatisch een thumbnail van. Om het te verkleinen qua mb's moet je de screen even in Paint van extensie veranderen naar .png. In Photo Shop kan je de resolutie veranderen, als de maat veranderd naar 640x480 pixels wordt de screen qua mb's een stuk kleiner...

Link to comment
Delen op andere websites

Heey Henk,

Dus als ik je goed begrijp draaide je San Andreas perfect totdat opeens het beeld begon te haperen en daarna vastliep.. Heb je al gekeken of er misschien een scheur of een vetvlek op je DVD-Rom zit? Dat zou bijvoorbeeld een van de redenen kunnen zijn.

Ik zou ook eventjes kijken of je bij de andere spellen (Als je die hebt, denk het wel) ook de melding krijgt dat je audio kaart niet gevonden kon worden, want dan ligt het waarschijnlijk aan je computer en niet aan SA, maar ik ga er van uit dat je wel een audio kaart op je PC hebt.. Heb je niet toevallig je Audio kaart pas vervangen, of een nieuwe Grafische kaart ingebouwd?

Anders zou ik toch even je huidige systeemgegevens hier neer zetten, om te kijken of ze wel echt voldoen aan de minimale eisen.. Dat doe je zo:

Start -> Run (Uitvoeren) -> dxdiag

Succes! Ik hoop dat het snel opgelost is!

Link to comment
Delen op andere websites

Dus als ik je goed begrijp draaide je San Andreas perfect totdat opeens het beeld begon te haperen en daarna vastliep.. Heb je al gekeken of er misschien een scheur of een vetvlek op je DVD-Rom zit? Dat zou bijvoorbeeld een van de redenen kunnen zijn.
idd, ik heb het spel net voor de twintigste keer schoongemaakt. ik heb het daarna nog een half uurtje gespeeld, vervolgens gebeurde het al eerder genoemde probleem opnieuw.
Ik zou ook eventjes kijken of je bij de andere spellen (Als je die hebt, denk het wel) ook de melding krijgt dat je audio kaart niet gevonden kon worden, want dan ligt het waarschijnlijk aan je computer en niet aan SA, maar ik ga er van uit dat je wel een audio kaart op je PC hebt.. Heb je niet toevallig je Audio kaart pas vervangen, of een nieuwe Grafische kaart ingebouwd?
het vastlopen is bij fifa 2006 ook wel eens een probleem. maar ik heb nooit last van "vreemde" beelden. duzzz.
Anders zou ik toch even je huidige systeemgegevens hier neer zetten, om te kijken of ze wel echt voldoen aan de minimale eisen.. Dat doe je zo:

Start -> Run (Uitvoeren) -> dxdiag

de systeemeisen heb ik al gecheckt. ik heb de aanbevolen systeemeisen (pentium 4 enzo). daar ligt het probleem dus ook niet.
Succes! Ik hoop dat het snel opgelost is!
bedankt en eensgelijks

GTAFAN

Bewerkt: door henk__l
Link to comment
Delen op andere websites

maar ik heb het spel al een tijdje gespeeld zonder problemen.

ik heb het spel trouwens net opnieuw geinstaleerd.

als ik nu mijn savegame opstart krijg ik deze problemen + het spel start weer op vanaf het begin.

ARG :duh:

GTAFAN

edit: waar kun je zien welke videokaart je hebt in het diagnostischhulpprogramma voor directX programaatje.

Bewerkt: door henk__l
Link to comment
Delen op andere websites

processor: intel pentium 4 CPU 3.00 GHz (2 CPUs)

geheugen: 512 MB RAM

dvdspeler: ? (goed genoeg)

harde-schijfruimte: 15 GB

directX-versie: directX 9.0c

hier ook nog even mijn beeldscherm info:

chiptype: Geforce FX 5500

totaal geheugen: 256.0 MB

huidige beeldscherm: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz)

dit lijk me toch goed genoeg?

GTAFAN

Bewerkt: door henk__l
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is indderdaad wel goed genoeg. Alleen we zouden ook graag je video-specs willen weten. Bijvoorbeeld hoeveel MB je hebt, je hebt nu de algemene specs gegeven, hoeveel MB werkgeheugen, hoeveel ghz ect. Je kunt je videocard geheugen chekken door bij Start > Uitvoeren > Dxdiag in te voeren. Dan klik je op het tabblad "Beeldscherm". Als je dat gedaan hebt moet je bij de kolom "Apparaat kijken". Daar staat dan "totaal geheugen" en dat is je Videokaart MB.

Als die meer dan 64MB is dan heb je een goedde videokaart. Misschien komt het doordat je settings ook niet hoog staan. Misschien moet je deze even verhogen. Hier staat alles uitgelegd (Thanks to Froodoo) hoe het precies gaat.

----------------

Je kunt je settings als volgt wat hoger zetten:

Start eerst San Andreas op en ga naar Options --> Display Setup --> Advanced.

Daar kun je een aantal grafische opties hoger zetten.

Hieronder zie je even een screen van mij options:

gtasa0qw.jpg

Dit zijn dus mijn opties.

Waar een rood vierkant omheen staat, zijn even wat aandachtspunten om je beeld er goed uit te laten zien.

Draw Distance

De Draw Distance bepaald hoe ver je kunt zien. Hoe hoger hij is, hoe verder je kunt kijken.

Als je hem net zoals op het plaatje zet, dus 10 tot 12 streepjes gevuld, heb je opzich een prima beeld.

Je kunt meer streepjes gevuld krijgen door met de pijltjestoetsen op de pijl naar rechts te drukken.

Visual FX Quality

Om een mooi beeld te krijgen, zou ik deze op High, of ééntje daaronder zetten.

Als je hem op Low zet, wordt je beeld alleen maar slechter.

Resolution

Hoe hoger de resolutie staat, hoe beter het spel eruit ziet. Je moet de resolutie niet hoger zetten dan de grootte van je scherm,

maar precies op de grootte van je scherm, want anders zou het kunnen dat je beeldscherm het niet trekt.

Te laag is ook niet goed. Bij een tè lage resolutie kan je beeldscherm Out of range aangeven,

en dat is heel moeilijk weer goed te krijgen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt om het spel goed te kunnen laten draaien,

en ik hoop dat het er nu ook wat beter uitziet dan nu.

----------------

Veel succes :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...