Jump to content

Leger goed getraind in NL?

Leger  

101 leden hebben gestemd

1. 1. Is het leger goed getraind in NL?

• Ja, toppie
      16
    • Ja, gaat wel
      14
    • Ja
      12
    • Mwaaaaa, niet echt
      15
    • nee, net echt
      1
    • Zeker niet!!
      13
    • Weet ik niet?
      26

Recommended Posts

Geplaatst:

Het kan best dat je wel gelijk hebt.

Maar ik weet echter wel zeker dat er wapens zijn die kogels afschiet met een afstand van 5-10 km ver!

Verder boeit het ook opzich allemaal niks.

De kogels kunnen teminste snel vliegen, en blijven ook altijd gevaarlijk.

Zelfs heb je kogels thuis liggen, maar geen geweer.

Kogels blijven altijd gevaarlijk, geef maar een een tik op de achter kant van een werkende kogel, met een hamer. :puh:

Dat zal ik echter maar nooit aan beginnen :puh:

On-Topic:

Ik zeg dat het Nederlands leger goed getraint is.

En dat het leger alleen maar beter wordt, met de wapensystemen.

• Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wesley

37

• LBG

30

• Grove St.

22

• ZOrange

12

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Wesley jij heb gelijk ;) . Ik snap niet hoe jullie er bij komen dat kogels maar 1km halen :schater: . En iemand die zei dat China ons in 1 nacht veroverd hebt. Hoe kan je zo'n domme opmerking maken. Zo snel gaat dat echt niet hoor. Ze zullen ons veroveren als we zelfstandig zonder de navo zouden vechten. Alleen we hebben een beetje weinig manschappen. Maar het ligt eraan hoe ze getraind zijn.Duss binnen 1nacht helen ze niet. Ze zullen ons wel veroveren maar dat duur wel een tijdje.

Geplaatst:

En btw, zomaar kan China of een ander land ons niet binnendringen.

Zodra er in Duitsland straaljagers vliegen die zich niet aan de eisen van het Duitse luchtvaart houden.

Dan hebben ze binnen 10 min Duitse F-4's en Tornado's in de lucht gestuurt, dat noemen we QRA(Quick Reaction Alert) .

En je kunt er op rekenen, zodra er een oorlog uitbreekt in Ned.

Dan zal België ons echt ter hulp komt!

Maar ook de Amerikanen en Canadesen en Britten hoor!

Jullie kennen het woordje TeamWork vast en zeker wel ;)

------------------

Maar de kans op oorlog in Ned. is echt zo klein.

Misschien maar net 5% .

Dus, ik ben echt niet bang dat er een dikke atoombom hier ontploft of iets anders!

Geplaatst:

Bijna elke kogel kan wel verder dan 1 km schieten voordat hij de grond raakt, alleen de kogels uit en scherpschutters geweer (meestal 12 mm) zullen niet meer dodelijk zijn na ongeveer 5 km, ook omdat ze dan te erg naar beneden gaan vallen en dan kan je naturlijk niet meer goed raken. Kogels uit een M16 of een M4 hoeven we het niet over te hebben want die worden daar toch niet voor gebruikt. Je hebt naturlijk wel kogels van luchtafweergeschut, tanks, kanonnen, enz. Daar zit veel meer buskruit in dus die vliegen ook veel sneller en dus verder (ze moeten natuurlijk ook meer schade aanrichten, met een gewoon geweer krijg je geen tank kapot).

En inderdaad, oorlog zal er niet zo snel uitbreken in Nederland, wat moet en land als China nou met ons? het enige dat op oorlog lijkt wat hier kan gebeuren is terroristiche aanslagen, omdat we en rijk Westers land zijn.

Geplaatst:

Net terug van vakantie, en lees hier al dingen van een sniper. :puh:

Ga jij een oorlog winnen met een sniper? Als er ooit nog een oorlog komt zullen er niet veel geweren meer bij te pas komen, maar het zal om kern-bommen en zo gaan! Neem dat van me aan.

Geplaatst:
Net terug van vakantie, en lees hier al dingen van een sniper.

Ga jij een oorlog winnen met een sniper? Als er ooit nog een oorlog komt zullen er niet veel geweren meer bij te pas komen, maar het zal om kern-bommen en zo gaan! Neem dat van me aan.

Kern-bommen?

Ben jij wel lekker?

Waarom gebruikt Amerika dan geen kernwapens tegen Irak?

Sluipschutters worden zeer vaak gebruikt in een oorlog!

En echter geen kern wapens!

Meestal wat er gewoon gebruikt word is:

- Elite troepen.

- Verkenners.

- Invanterie

- enz. enz. enz.

Maar ik kan je wel vertellen dat er geen kern wapens worden gebruikt!

Geplaatst:

Dat was vroeger zo, denk je dat ze nu die moeite nog doen? Denk toch na!

Je hebt veel te veel "age of empires" gespeeld, daar gebeurd idd alles nog via verkenner. Nu is het er op of er onder.

Ik heb elke dag te maken met leger, opleiding,... dus wie zal het weten?

Daar kan ik zo kwaad van worden, mensen die willen mee praten met een onderwerp waar ze niet van kennen.

Het is geen spelletjes hoor!

Glenn.

ZOrange.

PS: Sorry als het wat te grof overkomt![/font]

Geplaatst:

Ze verkennen wel nog steeds naturlijk, maar ze sturen er niet gewoon een paar mensen op af en zeggen ''nou, ga daar maar een beetje rondkijken''. En er is nu een oorlog bezig, heb je het nieuws niet gezien? Daar worden geen kernwapens gebruikt, naturlijk wel bommen, raketten, tanks, enz.

Geplaatst:

Klopt.

Effen over die poll..

Het valt me echt op dat de meerderheid het geen eens weet of als het Nederlands leger goed getraint is.

Toch zou men dat wel goed moeten weten!

Wesley_GTA :bier:

Geplaatst:

Het Nederlandse leger is naar mijn mening flut, als er een 3e Wereld oorlog zouuitkomne, wat best kan gaat gebeuren met het Midden-oosten, is Nederland en andere landen in Europa niks. Ik heb dan alleen het vertrouwen in Rusland en Engeland.

Geplaatst: (bewerkt)

Idd. Amerika heeft één van het machtigste leger. Ze hebben dan ook het meeste geld. BTW: als er ooit een oorlog komt moet Europa zich geen zorgen maken, ze werken samen met de USA. En als er een oorlog komt zal het tussen Amerika vs . zijn Europa heeft nergens een ruzietje mee.

Maar het gaat hier niet over een oorlog of amerika maar over het Nederlandse leger!

Zijn er mss nog mensen die in het leger willen treden/ of in het leger zijn?

Bewerkt: door ZOrange
Geplaatst:
Idd. Amerika heeft één van het machtigste leger. Ze hebben dan ook het meeste geld. BTW: als er ooit een oorlog komt moet Europa zich geen zorgen maken, ze werken samen met de USA. En als er een oorlog komt zal het tussen Amerika vs . zijn Europa heeft nergens een ruzietje mee.

Maar het gaat hier niet over een oorlog of amerika maar over het Nederlandse leger!

Zijn er mss nog mensen die in het leger willen treden/ of in het leger zijn?

Ze hebben mij een te grote mond, landen zoals Pakistan, Rusland, China etc. hebben een volgens mij een groter leger naar mijn denken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...