Jump to content

Leger goed getraind in NL?

Leger  

101 leden hebben gestemd

1. 1. Is het leger goed getraind in NL?

• Ja, toppie
      16
    • Ja, gaat wel
      14
    • Ja
      12
    • Mwaaaaa, niet echt
      15
    • nee, net echt
      1
    • Zeker niet!!
      13
    • Weet ik niet?
      26

Recommended Posts

Geplaatst:

Rusland heeft het grootste leger van de wereld.

Dat had allemaal te maken met de Koude Oorlog.

Het is echt geen China of een ander land met de grootste leger.

Verder is Amerika het rijkste land op de wereld.

Wees in principe blij dat we bij de NAVO horen.

Anders hadden we waarschijnlijk nu geen eens F-16's...

P.S. : Mijn mening is dat Amerika sterker is i.p.v. Rusland.

Wesley_GTA :bier:

• Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wesley

37

• LBG

30

• Grove St.

22

• ZOrange

12

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Voila, dat is zo.

Amerika;

• meer geld.
  • vriendjes
  • betere uitrusting
  • beter alles gewoon

Ik zeg het als amerika een oorlog begint zal die niet lang duren, maar ze zullen wel winnen.

Geplaatst:

Amerika heeft idd veel vriendjes.

O.a. Canada-Nederland-Belgie-Engeland-Duitsland, naja enz. enz.

Alle NAVO leden, zijn vriendjes van Amerika.

Rusland heeft niet echt goede vriendjes.

Verder weet ik ook niet ofals zij een vredes organisatie hebben.

Ik dacht het niet, maar het kan natuurlijk best wezen dat ze dat wel hebben.

Verder hoeft men ook niet bang te wezen dat Ned. of BE oorlog met Rusland krijgt.

Want die kans is erg klein dat zoiets gebeurt.

Zoiets doet Ned of Be niet, en Rusland weet zelf in principe ook dat dat niet verstandig is.

Geplaatst:

Nou nou wat een discussie,

Als NL wordt aangevallen dan komt Amerika te hulp schieten met vliegtuigen, belgië weet ik niet hun kunnen ook weinig doen. Luxemburg is een Hertogdom en heeft geen leger, wel betere wegen als belgië maar dat terzijde :clown:

Al breekt er oorlog uit, dan schieten NAVO leden te hulp. En over dat een geweer maar 1 km haalt is onzin, dat hoef ik niet meer duidelijk te maken. :Y

Geplaatst:

ik weet niet of het hele nederlandse leger goed getraint etc is maar de luchtmacht wel(lijkt mij). ik woon vlak bij vliegbasis volkel en ik heb dagelijks last van overvliegende f16's, chinooks, apaches en die transportvlieguigen, dus ze trainen volges mij wel veel.

Geplaatst:
ik weet niet of het hele nederlandse leger goed getraint etc is maar de luchtmacht wel(lijkt mij). ik woon vlak bij vliegbasis volkel en ik heb dagelijks last van overvliegende f16's, chinooks, apaches en die transportvlieguigen, dus ze trainen volges mij wel veel.

De F-16's trainen twee keer per dag.

1e keer: Rond 9-10 uur, tot 12 uur.

2e keer: Rond 1-2 uur, tot een uur of 4-5!

• 3 weken later...
Geplaatst:

Sorry voor de bump, maar er is een nieuw programma dat heet Dutchmil ofzo, dat is mede mogelijk gemaakt door het ministerie van Defensie. Daar zie je wel dat het Nederlandse leger goed getraind is. Ze hebben dezelfde geavanceerde wapens als de Amerikanen, zoals m4's met reddots, lampen, enz. Ze hebben ook laser geleidde raketten en andere preciesie wapens. Ze zijn in ieder geval echt veeeeel beter getraind dan in 1940.

