Jump to content

Leger goed getraind in NL?

Leger  

101 leden hebben gestemd

1. 1. Is het leger goed getraind in NL?

• Ja, toppie
      16
    • Ja, gaat wel
      14
    • Ja
      12
    • Mwaaaaa, niet echt
      15
    • nee, net echt
      1
    • Zeker niet!!
      13
    • Weet ik niet?
      26

Recommended Posts

Geplaatst:
Nou bij een demo hoor je niet te staan kijken een sdemo betekend dat ze net doen als in het echt. Ik hoop dat ze het niet zo doen, en een paar scholieren, we zijn met 3000 leerlingen + basisschool tegen over ons :bonk:

Dat zou moeten, maar als je op een echte training in Noorwegen zit doe je het toch echt wel anders dan wanneer je even op een school langs gaat.

• Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wesley

37

• LBG

30

• Grove St.

22

• ZOrange

12

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Ik stem er mee toe dat ze goed getraint zijn.

Kijk naar Afghanistan ze verrichten daar prima werk, en weten er goed orde te houden....helaas zijn niet alle mensen daar van gedient en gaat het regelmatig fout.

Geplaatst: (bewerkt)

het nederlandse leger is goed is,alleen de regering niet geef ze geen wapens als je ze niet mag gebruiken, Zoals toen die irakees werd neergeschoten door die marinier gelijk een rechtzaak aan zn broek :N .

Bewerkt: door killerfist
Geplaatst:

Het Nederlandse leger is uitstekend getraind, dit mede door de afschaffing van de dienstplicht.

Hierdoor zijn er alleen mensen in het leger die supergemotiveerd zijn en bereid zijn om alles te doen in naam van ons land. Of je wel of niet goed beschermt bent tegen terrorisme heeft niets met ons leger te maken, het heeft eerder met de bekwaamheid van onze terrorisme deskundigen te maken en de alertheid van ons als burger.

Ik heb hieronder ergens gelezen dat iemand zei; 'Het leger is er toch om mensen neer te schieten', daar wil ik nog even op ingaan..

Ik vind dit namelijk niet, ik vind het ook raar dat iemand zoiets denkt.. Het leger is er om ons land te verdedigen, en als het moet onze 'bondgenoten' te verdedigen, daarnaast doen we soms (zoals nu in Afghanistan, Uruzgan) vredesmissies van de verenigde naties, ze schieten liever niet, maar áls ze echt aangevallen worden en ze weten dat ze het niet gaan redden zonder schoten, dan pas schieten ze.

Ik ben het overigens volledig met Goliat eens qua dienstplicht! Ik heb dan ook voor 'Toppie' gestemd.

Bewerkt: door ViceAgent

ik wou ff zeggen dat die wapen die er werd laten zien.

Is geen smarte wapen u.s.a krijg in 2010 alles nieuwe beter dan welke land.

maar ik denk ook dat china en rusland mischien ook wel zo iets hebben (mischien zelf beter)

Dus heb nederland smart wapens?

:N en dat wapen die je als een link deed was denk ik nederland onderschat.

maar het was niet een wapen die op nummer 1 staat

Ik dacht de beste leger wapen de rusland ak47

en ik vind dat de nederlands leger niet slecht getraind is maar ook niet Perfect ik
Bewerkt: door gta3
Geplaatst:

ik wou ff zeggen dat die wapen die er werd laten zien.

Is geen smarte wapen u.s.a krijg in 2010 alles nieuwe beter dan welke land.

maar ik denk ook dat china en rusland mischien ook wel zo iets hebben (mischien zelf beter)

Dus heb nederland smart wapens?

:N en dat wapen die je als een link deed was denk ik nederland onderschat.

maar het was niet een wapen die op nummer 1 staat

Ik dacht de beste leger wapen de rusland ak47

en ik vind dat de nederlands leger niet slecht getraind is maar ook niet Perfect ik

Dat was als voorbeeld ;)

Geplaatst:

Is het leger goed getraind in NL?

