Nickonly Geplaatst: 23 maart 2006 Rapport Geplaatst: 23 maart 2006 (bewerkt) Help! Ik heb een probleem, ik heb namelijk een "plane" (nee, geen vliegtuig) waar ik zeg maar iets in wil stempelen. Dat je dat ongeveer zoiets krijgt: je hebt deze ^ plane en dat blokje en dat wordt er dan ingestempeld Kan dat en hoe moet dat dan? Bewerkt: 23 maart 2006 door Nickonly Reageren
Wazuup Geplaatst: 23 maart 2006 Rapport Geplaatst: 23 maart 2006 Ik weet niet of je dit bedoelt, maar je kan wat segmenten selecteren en dan extrude doen in de min. Dus bijvoorbeeld Extrude -10. Greetz Wazuup Reageren
Big-Bear Geplaatst: 23 maart 2006 Rapport Geplaatst: 23 maart 2006 Dit kan met de functie genaamd "Boolean" , die gebruikt het ene Object om het andere Object uit te hollen, vind er hier een Tutorial over. NOTE: Bij de Tutorial staat er "Bend" maar dit moet Boolean zijn Reageren
JGuntherS Geplaatst: 23 maart 2006 Rapport Geplaatst: 23 maart 2006 Boolean werkt (op die manier) niet met planes (dacht ik ). Je kunt een box maken, daarop boolean doen, en dan de onderste (overbodige) polygons deleten. Voilà! Reageren
Wazuup Geplaatst: 23 maart 2006 Rapport Geplaatst: 23 maart 2006 Dit kan met de functie genaamd "Boolean" , die gebruikt het ene Object om het andere Object uit te hollen, vind er hier een Tutorial over.NOTE: Bij de Tutorial staat er "Bend" maar dit moet Boolean zijn Dan krijg je een gat. Hij wil een kuil volgens mij. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 23 maart 2006 Rapport Geplaatst: 23 maart 2006 Kan ook met Boolean-_-' en Boolean werkt ook op een Plane Jesse, dus dit is de beste Optie voor Nickonly Reageren
Nickonly Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 maart 2006 Nou, bij mij niet, ik krijg gewoon een gat in mijn plane. (misschien omdat ik Gmax gebruik?) Dat idee van JGuntherS werkt ook niet voor mij, omdat ik m'n plane al heel erg vervormt heb. Dus ik weet nog steeds niet wat ik moet doen! Reageren
Big-Bear Geplaatst: 24 maart 2006 Rapport Geplaatst: 24 maart 2006 Leg dan beter uit wat je wilt, jij wilt dus stempelen als ware, dus moet je Boolean gebruiken, zodat je ergens een gat in krijgt, dus uit hollen, maar dat wil jij niet, wat wil je dan, een betere uitleg graag. Reageren
Nickonly Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 maart 2006 (bewerkt) Nou, ik heb dus een plane, die al vervormt is. Daar in wil ik een soort deuk in maken in een vorm die ik al gemaakt heb (zoals dat blokje in m'n eerste post hier). Dat is alles wat ik wil. Ik weet niet hoe ik het beter zou moetten uitleggen, maar het is echt iets heel simpels als je weet wat ik bedoel. Maar nee ik wil dus geen gat in m'n plane, ik wil hetzelfde effect wat je krijgt als je boolean gebruikt op een box, maar dan op een plane. Bewerkt: 24 maart 2006 door Nickonly Reageren
Big-Bear Geplaatst: 24 maart 2006 Rapport Geplaatst: 24 maart 2006 Neem een Plane met de volgende settings: Width: 10 Length: 10 Width Segments: 5 Lenght Segments: 5 Ga naar "Convert to Editble Poly" daarna selecteer je een Polygon (het vierkantje dus) en dan ga je naar "Extrude" , je doet bijvoorbeeld -10,0 dan krijg je dus een deuk erin van 10 inch Reageren
Nickonly Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 maart 2006 Oké bedankt, maar als ik al een vorm heb, kan ik dat dus niet daarvoor gebruiken? Reageren
Big-Bear Geplaatst: 24 maart 2006 Rapport Geplaatst: 24 maart 2006 Dat moet dan weer met Boolean, maar dit kan alleen in een object in 3D vorm, dus met een: -Hoogte -Lengte -Breedte Voor het Boolean, lees de Tutorial die ik hierboven ergens gepost heb. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.