Jump to content

Leger goed getraind in NL?

Leger  

101 leden hebben gestemd

1. 1. Is het leger goed getraind in NL?

• Ja, toppie
      16
    • Ja, gaat wel
      14
    • Ja
      12
    • Mwaaaaa, niet echt
      15
    • nee, net echt
      1
    • Zeker niet!!
      13
    • Weet ik niet?
      26

Recommended Posts

Geplaatst:

Het lijkt me wel dat Amerika zich in WO3 zal mengen aangezien het vrijwel zeker is dat zij die zelf gaan beginnen, of Nederland Amerika gaat helpen is de vraag. Je reageert btw op een post van anderhalf jaar oud. :puh:

Ontopic geloof ik dat het Nederlandse leger minder dan een gehalveerde amoebe voorstelt, we hebben simpelweg de troepen of middelen niet voor een grootscheepse of in ons land plaatsvindende oorlog.

• Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wesley

37

• LBG

30

• Grove St.

22

• ZOrange

12

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
Denk je echt dat Amerika nederland gaat helpen?

Ik denk persoonlijk van niet. we kunnen dan wel bondgenoten zijn maar als er bij ons niks te halen valt komen ze ook niet ;)

Kijk maar een naar WO2..

De Amerikanen hebben zich 5 jaar neutraal gehouden terwijl aan de andere kant van de oceaan zowat alle landen bezet waren. Ze kwamen pas in actie toen ze op hun eigen grondgebied werden aangevallen.

Dus als er al ooit een WO3 komt hoeven we niet meteen op de Amerikanen te rekenen.

Nouja.. ik weet het niet.

Amerika misschien dan nou net niet, maar ik weet wel zeker dat we meteen hulp krijgen van wat andere machtige landen: Engeland en natuurlijk Duitsland, België en de overige NAVO landen.

Amerika is op dit moment héél erg actief in het midden-oosten gebied.

En verliest veel geld en zo af en toe wat manschappen doordat ze daar actief zijn, en voor een grote oorlog is veel geld nodig.

En dat is nou net het probleem met Amerika.. Ze geven veelste veel geld uit aan oorlogen. Momenteel is er al $2000 miljard uitgegeven aan de oorlog in Irak. Dit is echt een absurd bedrag. Amerika heeft nu al een torenhoge staatsschuld, dus ik denk dat ze over een paar jaar niet eens meer in staat zijn om een oorlog te voeren. Ze hebben er simpelweg te hoge schulden voor.

Geplaatst:

Ik heb even gauw wat gekeken naar de Deutsche Kommando SpezialKräfte.

En ik sta er onder de indruk van, hoe deze troepen zijn.

Zie hier:

Geplaatst:
De belangrijkste reden voor Nederland om zich over te geven in WO II was dat de Duitsers dregen Rotterdam te plat te gooien. Niet per se dat ze zo zwak waren, ook al hadden ze het waarschijnlijk ook niet gered als ze door hadden gevochten.

Rotterdam hadden ze al platgegooid ^_^ En ze dreigden een andere belangrijke stad erbij plat te gooien (ik weet niet meer welke zal vast Amsterdam of Den Haag geweest zijn ofzo).

En de Nederlanders hadden nog heel ouderwetse wapen uit de 19e eeuw terwijl Duitsland het modernste van het modernste had.

Ik denk dat het wel goed is van een land van deze grote.

Geplaatst:

Bijna goed, de duitsers dreigden Rotterdam plat te gooien als Nederland (de regering) zich niet zou overgeven. hitler* gaf de opdracht om de bommenwerpers 'alvast' boven Rotterdam te laten vliegen. Als Nederland zich op tijd zou overgeven, zou Rotterdam niet plat gegooid worden. hitler zou de bommenwerpers dan door middel van lichtseinen (pijlen etc.) de bommenwerpers terug trekken. De bommenwerpers hebben of het lichtsignaal niet gezien, of hitler heeft het signaal nooit gegeven of het signaal verhaal was flauwekul en Rotterdam zou hou dan ook plat gaan. ;)

* = Expres de naam zonder hoofdletter omdat hij het niet waard is. :7

Geplaatst:

Was het niet zo dat alle bommenwerpers op één of twee na terugkeerden op bevel via lichtsignalen voor ze bij Rotterdam waren en dat de 'doorvlieger(s)' de boel platgooiden terwijl we ons al over hadden gegeven, omdat zij de signalen gemist hadden?

