Jump to content

Radio Station maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey ,

Effies een vraagje , het lijkt me wel leuk om op internet een eigen radio station te hebben.

Weet iemand hoe ik zoiets kan maken/instellen ??

Groeten,

Wesley_GTA

Geplaatst:

Dat mag hellaas niet, je moet ervoor betalen bij een bedrijf. Ik weet niet meer hoe dat bedrijf heet... maar je moet ervoor betalen anders krijg je een fikse boete aan je laars gesmeerd. Ik ken iemand en die is er met een waarschuwing vanaf gekomen. Dus ik zou het niet proberen, als het klopt is je vraag dus illegaal en je weet wat dat inhoud :puh:

Geplaatst:
Dat mag hellaas niet, je moet ervoor betalen bij een bedrijf. Ik weet niet meer hoe dat bedrijf heet... maar je moet ervoor betalen anders krijg je een fikse boete aan je laars gesmeerd. Ik ken iemand en die is er met een waarschuwing vanaf gekomen. Dus ik zou het niet proberen, als het klopt is je vraag dus illegaal en je weet wat dat inhoud :puh:

Het is helemaal niet illegaal, je kunt het programmatje downloaden en er voor betalen bij het bedrijf, in dit geval Shoutcast.

Je hebt eerst een trial, daarna is het mogelijk om mensen uit de hele wereld, naar jou muziek te laten luisteren.

T'is best een vet idee! :D

Geplaatst:
Dat zeg ik toch, je moet bij een bedrijf betalen ervoor... Lezen :bonk:

Ja, maar jij lult er nog een dik verhaal om heen, dat een jongen bijna een boete kreeg...waarom kreeg hij de boete? Hij had de rechten niet ofzo? Je moet je verhaal wel duidelijk maken! :)

Geplaatst: (bewerkt)

Jongens,

Shoutcast is helemaal gratis te downloaden, je hoeft hun bedrijf er niet voor te betalen.. Dus Grove St. ik weet niet waar je dat vandaan hebt gehaald, maar het klopt niet. Je moet er wel voor zorgen dat je een 'Shoutcast Server' hebt, die kun je huren (Betalen) of je kan er een op je eigen PC installeren wat ik echt afraad aangezien je server dan offline is als jouw PC uit staat en nog wat redenen.

Je kunt echter wel gedoe krijgen met Copyrights, als je bijvoorbeeld een liedje (illegaal) hebt gedownload van een of ander 'Peer-2-Peer Network' en je zend die uit op je internet radio kan de eigenaar van het liedje je aanklagen, volgens mij kan hij dit ook als je het liedje legaal gekocht hebt.

Overigens ben je de zoveelste die denkt 'Hey, ik wil ook zo'n internet radio, dat doe ik even!', er zit nog heel wat scripting achter hoor!

Maar toch Succes!

Bewerkt: door ViceAgent
Geplaatst:
Jongens,

Shoutcast is helemaal gratis te downloaden, je hoeft hun bedrijf er niet voor te betalen.. Dus Grove St. ik weet niet waar je dat vandaan hebt gehaald, maar het klopt niet. Je moet er wel voor zorgen dat je een 'Shoutcast Server' hebt, die kun je huren (Betalen) of je kan er een op je eigen PC installeren wat ik echt afraad aangezien je server dan offline is als jouw PC uit staat en nog wat redenen.

Je kunt echter wel gedoe krijgen met Copyrights, als je bijvoorbeeld een liedje (illegaal) hebt gedownload van een of ander 'Peer-2-Peer Network' en je zend die uit op je internet radio kan de eigenaar van het liedje je aanklagen, volgens mij kan hij dit ook als je het liedje legaal gekocht hebt.

Overigens ben je de zoveelste die denkt 'Hey, ik wil ook zo'n internet radio, dat doe ik even!', er zit nog heel wat scripting achter hoor!

Maar toch Succes!

Als het Wesley lukt, moet hij maar een tut maken.

Dan ga ik het ook wel doen! :)

Geplaatst:
Als het Wesley lukt, moet hij maar een tut maken.

Dan ga ik het ook wel doen! :)

Goed...

Ik ga morgen wel effies alles lezen , m'n oogjes zijn nu te moe voor dat hele stuk te lezen.

En ik moet alles ook nog wel in het Engels lezen.

Ach , we zien het morgen allemaal wel.

Geplaatst:
Jongens,

Maar toch Succes!

Dit kan inderdaad als het liedje ook legaal is dacht ik want als de eigenaar dit niet wil dan mag het niet. En dan zou iedereen het weer zelf kunne opnemen vanop zijn pc.

Geplaatst:

Oke, voor de mensen die niet goed kunnen lezen:

Die jongen kreeg bijna een boete omdat hij niet betaalt had voor de liedjes. Je mag niet zomaar liedjes downloaden en dan afspelen, daar zitten rechten aanvast. Die innen hun dus...

Lijkt me logisch :bonk:

Goliat,

Dat niemand betaald voor legale CD's (Wat overigens niet waar is, er zijn nog zat mensen die naar de winkel gewoon legale Albums kopen..), wil helemaal niet zeggen dat het legaal is natuurlijk. En daarbij komt dat je ze, al heb je ze legaal, niet zomaar op een internet radio mag afspelen. Daarvoor heb je speciale rechten nodig, die je alleen kan krijgen van de uitgeverij van het album.

Tenslotte nog even een formele waarschuwing. Het openbaar uitzenden van muziek waarop rechten rusten valt onder de copyrightwet. Je hebt voor het uitzenden van deze bestanden toestemming nodig van de rechthebbenden. Wat voor het aanbieden van muziek via programma's zoals Kazaa geldt, geldt dus ook voor uitzenden via Shoutcast.
Trouwens zoals ik al zei is het beeld dat je hebt van 'Niemand koopt legale CD's' niet helemaal waar.. Bewerkt: door ViceAgent

Verplaatst naar Software.

Edit

Je moet trouwens een licensie van Stemra (Of-zoiets) hebben, en dat kost geld.

Bewerkt: door Jarno
Geplaatst:

Wat zei ik :engel: Hij kreeg een boete omdat hij nog niet veel luisteraars had... Je kan niet alles in NL he :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...