Jump to content

Leger goed getraind in NL?

Leger  

101 leden hebben gestemd

1. 1. Is het leger goed getraind in NL?

• Ja, toppie
      16
    • Ja, gaat wel
      14
    • Ja
      12
    • Mwaaaaa, niet echt
      15
    • nee, net echt
      1
    • Zeker niet!!
      13
    • Weet ik niet?
      26

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Dit is een beetje een vervolg op hoe de politie zich gedragen enz. Maar dit topic vind ik belangrijker dan de politie.

Mijn vraag:

Is het leger goed getraind in NL?

Voelen jullie je veilig in NL, ook nadat hellaas NL gebombadeerd werden door de duitsers. Ze hebben zich nu beter getraind. Maar op school kwam de luchtmacht onze nieuwe klimwand openen, dus wij denken ze komen met helicopters etc. Nee hoor komen ze met open Mercedes G-klasses met machine guns erop. Gaan ze een demo houden, iedereen schiet met losse flodders etc. en rook bommen, loopt de machine gun op de jeep vast, hij staat eraan te trekken en te duwen etc. Hij was allang neer geschoten, maar dan gaat hij vervolgens gewoon staan in het veld en kijken naar de klimwand waar sommige soldaten naarboven klimmen, ga dan bukken of doen alsof het echt oorlog is niet gaan kijken met een sigaret in je mond. Ik hoop dat het beginnners waren anders, heb ik geen hoop in onze kammeraden.

Dus, voel jij je veilig met alle teroristen en miss. wel de toekomstige 3e wo over 10 jaar. ( ja, die komt eraan ).

Soms denk ik dat we niet veilig zitten, onze minister van defensie heeft dan wel macht om meteen de wapens te strijken. maar ik vind ze een beetje te bang en te veel aan de politieke staat te denken. Als de staat alle legitimatie bewijzen van alle joden ( niet hard bedoelt ) had vernietigd dan waren en geen doden, of konden ze niet zo snel alles voort zetten. Andere landen deden dat wel, maar nl moest weer braaf zijn...

Wel vind ik dat we goede cato's hebben, keurig landmacht luchtmacht en de marine. daarom stem ik op ja

Maar na dit, wat vind jij van je veiligheid met het NL leger, dus als je in BE woont zeg dan even wat even jullie leger, als jullie dat trouwens hebben...

Bewerkt: door Ewoud
  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wesley

37

• LBG

30

• Grove St.

22

• ZOrange

12

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Ik weet niet of ze goed getraind zijn

Ik denk dat ze niet echt goed opgeleid zijn tegen teroristen

Het is altijd wel moeilijk om daar goed op getraint te zijn

teroristen zijn nooit voorspelbaar.

Geplaatst:
Ik weet niet of ze goed getraind zijn

Ik denk dat ze niet echt goed opgeleid zijn tegen teroristen

Het is altijd wel moeilijk om daar goed op getraint te zijn

teroristen zijn nooit voorspelbaar.

Idd, op oorlog zijn ze voorbereid... en ze staan weer sterk in hun schoenen, hun helpen in oorlogslanden weer mee etc. maar tegen terroristen denk ik niet, mensen van het leger met politie kleding aan en een 9 MM laat een terrorist niet af schrikken.

Geplaatst:

Ach....terrorisme is altijd een moeilijk vijand natuurlijk, omdat de daders zoals Dogwatch al zegt bijzonder onberekenbaar zijn en bovendien om het geloof bereid zijn hun leven te geven. Tegen iemand die zichzelf op klaarlichte dag in een bus wenst op te blazen zijn maar weinig landen voorbereid.

En wat die bewapening betreft: ik denk dat we het met zijn allen wel eens zijn dat Amerika beschouwd mag worden tot het best bewapende land van de wereld. Toch zagen terroristen kans om daar een opleiding van 2 jaar tot vlieger te volgen en vervolgens hun lessen in praktijk te brengen door 2 vliegtuigen in de Twin Towers te boren. Het is net zoals de discussie over de straffen in Nederland die te zwak zouden zijn. Juist in de landen met hoge straffen (doodstraf) is de criminaliteit het hoogst....

Geplaatst:

Ik denk dat niemand goed getraind is op terroristen.

Terroristen doen steeds weer andere dingen, hoe kan je je daarop nou voorbereiden?

De aanslagen van 11 september 2001 waren ook totaal onverwacht, zoals bijna alle aanslagen.

Je kan er wel op getraind zijn, maar je weet nooit hoe terroristen reageren etc.

Maargoed,

Ik vind dat onze soldaten wel goed getraind zijn hoor, ik heb er weinig op aan te merken in ieder geval.

Voor zo'n klein landje als Nederland hebben we een toch een erg sterk leger.

Geplaatst:

Oke, maar de belangrijkste gebouwen worden met kettens bewaakt, en dan leger in politie uniformen ook nog goed, maar dat ze met 9 MM staan te bewaken. Ik denk dat ze dat doen, om een beetje niet oorlog lustig over te komen. maar het is niet slim :N

Geplaatst:

Nee niet zo u.s.a heeft beter leger een beter wapens enz.

bij hun gebeurt het.

