JGuntherS Geplaatst: 25 maart 2006 Rapport Geplaatst: 25 maart 2006 Beste modders, De laatste tijd zakt (volgens mij) de interesse in SCM-modding hard weg. De meeste nieuwe topics die hier komen zijn verdwaalde mapping-topics en soms een overige-modding-topic. Hoe komt dat? Is het te moeilijk? Zijn de tutorials niet helder? Zijn er te weinig tutorials? Zijn er geen tutorials over het onderdeel dat jij graag wilt doen? Of kan iedereen het al? Ik vind het erg jammer dat de interesse in SCM-modden zo hard wegvalt, aangezien ik ook ervaring op kan doen met het helpen van beginnende SCM-modders. Post hier al je suggesties om de interesse weer wat op te krikken. (Dit soort topic mag toch wel ?) Reageren
Flame^ Geplaatst: 25 maart 2006 Rapport Geplaatst: 25 maart 2006 Nou, ik denk zelf dat de reden waarom het SCM wegvalt dat het te moeilijk is. Allerlei mensen willen missies maken en als ze dan zien van hoe dat in feite wel moet denken zij waarschijnlijk: Dit is mij te moeilijk, nee laat dan maar, ik wacht wel op de volgende GTA. Ik denk dus zelf dat eht aan de moeilijkheid ligt van SCM zelf, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven, want ik probeer de laatste tijd ook zoveel mogelijk met de SCM te doen. (Daar helpt JGuntherS me overigens erg goed mee ) Reageren
JGuntherS Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 -- Bump -- Verder nog reacties? Heeft iemand nog ideeen voor tutorials? (Is het btw niet handig om een tutorial request topic te maken?) Reageren
Crowsoul Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 (Is het btw niet handig om een tutorial request topic te maken?) Lijkt me wel een goed idee ja Reageren
Blastov Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 Ik denk inderdaad ook dat SCM Coden te ingewikkeld voor veel mensen is. Als zij al die lastige codes zien haken ze denk ik meteen af. Reageren
Matiscus Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 (Is het btw niet handig om een tutorial request topic te maken?) Lijkt me wel een goed idee ja Het is misschien een idee. Maar ik weet het nog niet. Ik zal het zeker is vertellen tegen Jorge-F. Reageren
blackpearl11 Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 Ik denk zelf ook dat je er een beetje aanleg voor nodig hebt. Het is niet makkelijk om eventjes een missie te schrijven,je hebt er veel geduld voor nodig en het is ook er veel eentonig werk. Het zal inderdaad wel helpen om een tutorial topic te maken maar of het grootschalig voordeel zal hebben is nog maar de vraag. In ieder geval veel succes JGuntherS met de SCM scene groter te krijgen Reageren
.Syfes Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 Wel de onderwerpen over dat onderwerp intersanter maken , dan gaat het vast heel veel beter,en nieuwe dingen doen stemmen en zo. Reageren
JGuntherS Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 Wel de onderwerpen over dat onderwerp intersanter maken , dan gaat het vast heel veel beter,en nieuwe dingen doen stemmen en zo. Hoe bedoel je? Waarop moet gestemd worden? En wat bedoel je met "onderwerpen over dat onderwerp"? . En hoe kun je iets interessanter maken dan het is? Reageren
Flame^ Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 Wat mij opzich nog een idee is voor SCM Coding Tutorials is een step by sted tutorial "serie" te maken. Je maakt dus verschillende tuts, waarin het einddoel is dat je een hele simpele missie krijgt. Dus Tut #1 begin je met het uitleggen van de thread, en eht beginsel. Je kan dan natuurlijk ook alles uitleggen wat je doet en waarom je het doet. Hetzelfde kan je doen met de daaropvolgende tut's, ik denk dat op deze manier de lezer een beetje vertrouwd raakt met de SCM en er waarschijnlijk ook nog is wat van opsteekt. Reageren
JGuntherS Geplaatst: 26 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 Goed idee, ik zal er eens een begin mee maken . Maar dan moet ik eerst zelf even een missie bedenken en in elkaar flansen. Dus het zal nog wel even duren . Reageren
Wazuup Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 Scripten is gewoon een stuk eentoniger dan moddelen. Ik denk dat het hem hier in zit. Greetz Wazuup Reageren
SWYV Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 ik vind scripting de leukste soort modden want ben daar wel goed in, nu ben ik aan het oefenen voor missies te aanpassen en binnenkort proberen om een missie te creëren met hulp van vb een race wedstrijd maar ik heb zeker nog altijd interessse in scripting, maar ik zou ook liever een tutorial te volgen, JguntherS mss kun jij beter vragen aan goede scripters op gtaforums.com voor tutorial vragen he Reageren
DaBeast Geplaatst: 31 maart 2006 Rapport Geplaatst: 31 maart 2006 Ik vind dat hier op dit forum te weinig SCM tutorials zijn... Mischien een video tutorial? Greetz Reageren
coz Geplaatst: 31 maart 2006 Rapport Geplaatst: 31 maart 2006 (bewerkt) mag ik hier stiekem een mod voorstel doen sinds ik 100% had heb ik me er gruwelijk aan geërgerd en er over verbaasd dat er gewoon geen ** te doen is na 100% je krijgt een tank, een hydra .. hebt unlimited kogels .. maar alleen maar onschuldige omstanders om je mee te vermaken is het mogelijk om iets te maken met allerlei icoontjes netjes op een rijtje waarmee je (nogmaals) een missie kan starten ? (zelfde idee als de mta map freeroam maar dan met missies) (100% niet nodig om deze mod dan te gebruiken, maar even om uit te leggen waar mijn frustratie vandaan komt ) Bewerkt: 31 maart 2006 door coz Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.