exa Geplaatst: 24 maart 2006 Rapport Geplaatst: 24 maart 2006 (bewerkt) Mijn PC heeft gelukkig nog (1.5 Maand) Garantie.. Maar.. Dit is nog nooit gebeurt met mijn videokaart: RADEON X300(SE) Ik speel al iets meer dan 1 jaar games op mn pc.. Meestal speel ik wel 2 uur of zo.. Maar als ik nu ga spelen, loopt het binne 10 sec vast voor 5 seconden. En flipt mn beeld uit alsof pc is uitgeschakeld, terwijl pc nog aan staat. Soms gaat mn pc helemaal afsluiten in 1x dan startie weer op. Ik heb dus nieuwe Driver geinstalleerd van ATI. En heeft een extra functie: VPU Recover. Al looptie nu vast (5 sec), wordt beeld zwart, dan doetie opeens weer.. Dankzij VPU Recover dus.. Maar dit is nog steeds absoluut vervelend en soms blijft de zwarte beeld staan. Dus mijn vraag is: Is mijn Videokaart overhit geraakt? Al is dat zo, is er dan ook iets blijvend kapot gegaan in de Videokaart? Of ligt het aan mn Koeler? Want al zet ik PC uit voor een nacht, en ik doe het weer aan.. Is direct hetzelfde verhaal, dus iets is kapot aan mn videokaart? Zal ik mn pc terug brengen naar Media Markt waar ik heb gekocht of niet? Help me direct AUB met deze probleem, want anders is mn garantie voor bij enzovoort. En ik wil het Zaterdag naar media markt brengen als het nodig is! Laat me snel weten! Grtz, eXa Hier nog iets: Veld Waarde Sensoreigenschappen Sensortype Winbond W83627THF (ISA 290h) Moederbordnaam MSI MS-7046 / 7100 / 7125 / 7185 Chassis inbreuk opgemerkt Ja Temperaturen Moederbord 25 °C (77 °F) CPU 59 °C (138 °F) WDC WD2500JD-00HBB0 [ TRIAL VERSION ] Koelingsventilatoren CPU 1172 RPM Spanningswaarde CPU Core 1.26 V +3.3 V 3.30 V +5 V 5.00 V +12 V [ TRIAL VERSION ] +5 V Standby 5.09 V VBAT Batterij 3.17 V HIER: Veld WaardeCPU Type Intel Pentium 4 530J, 3000 MHz (15 x 200) Moederbordnaam MSI MS-7046 (Medion OEM) Moederbord Chipset Intel Grantsdale i915P Video kaart SAPPHIRE RADEON X300SE (128 MB) 3D-Versneller ATI Radeon X300 SE (RV370) Nog meer info? Bewerkt: 24 maart 2006 door exa Reageren
X-TX Geplaatst: 24 maart 2006 Rapport Geplaatst: 24 maart 2006 Goed uitleg, en de screens zijn zeer handig. Moederbord 25 °C (77 °F)CPU 59 °C (138 °F) Is helemaal niet veel, mijn CPU is rond de 60/80 graden. Ik denk dat er een fout is in je geheugen, want dat wijst op het uitvallen en weer opstarten. Al heb je daar nu drivers voor/tegen, ik zou toch even de moeite nemen om naar te kijken. Mijn post ergens anders, gaat over bijna hetzelfde probleem: Lees dit;* Je hebt beschadigd geheugen * Windows kan een bestand niet laden * Fout in het spel Bij jou verhaal denk ik echt aan een geheugen probleem. Kun je oplossen door nieuwe geheugen te kopen. Dat 2e, lijkt raar maar kan ook het probleem zijn. Jullie zullen nu vast wel denken aan een bestand zo als gta3.img. Nee, ik heb het nu over iets anders. Als je op Windows-toets+E drukt krijg je Windows Verkenner voor je. Klik op 'Deze computer' met je rechter-muisknop en klik dan op 'Beheren' Onder 'Systeemwerkset' vind je 'Logboeken' als je dat uitklapt zie je; 'Toepassingen', 'Beveiliging', 'Systeem' Omdat San Andreas een toepassing is, ga we dus daar naar toe. Hier zie je 3 dingen; 'Informatie', 'Fout' en 'Waarschuwing' Je moet kijken naar de datum van de crash en kijken of er ook iets met 'Fout' staat. Of alleen een 'Waarschuwing' Als je dubbel-klikt op een van die 2 krijg je informatie over de fout/waarschuwing. Veel succes, en ik hoop dat je het fout vind. Ik heb het probleem zelf ook gehad. Maar dat van mij was in grote maten waardoor ik alleen nieuwe geheugen kon kopen. Reageren
Blu3ice Geplaatst: 25 maart 2006 Rapport Geplaatst: 25 maart 2006 Dit is gewoon omdat dat programma de sensoren van je grafische kaart niet correct decodeert... Niets om zorgen over te maken... Reageren
Marius Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 Weet je wel hoeveel 70 graden of hoger is???? Een normale computer hoort gemiddeld niet hoger te komen dan 60, en dat is al hoog. Reageren
Le MrG Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 Mijn videokaart is meetal is van 59 graadjes Reageren
Johan O. Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 mijn GPU is ook altijd gemiddeld 60 graden, en als ie hoger dan 80 graden word gaat ie piepen Reageren
X-TX Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 (bewerkt) Weet je wel hoeveel 70 graden of hoger is???? Een normale computer hoort gemiddeld niet hoger te komen dan 60, en dat is al hoog. Admin heeft altijd gelijk, stom regel ook. Maar hier ben ik dus niet mee eens. 70 is niks om je zorgen over te maken. 60 is normaal, maar ook niet hoog. En je HDD is normaal het heetste van alle. Daar kan niks mee gebeuren, je kunt er aansteker bij doen en wat je maar wilt. Al gooi je er water erover of je steekt het in de brand. Hij zal werken, misschien niet in jou computer maar hij is dan te lezen. Dat bleek uit een test net als MythBusters maar dit was door andere mensen. En dan kun je wel zeggen dat ik jonger ben, dit heb ik niet zelf verzonnen maar heb het van mijn oom die voor opgeleid is en werk al heel wat jaren in dit vak. - mijn GPU is ook altijd gemiddeld 60 graden, en als ie hoger dan 80 graden word gaat ie piepen Dat heb ik niet meer, had wel zo'n tool van Asus gekregen en bij mij stond hij ook op maximaal 80. Edit: Ik heb even opgezocht en hier de antwoord gevonden; In het midden van de socket zie je een raar dingetje. Dit is de thermometer die de temperatuur in de gaten houdt van de processor. De temperatuur is bij de nieuwe generatie processoren ongelooflijk van belang omdat ze vrij gemakkelijk kapot gaan door oververhitting (de max. temperatuur is meestal 90-110 graden Celsius.). Bewerkt: 29 maart 2006 door X-TX Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.