Jump to content
Geplaatst:
comment_373874
Hier is de rijd van de Blista Compact

BLISTA 1900.0 2.1 5.5 1.9 0.0 0.0 0.2 70 0.8 0.75 0.54 5 170.0 20.0 F P 7.0 0.65 0 30.0 1.4 0.11 0.2 0.8 20000 0.25 -0.15 0.5 0.0 2 0 1

Het Blauwe getal is het gewich...Dit heeft niks te maken met de snelheid...Als je het heel zwaar maakt, en een wagen knalt tegen jouw een vliegt hij gewoon weg

Het Roode getal beteken hoe snel hij maximaal kan

Het groene getal is hoeveel km per seconden hij optrekt

En de paarse F betekend Voorwielaandrijving

je kan ook een 4 gebruiken...dat is een 4wielaandrijving (hij gaat dan veel harder)

je hebt ook nog een R...dat is een achterwielaandrijving

Tips:

1. Maak de Acceleratie nooit meer als de max. snelheid. Anders gaat de wagen slippen.

2. Het gewicht v/d wagen beinvloed de snelheid niet. Het zorgt er alleen maar voor dat je bij een botsing vrij goed op de weg blijft en niet van richting veranderd.

3. Bij een Voorwielaandrijving slipt de wagen helemaal niet. Alleen kan je heel moeilijk bochten maken.

4. Met een Vierwielaandrijving slipt de wagen vrij veel.

suc6

By Flying Dutchman:

Nog even een aanvulling: Met voorwiel aandrijving stuurt de auto juist heel makkelijk. Kijk maar naar de Admiral en de Blista Compact. Deze wagens zijn voorwiel aangedreven, en rijden zeer makkelijk. Je kunt ook testen of een wagen voorwielaandrijving heeft door stil te gaan staan en gas en rem tegelijk in te drukken. Bij achterwiel aandrijving zullen de achterwielen gaan slippen (burnout) en bij voorwielaandrijving hoor je alleen de moter draaien.

En als je het gewicht van een motor of brommer op maximum zet (50000) kun je bijna niet meer vallen door een aanrijding met een auto.

Deze Tutorial is gemaakt door Eclipse, maar aangezien er steeds meer mensen om vragen, heb ik hem even ge-quote, en opnieuwe gepost, veel succes ermee, en stel hier nog eventuele vragen.

Bewerkt: door Big Bear

  • Reacties 54
  • Bezichtigingen 24.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_604249
Tips:

1. Maak de Acceleratie nooit meer als de max. snelheid. Anders gaat de wagen slippen.

2. Het gewicht v/d wagen beinvloed de snelheid niet. Het zorgt er alleen maar voor dat je bij een botsing vrij goed op de weg blijft en niet van richting veranderd.

3. Bij een Voorwielaandrijving slipt de wagen helemaal niet. Alleen kan je heel moeilijk bochten maken.

4. Met een Vierwielaandrijving slipt de wagen vrij veel.

1+4 kan je tegen gaan

BLISTA 1900.0 2.1 5.5 1.9 0.0 0.0 0.2 70 0.8 0.75 0.54 5 170.0 20.0 F P 7.0 0.65 0 30.0 1.4 0.11 0.2 0.8 20000 0.25 -0.15 0.5 0.0 2 0 1

De rode is de Traction control, als je deze op bv 0.1 zet slipt is snel zet je hem op 5 slipt ie helemaal niet meer.

maar hoe hoger de traction control, hoe beter de handrem werkt

PS. de traction control is letter K

en er is een foutje, 4 moet voorwiel aandrijving zijn en 3 vierwiel aandrijving :bonk:

Mvg Feki122

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_628641

Hallo allemaal,

Ik had ff een vraagje wat betreft de handling.cfg file. Heeft iemand misschien enig idee hoe je de maximale snelheid van de Hydra , of wat voor vliegtuig dan ook , kan aanpassen? Ik heb al geprobeerd de MaxVelocity aan te passen onder de letter N maar dit helpt volgens mij niet. Wel ben ik erachter gekomen dat je Thrust kan veranderen om er zo voor te zorgen dat je vliegtuig sneller op max snelheid zit maar volgens mij beinvloed dit de maxsnelheid zelf niet. Weet iemand wat ik dan moet editen ? Of heb ik iets gemist ofzo ? Alvast bedankt !

Skysetunfold.