Geplaatst:
De belangrijkste reden voor Nederland om zich over te geven in WO II was dat de Duitsers dregen Rotterdam te plat te gooien. Niet per se dat ze zo zwak waren, ook al hadden ze het waarschijnlijk ook niet gered als ze door hadden gevochten.

Rotterdam hadden ze al platgegooid ^_^ En ze dreigden een andere belangrijke stad erbij plat te gooien (ik weet niet meer welke zal vast Amsterdam of Den Haag geweest zijn ofzo).

En de Nederlanders hadden nog heel ouderwetse wapen uit de 19e eeuw terwijl Duitsland het modernste van het modernste had.

Ik denk dat het wel goed is van een land van deze grote.

Volgens mij dreigde Hitler om Utrecht plat te gooien omdat dat midden in het land licht. Ik vind niet echt dat Nederland zich goed heeft weten te verdedigen aan het begin van de Tweede Wereldoorlog, ook voor een land van deze grootte. Hoe je het ook wendt of keert, Nederland was heel slecht voorbereid. Ik vind wel dat we het nog aardig hebben volgehouden als je kijkt naar de omstandigheden en de wapens die we hadden, maar het had veel beter gekund als we goed voorbereid waren geweest. Niet dat dat iets had uitgemaakt want Duitsland had van 1935 tot 1945 18 miljoen mensen in het leger, dat was groter dan de hele Nederlandse populatie.

Geplaatst:
Was het niet zo dat alle bommenwerpers op één of twee na terugkeerden op bevel via lichtsignalen voor ze bij Rotterdam waren en dat de 'doorvlieger(s)' de boel platgooiden terwijl we ons al over hadden gegeven, omdat zij de signalen gemist hadden?

Zou ook kunnen, tijdje geleden dat ik dit gekregen had bij Geschiedenis, al lijkt het me sterk dat maar 2 bommenwerpers Rotterdam plat maaiden, dan zie je toch niemand anders? Lijkt me niet de juiste verklaring. :N

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb het nog eens opgezocht en het waren inderdaad wat meer vliegtuigen, verder klopte de uitleg wel aardig. :Y

Bewerkt: door Moonbeam
Geplaatst:

Ik vind dat het Nederlandse leger redelijk getraind is. Al denk ik wel dat ze het niet lang volhouden tegen andere grotere landen mocht Nederland in oorlog komen. :D

Geplaatst:
Ik vind dat het Nederlandse leger redelijk getraind is. Al denk ik wel dat ze het niet lang volhouden tegen andere grotere landen mocht Nederland in oorlog komen. :D

Dat denk ik ook, maar voor vredesmissies in het buitenland vind ik dat ons leger erg geschikt is. Als we in oorlog zouden komen met een ander land zou in de meeste gevallen met één atoombom alles zijn afgelopen. In Nederland is alles heel erg op elkaar gekropt, vooral in de randstad. Tegen Nederland zou een Blitszkrieg techniek dus heel effectief zijn. Een paar kleine punten uitschakelen en er zijn alleen nog wat boeren en koeien over bij wijze van spreken.

Geplaatst:
Een paar kleine punten uitschakelen en er zijn alleen nog wat boeren en koeien over bij wijze van spreken.

Sst, straks leest er een radicale moslim mee!!`1!~! :O ( :7 )

Geplaatst:
Een paar kleine punten uitschakelen en er zijn alleen nog wat boeren en koeien over bij wijze van spreken.

Als die dat nog niet zou hebben uitgevonden is hij waarschijnlijk ook niet slim genoeg om een bom te maken. :puh:

Geplaatst:

Als die dat nog niet zou hebben uitgevonden is hij waarschijnlijk ook niet slim genoeg om een bom te maken. :puh:

Deze ook niet. :puh:

Leest dit maar eens : Klik*

Erg triest als je dat doet. :bier:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...