Ja, toppie [ 5 ] [22.73%]

Ja, gaat wel [ 3 ] [13.64%]

Ja [ 6 ] [27.27%]

Mwaaaaa, niet echt [ 2 ] [9.09%]

nee, net echt [ 0 ] [0.00%]

Zeker niet!! [ 3 ] [13.64%]

Weet ik niet? [ 3 ] [13.64%]

Uitslag tot nu toe: Ja

Nog meer mensen die nog niet gestemt heeft., of nog iets kwijt wilt :)

Dat waren totaal andere tijden.

Door de crisis die ontstond door de beurscrash in 1928 in de V.S. moest de regering jaren lang bezuinigen, dus ook op het leger. Het leger van nu is niet te vergelijken met het leger van tijdens de oorlog.

En het leger was trouwens helemaal niet slecht toen, de Nederlanders boden veel tegenstand en om dat op te laten houden hebben ze Rotterdam gebombadeerd. Ze dreigden dat als de soldaten hun gevechten niet zouden staken dat ze dan ook andere steden zouden bombaderen.

En waar slaat het op om te zeggen dat ze beter Amsterdam hadden kunnen bombaderen, een normaal mens heeft toch liever geen enkel bombardement. :?

Bewerkt: door Goliat

Als ik moest kiezen amsterdam want dat is niet De Mainport stad, maar het is geen beurscrash maar een Economische Crisis ;)

Het leger was zo slap als wat, duitsland had hele grootte legers opgezet. Ze bombardeerden R'dam niet om hun stil te laten worden, maar omdat ze een ultimatum moesten geven binnen zoveel uur. Hitler liet alvast de bommenwerpers opsteigen en zou een bevel geven of ze terug moesten komen en geen bommenwerpen dmv een vuurpijl. De bommenwerpers zagen dat niet en ze lieten de bommen vallen. Zelf geloof ik dat hitler gewoon scheid had en ze gewoon liet vallen.

En wie weet er nu meer van oorlog, met je D-Day :D

Bewerkt: door Grove St.
Als ik moest kiezen amsterdam, maar het is geen beurscrash maar een Economische Crisi ;)

Het leger was zo slap als wat, duitsland had hele grootte legers opgezet. Ze bombardeerden R'dam niet om hun stil te laten worden, maar omdat ze een ultimatum moesten geven binnen zoveel uur. Hitler liet alvast de bommenwerpers opsteigen en zou een bevel geven of ze terug moesten komen en geen bommenwerpen dmv een vuurpijl. De bommenwerpers zagen dat niet en ze lieten de bommen vallen. Zelf geloof ik dat hitler gewoon scheid had en ze gewoon liet vallen.

Die economische crisis ontstond door de beurscrash in de V.S. de crisis in Amerika had gevolgen voor andere delen in de wereld omdat er geen im- en export meer kon plaatsvinden en omdat er beloofde leningen door de V.S. niet meer konden worden uitbetaald.

Ja ik weet het ik ben een geschiedenis freak, nou ja jammer dan. :puh:

En dat van die bombadementen heb je wel een beetje gelijk in, het is niet zo dat Hitler niet tegen het Nederlandse leger opkon maar hij wilde gewoon zo min mogelijk verliezen lijden.

Bewerkt: door Goliat
Geplaatst:

Als ik moest kiezen amsterdam, maar het is geen beurscrash maar een Economische Crisi ;)

Die economische crisis ontstond door de beurscrash in de V.S. de crisis in Amerika had gevolgen voor andere delen in de wereld omdat er geen im- en export meer kon plaatsvinden en omdat er beloofde leningen door de V.S. niet meer konden worden uitbetaald.

Ja ik weet het ik ben een geschiedenis freak, nou ja jammer dan. :puh:

En dat van die bombadementen heb je wel een beetje gelijk in, het is niet zo dat Hitler niet tegen het Nederlandse leger opkon maar hij wilde gewoon zo min mogelijk verliezen lijden.

Laten we zeggen dat de VS meer produceerde dan verkoopten ;)

En uiteraard heb ik gelijk, men boek zegt het en men leraar die het er meest van weet :engel:

Geplaatst:

Mwah, echt goed is het niet wat je allemaal hoort over die misstanden bij de marine enzo. Ook vind ik dat het leger te weinig mag, ik bedoel ze moeten zich kapot laten schieten en dan schieten ze er ééntje neer en dan krijgt die metteen een proces aan z'n broek.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...