Geplaatst: (bewerkt)
Sorry voor de bump, maar er is een nieuw programma dat heet Dutchmil ofzo, dat is mede mogelijk gemaakt door het ministerie van Defensie. Daar zie je wel dat het Nederlandse leger goed getraind is. Ze hebben dezelfde geavanceerde wapens als de Amerikanen, zoals m4's met reddots, lampen, enz. Ze hebben ook laser geleidde raketten en andere preciesie wapens. Ze zijn in ieder geval echt veeeeel beter getraind dan in 1940.

Klopt.

Ik zat net Battlefield 2 te spelen :puh:

Dus had de tijd niet in de gaten om er na te kijken.

Het blijkt wel een mooie programma te zijn!

Next time, i'm gonna watch this program :) !!

Wanneer komt dit er ook alweer op?

Om de 2 dagen toch?

Trouwens, wat me opvalt, België heeft ook niet de beste strijdkrachten!

Ze hebben amper geld om de Seaking te vervangen, of de F-16..

Terwijl hier een Belg zit die zegt dat het Nederlands leger vrij slecht is..

Pff ze zijn niets waard
Bewerkt: door Wesley_GTA

De F-16's trainen twee keer per dag.

1e keer: Rond 9-10 uur, tot 12 uur.

2e keer: Rond 1-2 uur, tot een uur of 4-5!

ze trainen mischien wel op die momenten maar ze landen en stijgen weer op in zon training wel vaak en als je 3 km van de landingsbaan woont en er komt om de 3 min een F-16 laag over omdat hij gaat landen en je zit in de tuin rustig te lezen, barbequen of wat dan ook dan is dat wel echt heeel irritant. en dan nog niet eens gesproken over grote transport vliegtuigen en de helikopters(voral die irritante trauma-heli die niet meer in de stad mogen opstijgen, maja nu dwaal ik af :puh:)

Bewerkt: door Dikbuik
Geplaatst:
ze trainen mischien wel op die momenten maar ze landen en stijgen weer op in zon training wel vaak en als je 3 km van de landingsbaan woont en er komt om de 3 min een F-16 laag over omdat hij gaat landen en je zit in de tuin rustig te lezen, barbequen of wat dan ook dan is dat wel echt heeel irritant. en dan nog niet eens gesproken over grote transport vliegtuigen en de helikopters(voral die irritante trauma-heli die niet meer in de stad mogen opstijgen, maja nu dwaal ik af :puh:)

Dat kan wel kloppen ja.

Ik ga héél vaak naar de vliegbasis Leeuwarden om te spotten.

Daar vliegen ze wel twee keer per dag.

Maar, opstijg en landings oefeningen zie je wel vaker, toen ik in de vliegtuig zat naar Turkije, toen moesten wij nog stoppen bij Eindhoven, omdat er nog mensen in moesten stappen.

Toen zag ik ook 4 F-16's opstijg en landings oefeningen doen.

Ach ja, als je er geen last van wilt hebben, ga dan naar een ander land :t

Want bijna overal vliegen wel eens helikopters-/straaljagers-/transport vliegtuigen.

Of vlak waar Djaa(Member van GTAForum) woont, daar stijgen elke dag AWACS op!

Ook wel mooi in principe!

Waar ik woon, heb je een laagvliegroute.

Precies het einde, dus ik zie hier echt enorm veel straaljagers.

Zelfs zie ik hier straaljagers vanuit Duitsland.

Meestal zijn het Eurofighters, maar ook wel Tornado's of F-4's..

En er is bijna niks te vergelijken van 'nu', en 'vroeger'.

Vroeger vlogen ze bijna elke dag hier in het Noord-Oosten van Nederland door de geluidsbarriëre(Ook wel genoemd: "Sonicboom")

En in die tijd, vlogen ze elke dag wel ongeveer 40 meter hoog.

Mijn vader vertelde mij eens, dat mijn achterneef, die schrok zo erg van het lawaai.

Die is gewoon tegen de deur opgelopen, gewoon door de harde lawaai, en schrik!

