Jump to content

hoe krijg ik men server 24/7

Recommended Posts

Geplaatst:

Je kan je server(volgens mij) alleen 24/7 laten draaien al heb je er een gekocht.

Dus je koopt bij een host een server en die draait hem dan 24/7 voor je.

Geplaatst:

Om hem te hosten kijk dan even op:

www.phost.nl

Verder weet ik niet precies hoe dat allemaal gaat, maar Joriz wil je denk ik vast wel helpen als je hem PB/PM't.

Succes.

Geplaatst:

Als je MTA wilt laten draaien als server moet je jou pc aan laten staan. Anders kan het programma namelijk niet draaien.

GTAGames.nl laat bijvoorbeeld dag en nacht 24/7 een speciale server computer van het merk SuperMicro (klik op de reclame rechts boven voor meer informatie) aanstaan zodat iedereen deze website kan zien en dat mensen MTA kunnen spelen. Dit kost inderdaad veel stroom, geld, tijd, etc...

Maar zoiets moet je er voor over hebben indien je echt zelf alles 24/7 in handen wilt hebben.

Wat je kunt doen als je dit wilt is thuis gewoon je pc 24/7 aan laten staan en hem zo te maken dat hij zo min mogelijk stroom gebruikt (beeldscherm uit, geen stroomvretende videokaart erin) en zo min mogelijk geluid maakt (passieve koeling/stikstofkoeling).

Je kunt ook een complete pc/server ophangen in een datacenter alleen is dit behoorlijk prijzig

Wat de meest goedkoop en toch zeer kwalitatieve oplossing is, is een aantal slots huren (zeg maar een mta server voor X aantal spelers) bij een gamehost. Zij regelen dat alles draait en dit kost dus stukke minder geld.

Geplaatst:
Als je MTA wilt laten draaien als server moet je jou pc aan laten staan. Anders kan het programma namelijk niet draaien.

GTAGames.nl laat bijvoorbeeld dag en nacht 24/7 een speciale server computer van het merk SuperMicro (klik op de reclame rechts boven voor meer informatie) aanstaan zodat iedereen deze website kan zien en dat mensen MTA kunnen spelen. Dit kost inderdaad veel stroom, geld, tijd, etc...

Maar zoiets moet je er voor over hebben indien je echt zelf alles 24/7 in handen wilt hebben.

Wat je kunt doen als je dit wilt is thuis gewoon je pc 24/7 aan laten staan en hem zo te maken dat hij zo min mogelijk stroom gebruikt (beeldscherm uit, geen stroomvretende videokaart erin) en zo min mogelijk geluid maakt (passieve koeling/stikstofkoeling).

Je kunt ook een complete pc/server ophangen in een datacenter alleen is dit behoorlijk prijzig

Wat de meest goedkoop en toch zeer kwalitatieve oplossing is, is een aantal slots huren (zeg maar een mta server voor X aantal spelers) bij een gamehost. Zij regelen dat alles draait en dit kost dus stukke minder geld.

Is het wel mogelijk om een PC meerdere dagen achter elkaar aan te laten staan, want ik ben echt bang dat mijn pc na een paar dagen in de fik vliegt. :?

Geplaatst:

Tuurlijk kan dat. Zolang je nier apparatuur hebt uit het jaar 0 of een b-merk moet dit kunnen.

Zorg wel dat je pc van binnen een beetje stofvrij is. Want anders kan dit wel gaan stinken ja.

Als je een voeding opblaast of je pc in de hens krijgt doe je toch echt wat fout. Met een normale goede pc kan dit niet.

Geplaatst:
Tuurlijk kan dat. Zolang je nier apparatuur hebt uit het jaar 0 of een b-merk moet dit kunnen.

Zorg wel dat je pc van binnen een beetje stofvrij is. Want anders kan dit wel gaan stinken ja.

Als je een voeding opblaast of je pc in de hens krijgt doe je toch echt wat fout. Met een normale goede pc kan dit niet.

