Jump to content

Leger goed getraind in NL?

Leger  

101 leden hebben gestemd

1. 1. Is het leger goed getraind in NL?

• Ja, toppie
      16
    • Ja, gaat wel
      14
    • Ja
      12
    • Mwaaaaa, niet echt
      15
    • nee, net echt
      1
    • Zeker niet!!
      13
    • Weet ik niet?
      26

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb getsemt voor: Ik weet het niet :bonk: Omdat in Belgie woon

Ik denk dat het Belgische en het Nederlandse leger over het algemeen hetzelfde zijn

Maar terorisme valt niet voorspelen, het is echt een netwerk van misdadigers

Van mij mogen ze de iets ruigere midelen gebruiken om dat soort schurken op te pakken

Hehe.. Belgische Leger ( als dat er uberhaupt bestaat ) groter dan Nederlands leger :schater:

Ik geloof dat jullie van ons spullen mogen lenen als jullie oorlog hebben, haha grapjas :clown:

Op wie richt je deze tamelijk vreemde opmerking eigenlijk?! Volgens mij heb je Tim's post volledig verkeerd gelezen :bonk: .. Hij zegt letterlijk: Ik denk dat het Belgische en het Nederlandse leger over het algemeen hetzelfde zijn....
  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wesley

37

• LBG

30

• Grove St.

22

• ZOrange

12

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Over het algemeen vind ik het Nederlandse leger lafaarden. Sorry als ik dit zeg, maar ze rennen weg voor alles. Ookal is er zo'n kleine meneertje gaan ze wegrennen.

China etc. kunnen ons land binnen 10 minuten veroveren. De Nederlandse leger zie je dan niet eens op straat. :bonk:

De wapens van Nederland zijn heel erg slecht. De kogels gaan niet eens voorbij de 1 km.

De vliegtuigen etc. ook niet.

Kortom:

Heel erg slecht!

Geplaatst:
Over het algemeen vind ik het Nederlandse leger lafaarden. Sorry als ik dit zeg, maar ze rennen weg voor alles. Ookal is er zo'n kleine meneertje gaan ze wegrennen.

China etc. kunnen ons land binnen 10 minuten veroveren. De Nederlandse leger zie je dan niet eens op straat. :bonk:

De wapens van Nederland zijn heel erg slecht. De kogels gaan niet eens voorbij de 1 km.

Kortom:

Heel erg slecht!

Fout maargoed, het is inderdaad niet bestand tegen grote landen ookal vliegen er dan 10000 vliegtuigen van de vs over. Geen zorgen dus ;)

Geplaatst:

Kortom:

Heel erg slecht!

idd, het leger van nederelans sucks, hebben geen enkel eigen wapen, en ze staan er voor bekent om een zwak leger te hebben.

wij hebben de fal, varigno p90,.. allemaal belgische wapens, nederland heeft niets.

Geplaatst:

Kortom:

Heel erg slecht!

idd, het leger van nederelans sucks, hebben geen enkel eigen wapen, en ze staan er voor bekent om een zwak leger te hebben.

wij hebben de fal, varigno p90,.. allemaal belgische wapens, nederland heeft niets.

Wij hebben tulpen :puh:

Het maakt niks uit of je eigen wapens hebt. Wij hebben een selectie van Amerikaanse wapens zoals M16. Trouwens, waarom helpt Belgie nooit aan vredesacties mee en stoppen ze ook eens geld in dat soort projecten. :?

Geplaatst:

Kortom:

Heel erg slecht!

Het maakt niks uit of je eigen wapens hebt. Wij hebben een selectie van Amerikaanse wapens zoals M16. Trouwens, waarom helpt Belgie nooit aan vredesacties mee en stoppen ze ook eens geld in dat soort projecten. :?

hehe, belgie heeft juist 1.2miljoen naar irak gestuurt.

nederland heeft geen m16 maar m4's.

BTW: er zit zo'n 300 man in irak en kongo.

Geplaatst:

Kortom:

Heel erg slecht!

BTW: er zit zo'n 300 man in irak en kongo.