Ook kon je toen zien welke straaljager er aan kwam.

Als een straaljager enorm veel rook had, dan waren het meestal Starfighters (F-104 Starfighter)

Je kon zelfs horen uit welke land een F-104 Starfighter kwam!

Als een Starfighter een fluitende lawaai had, dan waren het Duitse starfigters.

Was het een normaal geluid van een straaljager, dan was het gewoon een Nederlands Starfighter.

Ik dacht dat België toen in die tijd ook Mirages had, ook van die toffe straaljagers.

Nederland had alleen maar F-104 Starfighters en NF5's..

In 1979 hebben wij de F-16 Fighting Falcon genomen, samen met NF-5.

Die heeft Nederland ook maar eens verkocht.

Nu zitten we in 2006, en eind van dit jaar moet Nederland een beslissing nemen ofals wij wel de F-35 Joint Strike Fighter nemen of niet.

De grote kans is dat dit niet zal gaan gebeuren, omdat dit project zoveel geld kost.

Waarschijnlijk als de JSF geen kans maakt, dan zal het de Saab Jas39 Grippen worden, of de Eurofighter 2000.

En "Dikbuik" Als je een Eurofighter hoord, dan heb je nog meer lawaai dan een F-16 over je heen!

Je zult er aan moeten wennen, maar be happy !

Als wij niet zo'n fantastische luchtmacht hebben.

Dan kunnen zo alle terroristen een aanslag plegen!

Daarom hoor je wel vaak, dat er een onderschepping heeft plaatsgevonden.

Als dat niet zo was, dan kunnen alle vliegtuigen zonder ATC(Luchtsverkeersleiding) onze land binnenkomen.

Dat hoord natuurlijk niet zo....

Ach ja, wen er maar aan, zoals de regering vaak zegt!

En "Dikbuik" Als je een Eurofighter hoord, dan heb je nog meer lawaai dan een F-16 over je heen!

Daarom hoop ik ook dat ze die JSF kopen, en niet die Eurofighter met dubbele nabrander, want dan gaat t de regering echt veel geld kosten aan isolatie van huizen in een straal van 20 km ofzo door teveel lawaai :puh:

maja niemand kan er iets tegen doen, nederland is nou eenmaal druk bevolkt en ze moeten zon basis ergens bouwen, en dan op het platteland hebben minder mensen er last van.

Bewerkt: door Dikbuik
Geplaatst:

Daarom hoop ik ook dat ze die JSF kopen, en niet die Eurofighter met dubbele nabrander, want dan gaat t de regering echt veel geld kosten aan isolatie van huizen in een straal van 20 km ofzo door teveel lawaai :puh:

maja niemand kan er iets tegen doen, nederland is nou eenmaal druk bevolkt en ze moeten zon basis ergens bouwen, en dan op het platteland hebben minder mensen er last van.

De JSF zal waarschijnlijk ook véél lawaai maken.

Omdat een JSF verticaal en horizontaal kan landen.

Daarvoor heb je een krachtige motor nodig.

Ik heb zelf de JSF nog niet gezien.

Maar waarschijnlijk komt dat nog wel over een aantal jaren.

Trouwen, de Grippen hoor je bijna geen eens.

Tenzij ze zeer laag over vliegen.

De Grippen heeft ook maar 1 naverbrander, en heeft een beetje dezelfde style als een Eurofighter.

Ik hoop zelf dat we de Eurofighter krijgen.

Maar de JAS39-Grippen maakt een grotere kans!

Geplaatst:

ZOrange, ik dacht dat je in 't leger zat? Maar er zijn hier 'kinderen' die er meer verstand van hebben als jij!

Geplaatst:

wat maakt het uit, ik ga me niet bezig houden met zever die hier word gezegt. :)

Ga je met een sniper een oorlog winnen? :schater: Ik krijg oorlogkundige vorming, dus ... . Ik zal er wel iets van kunnen zeker.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...