Robin2130 Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 Ik heb zojuist op de website van RTLnieuws dit gelezen: Albert Cuyp André Hazes wordt geboren in 1951 in de Amsterdamse Pijp. Acht jaar later wordt hij zingend op de Albert Cuyp-markt ontdekt door Johnny Kraaykamp. De jonge Hazes stond te zingen om een cadeau voor zijn moeder bij elkaar te verdienen. Niet veel later is hij te zien in de tv-show van Kraaykamp. Eenzame kerst Nadat hij het huis uit was gegaan heeft hij allerlei baantjes: van slagersknecht tot fietsenmaker en van discjockey tot barkeeper. In 1976 scoort hij zijn eerste hit met ‘Eenzame Kerst’. Omdat het voor hem uitgekozen reportoire hem niet aanstaat, stapt hij na één album uit de muziekindustrie. Hazes-hype In 1979 tekent hij toch een contract met platenmaatschappij EMI. Een jaar later veroorzaakt de single ‘Een vriend’ een ware Hazes-hype, snel gevolgd door zijn misschien wel bekendste nummer ‘Een beetje verliefd’. Discjockey Frits Spits noemt de muziek van Hazes ‘levenspop’. Jaren 80 In 1982 volgt een groots concert in het Concertgebouw in Amsterdam. Voor de Vara speelde hij in de comedy ‘Zoals u wenst mevrouw’ en presenteert hij het muziekprogramma ‘Een avondje André’. In 1986 maakt hij in navolging van zijn grote voorbeeld Willy Alberti een Italiaans album in 1989 gevolgd door een bluesalbum, zijn grote droom. Documentaire In de jaren daarna blijft André Hazes hits scoren. In 1999 omarmt heel Nederland hem opnieuw als de documentaire ‘Zij gelooft in mij’ in de bioscoop verschijnt. Ontwapenend is te zien hoe nerveus hij is voor een concert en hoe hij met een Prisma-woordenboek zijn liedjes schrijft. Heerlijke jongen In het boekje bij de cd ’25 Jaar Hazes’ schrijft een aantal bekende Nederlanders onder wie André van Duin en Ronald Koeman wat zij bijzonder vinden aan de zanger. RTL Nieuws-verslaggever Conny Mus zegt dat hij met tranen in z’n ogen meezingt als hij na een spannende reis terugkeert naar Jeruzalem. “André is een heerlijke jongen, helemaal top!” Bron: RTLnieuws.nl Reageren
W1ckeD Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 wat :huh: Ik was geen fan ofzow moest zijn muziek niet maar dit val wel op me dak.! Succes aan de familie! Reageren
Robin2130 Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2004 Ik vond een groot aantal nummers van hem mooi ook een paar waar ik herinneringen aan had. Namens mij: Gecondoleerd, beste familie van onze André en ik wens jullie veel sterkte toe met dit groot verlies. Reageren
Melchior Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 Ik vind het echt erg... Ik hoorde het vandaag op school. Een hartstilstand... Reageren
Robin2130 Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2004 (bewerkt) ja precies. hij heeft 2 hartaanvallen gehad en hij had suikerziekte. Heel treurig. Bewerkt: 23 september 2004 door Gta Freak Reageren
Trax Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 + een Longontsteking Erg triest, dat hij zo om het leven komt, zo oud was hij nog niet. R.I.P Reageren
The Outlaw Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 + een LongontstekingErg triest, dat hij zo om het leven komt, zo oud was hij nog niet. R.I.P jammer ik vond hem de grootste volkszanger die N.L ooit heeft gekend, zeker als je zijn nummers hoort, Zij gelooft in mij, wij houden van oranje, "ik heb hier een brief voor mijn moeder" R.I.P Reageren
liltuner Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 ongelooflijk,een beroemde zanger weg! R.I.P Reageren
Joriz Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 Echt erg, nu komt al die muziek weer op de radio ! <_< Mij boeit het eigenlijk niet heel veel. Het is inderdaad wel jong. Maar zijn leven was denk ook niet heel gezond. Reageren
liltuner Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 inderdaad,een soort van 2e herman brood,allemaal drugs en drank. tja daar word je leven niet beter op Reageren
The Outlaw Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 inderdaad,een soort van 2e herman brood,allemaal drugs en drank.tja daar word je leven niet beter op tja maar herman brood is een stuk ellendiger aan zijn dood gekomen(zijn mooiste nummer was saturday night) maar Andre vond ik echt een hele leuke man om naar te luisteren zeker die x toen hij zijn tekst vergat echt lache :lol: , tja eigenlijk zou je zeggen eigen schuld, met dat overtallig rook en drink gebruik maar ik heb eigen lijk alleen maar medelijden: Rachel, veel sterkte Reageren
Melchior Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 Ja. Trouwens die ongezonde levenstijl eistte ook z'n tol. Ik zou m'n koekje in de thee dopen en niet in het bier... Reageren
Robin2130 Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2004 Hij kon dan wel alcoholist zijn maar ik gun hem dat niet. groot verlies voor Nederland Reageren
Melchior Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 Vind ik ook... Hij was dan wel niet geliefd bij sommigen, maar Nederland verliest misschien wel de laatste grote ''artiest der levensliederen''. Reageren
Arjen Geplaatst: 23 september 2004 Rapport Geplaatst: 23 september 2004 Echt erg, nu komt al die muziek weer op de radio ! <_<Mij boeit het eigenlijk niet heel veel. Het is inderdaad wel jong. Maar zijn leven was denk ook niet heel gezond. Inderdaad. :lol: Vanavond die herhaling over die documentaire. <_< Marja.. Ik vond zijn muziek alleen mooi bij grote feesten enzo.. Maar verder ook niks. R.I.P. Hazes Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.