Ok, en wij krijgen dat nieuws natuurlijk niet ;)

• 1 maand later...
Geplaatst: (bewerkt)

**--Bump--** Waarom? : Ik vind het nogal een leuke topic...Een beetje over het leger praten hou ik wel van :puh: .

--------------------------------------------------------------------------

Ik moet echt toegeven dat we echt wel sterker zijn geworden, ook met manschappen zijn we ook vrijwel sterk.

Het kan best kloppen dat China binnen 10 min onze land heeft veroverd.

Maar China weet dat ze daar beter maar niet aan kunnen beginnen.

Wij hebben de NAVO(Noord Atlantisch Vrede Organisaties) achter ons.

En als er ooit eens een oorlog uitbreekt in Nederland, dan zal het niet lang duren.

En de straaljagers en mankrachten van Duitsland en Engeland en België komen ons te hulp.

Opzich zou bijna geen enkel land dat durven bij een NAVO land.

Zelfs Rusland durft dit niet te doen.

Rusland heeft dan wel de grootste strijdkrachten.

Maar, als de NAVO zich een hele team maakt.

Dan zijn wij weer sterker.

Nederland heeft wel M16's, maar meestal gebruiken wij M4's.

De M4 is een betere wapen.

Klik hier voor een plaatje van de M4.

Klik hier voor een plaatje van de M16.

België heeft geen eens zoveel manschappen :puh::schater: .

Misschien maar net 60 duizend militairen, Nederland heeft ook ongeveer zoveel.

De kogels kunnen echter wel meer dan 10km bereiken :puh:

Ik denk dat het Belgische en het Nederlandse leger over het algemeen hetzelfde zijn

Dat klopt over het algemeen wel ja.

We hebben dezelfde wapen systemen.

En zelfde straaljagers. (F-16's).

En we hebben ongeveer even veel manschappen.

------------------------------------------------------------------------------

Edit:

NAVO Logo & landen

250px-Flag_of_NATO.svg.png

250px-Map_of_NATO_countries.png

Oorspronkelijke Navo-landen in 1949:

Verenigde Staten

Canada

IJsland

Noorwegen

Denemarken

Verenigd Koninkrijk

Nederland

België

Luxemburg

Frankrijk

Italië

Portugal

Later toegetreden landen:

Griekenland (1952)

Turkije (1952)

Spanje (1982)

Duitsland (1995)

Tsjechië (1999)

Polen (1999)

Hongarije (1999)

Lidmaatschap vanaf 2004:

Estland

Letland

Litouwen

Slowakije

Roemenië

Bulgarije

Slovenië

Kandidaatleden :

Kroatië

Macedonië

Albanië

Bewerkt: door Wesley_GTA
Geplaatst:

Nederland is met infanterie niet echt sterk, maar de marine en luchtmacht wel. Denk aan straaljagers, Apache's, gevechtsschepen, enz.

Geplaatst:
Nederland is met infanterie niet echt sterk, maar de marine en luchtmacht wel. Denk aan straaljagers, Apache's, gevechtsschepen, enz.

Inderdaad.

Kijk eens weer als Nederland de Joint Strike Fighter(F-35 JSF) heeft.

Dan zijn we er nog sterker in.

Geplaatst:

Ik heb nog even wat reacties gelezen, en er ziten echt wel en paar hele dome tussen.

het nederlandse leger is goed is,alleen de regering niet geef ze geen wapens als je ze niet mag gebruiken, Zoals toen die irakees werd neergeschoten door die marinier gelijk een rechtzaak aan zn broek :N .

Dat moet ook, die man die hij had neergeschoten was waarschijnlijk onschulodig. Mischien had hij wel kinderen en een familie. Hoe zou jij het vinden als je vader zou worden neergeschoten als hij met goede bedoelingen op een legerauto loopt?

De belangrijkste reden voor Nederland om zich over te geven in WO II was dat de Duitsers dregen Rotterdam te plat te gooien. Niet per se dat ze zo zwak waren, ook al hadden ze het waarschijnlijk ook niet gered als ze door hadden gevochten.

@Topicstarter: Je kunt toch niet van die mensen verwachten dat ze hun uiterste best gaan doen voor een demonstratie aan een paar scholieren? Dat ze het daar misschien niet geweldig deden betekent niet dat ze het niet kunnen.