Ok ik ben volledig gerustgesteld, bedankt.

Nu laat ik mijn servertje ook maar 24/7 aanstaan.

En met muziek en dergelijke downloaden is het nu ook veel makkelijker. :bier:

Geplaatst:

er zijn ook programma's waarmee je de temp. van je pc kan zien.

maar ff ontopïc:

mijn pa heeft toevallig een eigen site, en is het dan bijv. ook mogelijk om via die server een 24/7 server te maken of moet de server een aantal eisen hebben voor dat hij geschikt is voor mta?

Geplaatst:

meestal met webhosting is het niet mogelijk om een server op te zetten (voor webhosting heb je minder zware hardware nodig), vraag is na of je vader de mogelijkheid heeft om een server te starten (via SSH of iets dergelijks).

Geplaatst:
er zijn ook programma's waarmee je de temp. van je pc kan zien.

maar ff ontopïc:

mijn pa heeft toevallig een eigen site, en is het dan bijv. ook mogelijk om via die server een 24/7 server te maken of moet de server een aantal eisen hebben voor dat hij geschikt is voor mta?

Zo simpel werkt dat niet. Een mta server kan je niet laten draaien op een webhost. Een mta server moet draaien op een besturings systeem, zoals linux en windows.

Zie uitleg joriz.

BTW. zorg ervoor als je een 24/7 server thuis heb deze goed schoon is van binnen. Geen stof ect.

Geplaatst:
... Een mta server moet draaien op een besturings systeem, zoals linux en windows. ...

Draait een webhost dan niet op een besturingssysteem? :cab:

(Sorry, ik kon het niet laten :puh:)

Geplaatst:

... Een mta server moet draaien op een besturings systeem, zoals linux en windows. ...

(Sorry, ik kon het niet laten :puh:)

Ewoud's webhosting draait vast op een Xserve van Apple ;)
Geplaatst: (bewerkt)

tis dat ik laatst gereboot heb

uptime van 11 dagen nu

gewoon op me thuispc

80.126.118.177:22003.png

Bewerkt: door coz
Geplaatst:

(Sorry, ik kon het niet laten :puh: )

Tuurlijk draait dit op een besturingssysteem. Maar jij als betalende klant hebt gelukkig hier geen toegang toe want dit is niet veilig. Ook bieden zoals meerdere hier al zeggen hosters ssh toegang. Hierbij kan je rechtstreeks commando's invoeren in de server. Echter wil dit nog niet zeggen dat je programma's kan draaien aangezien meeste host hun commando's beperken tot dingen zoals, bewerken (nano) kopieeren (cp) en plakken (cp en mv). Voor MTA voor Linux moet je het programma kunnen uitvoeren wat al bij meeste niet kan. Ook moet je zelf nog Apache ernaast draaien met een uitbreiding erop aan die je zelf moet installeren (voor het RSS mappen systeem). Dit is bij bijna geen een host mogelijk en hier heb je zelf administrator toegang nodig tot de server.

Onder Windows (als je host of jij zelf dat hebt) heb je dacht ik ook administrator rechten nodig.

Iedergeval veel succes. Maar ik raad jullie aan als jullie mta server op een thuis pc draaien het vooral niet te doen. Je upload snelheid is in meeste gevallen niet snel genoeg en zodra je iets gaat downloaden gaat iedereen al klagen over lag.

Ook is het veel leuker om met z'n alle op een server te spelen met meerdere. Iets samen opzetten is dus slimmer.

Geplaatst:
Onder Windows (als je host of jij zelf dat hebt) heb je dacht ik ook administrator rechten nodig.

Onder Windows kun je Apache als gewone gebruiker ook installeren, maar dan alleen voor jezelf, niet system-wide.

(Of bedoelde je dat niet? :sst:)

Ik weet ook wel dat een webhostingsserver een besturingssysteem heeft :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...