Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Help!

Ik heb een probleem, ik heb namelijk een "plane" (nee, geen vliegtuig) waar ik zeg maar iets in wil stempelen.

Dat je dat ongeveer zoiets krijgt:

stempel5tt.th.png

je hebt deze ^ plane en dat blokje en dat wordt er dan ingestempeld

Kan dat en hoe moet dat dan?

Bewerkt: door Nickonly
Geplaatst:

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar je kan wat segmenten selecteren en dan extrude doen in de min. Dus bijvoorbeeld Extrude -10. Greetz Wazuup

Geplaatst:

Dit kan met de functie genaamd "Boolean" , die gebruikt het ene Object om het andere Object uit te hollen, vind er hier een Tutorial over.

NOTE: Bij de Tutorial staat er "Bend" maar dit moet Boolean zijn

Geplaatst:

Boolean werkt (op die manier) niet met planes (dacht ik :puh:). Je kunt een box maken, daarop boolean doen, en dan de onderste (overbodige) polygons deleten. Voilà!

Geplaatst:
Dit kan met de functie genaamd "Boolean" , die gebruikt het ene Object om het andere Object uit te hollen, vind er hier een Tutorial over.

NOTE: Bij de Tutorial staat er "Bend" maar dit moet Boolean zijn

Dan krijg je een gat. Hij wil een kuil volgens mij.

Geplaatst:

Kan ook met Boolean-_-' en Boolean werkt ook op een Plane Jesse, dus dit is de beste Optie voor Nickonly

Geplaatst:

Nou, bij mij niet, ik krijg gewoon een gat in mijn plane. (misschien omdat ik Gmax gebruik?)

Dat idee van JGuntherS werkt ook niet voor mij, omdat ik m'n plane al heel erg vervormt heb.

Dus ik weet nog steeds niet wat ik moet doen!

Geplaatst:

Leg dan beter uit wat je wilt, jij wilt dus stempelen als ware, dus moet je Boolean gebruiken, zodat je ergens een gat in krijgt, dus uit hollen, maar dat wil jij niet, wat wil je dan, een betere uitleg graag.

Geplaatst: (bewerkt)

Nou, ik heb dus een plane, die al vervormt is. Daar in wil ik een soort deuk in maken in een vorm die ik al gemaakt heb (zoals dat blokje in m'n eerste post hier). Dat is alles wat ik wil. Ik weet niet hoe ik het beter zou moetten uitleggen, maar het is echt iets heel simpels als je weet wat ik bedoel. Maar nee ik wil dus geen gat in m'n plane, ik wil hetzelfde effect wat je krijgt als je boolean gebruikt op een box, maar dan op een plane.

Bewerkt: door Nickonly
Geplaatst:

Neem een Plane met de volgende settings:

Width: 10

Length: 10

Width Segments: 5

Lenght Segments: 5

Ga naar "Convert to Editble Poly" daarna selecteer je een Polygon (het vierkantje dus) en dan ga je naar "Extrude" , je doet bijvoorbeeld -10,0 dan krijg je dus een deuk erin van 10 inch

Geplaatst:

Dat moet dan weer met Boolean, maar dit kan alleen in een object in 3D vorm, dus met een:

-Hoogte

-Lengte

-Breedte

Voor het Boolean, lees de Tutorial die ik hierboven ergens gepost heb.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...