Maar als er een huis trem enz word opgeblazen.

Vind ik dat meer voor de politie.

Maar het leger van nederland heb ik het iedeee bij dat ze nog met wapens lopen van de 2de wereld oorlog dus nee zo veilig vind ik het hier niet maar ik ben niet bang(gelukkig )

Geplaatst:

Ik kan er nou niet echt veel over zeggen. Ik heb ze namelijk nog nooit op een slagveld bezig gezien.

Als militairen belangrijke gebouwen beschermen met 9MM's dan vind ik het nou niet bepaald de naam 'militair' waard.

Ik weet het niet hoor. Het systeem deugt in Nederland toch soms voor geen meter, ook bijv. politie, hoe ze bijv. gekleed zijn. Als ik nou een land neem zoals Italië ziet de politie eruit dat je niet met ze moet sollen. Neem nou de uniformen. In NL zien die er toch suf uit, ik kan nou niet denken van: "Goh, daar moet ik nou ontzettend veel respect voor tonen" Dan zien ze er bijv. in Italië er respectvoller uit, ze lopen daar ook niet per se rond met simpele 9MM's. Soms zie ik ze daar ook wel met Uzi's ofzo rondlopen.

Maar wat ik nou voor mening over het leger heb weet ik niet precies, ik moet wel zeggen dat ze er niet stoer e.d. eruit zien. Naar mijn idee kan dat toch wel beter. Misschien moeten die militairen toch maar weer wat meer nationalistisch worden... Maar dat is mijn mening hoor. ;)

Nee niet zo u.s.a heeft beter leger een beter wapens enz.

bij hun gebeurt het.

Maar als er een huis trem enz word opgeblazen.

Vind ik dat meer voor de politie.

Maar het leger van nederland heb ik het iedeee bij dat ze nog met wapens lopen van de 2de wereld oorlog dus nee zo veilig vind ik het hier niet maar ik ben niet bang(gelukkig )

Dat is niet waar wat je zegt, nl heeft niet echt wapens van WO 2, ze hebben meestal van die grootte machine guns die ze in vietnam hebben.

EDIT: een pic van 1 van de honderden wapens van hun, die ze nooit gebruiken ( geldverspilling )

KLIK VOOR PIC

Deze heeft er tape omzitten :D

Bewerkt: door Grove St.
Geplaatst:

Het Nederlands leger is nu wel sterker geworden.

Misschien hadden we in WOII ons wel na 5 dagen over gegeven.

Maar dat was toen , nu zijn we echter veel sterker.

We hebben nu echt véél betere wapens .

En onze Nederlandse Joint Strike Fighter komt er aan.

Een hyper-moderne straaljager.

Het Nederlands leger is nu wel sterker geworden.

Misschien hadden we in WOII ons wel na 5 dagen over gegeven.

Maar dat was toen , nu zijn we echter veel sterker.

We hebben nu echt véél betere wapens .

En onze Nederlandse Joint Strike Fighter komt er aan.

Een hyper-moderne straaljager.

Met machines kom je er niet, die mensen deden over een klimwand (ca. 10 m ) 15 minuten :bonk:

We hebben nog steeds een klein leger, miss. beter dan in WO 2 mag toch.... We hebben gelukkig afspraken met de VS. Als er nu een vijand aanvalt dan komt amerika met hun mensen :sigaar:

En er komen miss. 5 van die vliegtuigjes, tegen 10000 F16 van andere landen :cya:

Bewerkt: door Grove St.
Geplaatst:

We hebben een goed leger. Dit door de hulp van USA na de 2e wereldoorlog. De munitie en gevechtsvliegtuigen zijn best wel goed, we hebben moderne wapens. Ons leger is goed getraind. Met de juiste tactiek kunnen we overleven.

Geplaatst:

De belangrijkste reden voor Nederland om zich over te geven in WO II was dat de Duitsers dregen Rotterdam te plat te gooien. Niet per se dat ze zo zwak waren, ook al hadden ze het waarschijnlijk ook niet gered als ze door hadden gevochten.

@Topicstarter: Je kunt toch niet van die mensen verwachten dat ze hun uiterste best gaan doen voor een demonstratie aan een paar scholieren? Dat ze het daar misschien niet geweldig deden betekent niet dat ze het niet kunnen.

Geplaatst:

Nee, maar ze stonden niet bepaald sterk :N Duitsland heeft toch Rotterdam gebombardeerd, ze konden volgens mij beter Amsterdam doen, R'dam die mooie stad :Y

Nou bij een demo hoor je niet te staan kijken een sdemo betekend dat ze net doen als in het echt. Ik hoop dat ze het niet zo doen, en een paar scholieren, we zijn met 3000 leerlingen + basisschool tegen over ons :bonk:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...