Nederland gaf zich over omdat Hitler Rotterdam had gebombardeerd, en hij dreigde Utrecht ook plat te gooien. En Hitler had gewoon de goede tijd uitgekozen om aan te vallen omdat Amerika net een crisis had en ze hadden zich in die tijd voor genomen om zich even niet met andere landen te bemoeien.

Kortom:

Heel erg slecht!

De kogels gaan niet eens voorbij de 1 km? Gefeliciteerd, je hebt de domste opmerking van de maand award gewonnen!

Dat ligt niet aan het wapen, dat ligt aan de kogel. En trouwens, de infanterie schiet bijna nooit verder dan 1 km. Alleen sluipschutters, tanks, straaljagers, enz. En de vliegtuigen gaan niet voorbij de 1 km? Tuuuuurlijk. :bonk:

En verder vind ik wel dat het Nederlandse leger wel goed getrained is. Nederlands is een rijk land en ze kunnen genoeg wapens en uitrusting kopen. De gewone soldaten in Nederland hebben ongeveer de zelfde wapens als Amerika, bijna alles van het merk Colt (M4, M16, 1911, enz.). De helmen, vesten, schoenen, brillen, enz. hebben zo ook allemaal ongeveer hetzelfde als Amerika. (Duitsland ook, ik weet niet hoe dat bij België zit).

We heben alleen te weinig mensen. Als we oorlog zouden moeten voeren tegen landen als China, Rusland, Korea, enz. zonder hulp van andere landen zouden we simpelweg te weinig mensen hebben. En veel andere landen hebben kernwapens die wij ook niet hebben.

Geplaatst:
We heben alleen te weinig mensen. Als we oorlog zouden moeten voeren tegen landen als China, Rusland, Korea, enz. zonder hulp van andere landen zouden we simpelweg te weinig mensen hebben. En veel andere landen hebben kernwapens die wij ook niet hebben.

Idd, en die hulp moet dus komen van de NAVO landen.

Zie mijn post hierboven, daar zie je een overzicht met alle NAVO landen.

En als kogels maar 1 KM verkwamen.

Dan zou het een aparte oorlog worden :puh:

Zelf in WOII waren er al wapen, die kogels konden schieten met een afstand van 5-10 km ver!

Geplaatst:

Zo ver schieten kogels niet, maar wel verder dan 1 km.

Ik heb net op internet gekeken, en 9 mm kogel kan ongeveer 1.2 km in de lucht vliegen vooordat hij naar beneden valt. Aanvalsgeweren zoals de M16 en de M4 gebruiken krachtigere patronen dus die zouden nog verder komen. Maar in ieder geval geen 10 km, dat is bijna even ver als van Den Haag naar Delft (Dat is 13 km), dus dat is wel overdreven.

Maar op een bepaalde afstand gaan ze natuurlijk langzamer waardoor ze niet meer dodelijk zijn.

Ooit gehoord van een '' Sniper '' ?

Misschien is 10 km wel overdreven.

Maar er zijn echter wel geweren die afstanden schieten van wel 10km.

Met name een sniper zou dat kunnen halen.

Bewerkt: door Wesley_GTA

Die halen dat ook niet, als ik in een hoog gebouw sta in Den Haag kan ik Delft nog maar net zien, denk je echt dat een scherpschutter iemand van die afstand dan kan neerschieten? Je onderschat hoeveel een kilometer is. Ik heb hier een telescopisch vizier liggen, en die is bedoeld voor op een geweer (ik gebruik hem voor mijn luchtbuks), ik kan dat vizier scherpstellen tot op 1.1 km.

Ik heb dit gevonden op internet:

''With his heavy caliber sniper rifle, Qlirim claims of having a killing range of 5.5 kilometers, that is before his scope was shot off by two Serb snipers one an a half month ago. Now, his reserve scope gives him a killing range of 3 kilometers, quite enough according to Qlirim.''

Hij gebruikt een aangepast geweer, dus Nederlands sluipschutters hebben die niet. (Hij is eigenlijk een Nederlander maar hij werkt niet voor het Nederlandse leger.)

Bewerkt: door CenMan

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...