Jump to content

Webdesign en PHP contest!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste scripters en designers,

X-TX, ik en JuuldR waren laatst aan het overleggen over een contest, we dachten eerst aan een complete website met script en al, maar dat hebben we toch maar niet gedaan aangezien niet iedereen beide even goed kan. We hebben deze contest daarom opgesplitst in 2 delen: PHP Script/Webdesign, je moet een van deze twee kiezen, of beide natuurlijk.

>> PHP Scripting (Dit Topic)

>> Webdesign (Dit topic)

Zoals er bij iedere contest regels zijn, zijn ze er ook bij deze contest, we zullen met verschillende dingen rekening houden.

-> Webdesign Regels

- Je móet een layout hebben.

- Je layout mag niet gedownload zijn, en ook niet door een professioneel bedrijf

- Het document moet gescript zijn in HTML zodat we door middel van de bron de coding in kunnen kijken.

- Doe je best en speel niet vals.

-> Waar letten we op?

Op alles. We letten op het uiterlijk van je layout, en hoe deze is gescript, denk daarbij bijvoorbeeld maar aan CSS Documenten en hoe de HTML in elkaar zit. We kijken dus naar zowel het innerlijk als uiterlijk.

-> Scripting Regels

Wat maken?

- Het is de bedoeling dat je een in php een script maakt naar keuze.

Eisen?

- Wat moet het script hebben:

- - het moet op php 4.3.x of hoger werken

- - mysql of andere databases zijn toegelaten

- - minimum 300 lijnen code (alle bestanden samen natuurlijk, geen HTMl en geen gekopieerde codes)

- - het moet geen grafische vormgeving hebben

Hoe meedoen?

- Reageer gewoon in dit topic

Hoe winnen?

- De winaar word gekozen door alle leden hier op gtaforum.nl, in een poll.

- Op voorand moet je niet zeggen wat voor script je gaat maken

Regels:

- geen code van andere copieëren

- geen bestaande scripts copieëren

-> Waar letten we op?

Vooral op je manier van scripting, en natuurlijk of alles wel veilig is. Je moet in je post het complete script zetten tussen de [ Codeblock ] tags.

----------

-> Meedoen?

Stuur een PM naar me, met daarin de volgende dingen:

- Type PHP/Webdesign

- Tools Waarmee heb je het gemaakt?

- Klasse hoe schat je je zelf in? Beginner, gevorderde, goed.

Je zult dan aan deze lijst worden toegevoegd:

- JuuldR | Scripting => Produceert: Chatbox

- Dizcid | Webdesign

- The Mafia | Webdesign

- Arjen | Webdesign * Waarschijnlijk

- Upstream | Webdesign EN Scripting

- ViceAgent | Scripting => Produceert: Onbekend

- TommieguN | Webdesign

- Twenty Eyes | Webdesign

Je kunt je nog opgeven tot: 15 April

Je moet je script inleveren op: 20 April

Play fair!

>> Toestemming van Gunslinger, in samenwerking met JuuldR

Bewerkt: door ViceAgent

The Mafia en Dizcid zijn toegevoegd, wanneer men zich niet meer kan opgeven dan krijgen de deelnemers een notificatie dat het begonnen is, je kan je ten alle tijden uitschrijven door mij een PM te sturen, indien gewenst. We geven niet alleen de titel 'Beste Webdesigner/Scripter' weg maar ook commentaar (aan alle leden) waar ze op kunnen letten, zo leren we er ook nog van!

@Mafia: Als je hem in een HTML doc. kan krijgen (Al dan niet met slices) dan is het goed.

@Arjan: Dat was al opgelost via PM, maar dat kon jij niet weten.

Bewerkt: door ViceAgent
Geplaatst:

1)Ik kan alleen Website's maken met Photoshop.

2)Als dit niet veranderd kan worden meld ik mij af.

Geplaatst:

Misschien zou het dan verstandig zijn dat je de eerste topic doorleest, Mafia.

---

Ik wil best meedoen, maar een vraag: Mag je ook met z'n tweeën een website maken?

Geplaatst:

Indien dit gewenst is, ja. Je moet echter wel vermeld met hoeveel personen je het maakt zodat we dat mee kunnen nemen in onze beslissing.

Je mag niet tegen betaling iemand vragen iets moois te maken, dit wordt gezien als fraude.

Geplaatst:

Kom op mensen, meedoen!

Heb een aanpassing in de regels gedaan:

Scripters moeten minstens 300 regels code schrijven, waarin HTML- en Niet zelfgemaakte stukjes script niet meetellen. Bij de combinatie Scripting en Webdesign wordt het HTML wel meegerekend (met het totaal).

Kom op mensen, meedoen!

Heb een aanpassing in de regels gedaan:

Scripters moeten minstens 300 regels code schrijven, waarin HTML- en Niet zelfgemaakte stukjes script niet meetellen. Bij de combinatie Scripting en Webdesign wordt het HTML wel meegerekend (met het totaal).

Voor de mensen die denken dat 300 lijnen veel zijn, ik zal het zeggen het is gewoon niks als je een goed idee hebt zit je daar zo over, ik heb al zo'n 750 lijnen code zonder html, en de TemplatePower class die ik gebruik.

edit:

Dit had ik nog niet gezegt trouwen Vice Agent,

- Type PHP

- Tools Waarmee heb je het gemaakt? ConTEXT editor (lijkt op kladblok)

- Klasse hoe schat je je zelf in? Goed

Bewerkt: door juuldr
Geplaatst:

ik ben bijna klaar met website alleen een paar dingen doen en dan ben ik klaar moet ik hem als ik klaar ben hier posten?

ik vind het best jammer dat er niet zo veel mee doen.

Geplaatst:
ik ben bijna klaar met website alleen een paar dingen doen en dan ben ik klaar moet ik hem als ik klaar ben hier posten?

ik vind het best jammer dat er niet zo veel mee doen.

Ja ik denk het wel (wel met er letters over zodat niemand hem kan rippen)

Geplaatst:

Jongens, wegens het matig aantal leden die meedoen aan deze contest schrijf ik mezelf in. Dit omdat we besloten hebben dat niet alleen een paar Juryleden meedoen, maar dat we gewone gebruikers gaan laten stemmen, natuurlijk mag je ook op jezelf stemmen ( 1x, geen dubbelaccounts maken).

Ook ik moet natuurlijk het formuliertje invullen:

- Type : PHP

- Tools : HTML-Kit (Ook voor PHP)

- Klasse : Goed

Geplaatst:

misschien dom maar wat is webdesig.

is dat bv:een skin(een achtergrond maken)?

sorry als ik het niet goed gelezen heb maar ik wil het gewoon zeker weten :puh:

Geplaatst:

Webdesign is gewoon een skin, net zoals GTAforum verschillende skins heeft, dat is allemaal 'webdesign'!

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...