Geplaatst:
comment_629169
Hallo allemaal,

Ik had ff een vraagje wat betreft de handling.cfg file. Heeft iemand misschien enig idee hoe je de maximale snelheid van de Hydra , of wat voor vliegtuig dan ook , kan aanpassen? Ik heb al geprobeerd de MaxVelocity aan te passen onder de letter N maar dit helpt volgens mij niet. Wel ben ik erachter gekomen dat je Thrust kan veranderen om er zo voor te zorgen dat je vliegtuig sneller op max snelheid zit maar volgens mij beinvloed dit de maxsnelheid zelf niet. Weet iemand wat ik dan moet editen ? Of heb ik iets gemist ofzo ? Alvast bedankt !

Skysetunfold.

Ja je hebt iets gemist, HIER staat helemaal uitgelegd welke de topsnelheid is, en als het goed is staat de Hydra ook gewoon in die lange lijst in handling.cfg. Gebruiken anders Ctrl-F om te zoeken

En ik heb nog een vraagje: waarom wordt er hier een topic over aangemaakt als de complete uitleg van alle cijfers en letters er gewoon boven staat (in SA in ieder geval, VC weet ik zo niet van buiten)? Ik mag tog aannemen dat men aan MaxVelocity wel kan zien dat het om de maximale snelheid gaat...

Geplaatst:
comment_629422

Hey ik heb een vraagje, ik las net over dat traction control, en wilde dat in mijn zelf gemodde handling van de Hotring gaan goed doen, toen kwam ik er achter dat de SA handling anders is dan die die in die post werd gezet, (van de Blista, want k keek naar het onderste lijstje van de SA handling(dat is handling van VC) en die was bij Blista wel hetzelfde als in die post,) nou zag ik dat bij SA, de letter K = traction loss, en L=tractionbias, maar wat is traction bias, er staat achter bij allebei dat het tussen de 0 en de 1 moet liggen.

Nou neem ik aan dat het allebei wel iets met de grip te maken heeft, maar wat is wat, heb (ookal staat er dat het tussen 0 en 1 moet liggen) de traction loss op 2.0 gezet. Want mijn wagen slipt nogal veel(heb de topspeed en acceleratie echt heeeeeel hoog gezet en dragmultiplier op 0.

Kan iemand mij vertellen wat wat is, en hoe ik dus kan voorkomen dat als ik met mijn hotring optrek dat hij tot aan de ongeveer 500km/h burnout maakt, en waardoor ik in een slip raak.. (topspeed heb ik op 1000, en de acceleratie op 50 en dragmultiplier op 0 :puh: )

By the way, hier is de hele line: (zit wel ff een enter na de 1, anders paste het niet mooi in die code box :puh: )

HOTRING	  1600	  4500	 0	  0   0.2 -0.4  90  0.90 2.0  0.48		 4 1000   100 50   R P 50 0.60 1 30 1.5 0.1 0 0.29 -0.16 0.6 0.4 0.2 0.56 45000 40002004 c80008 0 0 0

Bedankt alvast!

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_635350

waar kun je vinden wat het zwaartepunt van de auto is? Ik heb een jeep mod gedownload en hij is nogal onstabiel, valt heel snel om als je bochten maakt. Het lijk me dat dit komt door het zwaartepunt, maar ik weet het niet zeker.

Geplaatst:
comment_635505
waar kun je vinden wat het zwaartepunt van de auto is? Ik heb een jeep mod gedownload en hij is nogal onstabiel, valt heel snel om als je bochten maakt. Het lijk me dat dit komt door het zwaartepunt, maar ik weet het niet zeker.

:cry::cry::cry:

  • 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_723686

Ik heb in GTA:VC de Sabre Turbo erg veranderd, maar (1)hij gaat vet snel kapot, kan je daar ook iets aan doen en (2) hij valt als je een bocht maakt snel om, kan je daar nog iets aan veranderen of moet je het gewicht op zn hoogst zetten?

Dit is hem nu=

SABRETUR 10800.0 2.1 4.5 2.1 0.0 0.2 0.1 70 1.05 1 0.52 5 300.0 100.0 4 P 6.1 0.52 0 33.0 1.3 0.10 0.3 0.55 45000 0.30 -0.20 0.5 0.40 3009901 1 1

en dit was het eerst=

SABRETUR 1800.0 2.1 4.5 2.1 0.0 0.2 0.1 70 1.05 0.84 0.52 5 180.0 32.0 R P 6.1 0.52 0 33.0 1.3 0.10 0.3 0.55 45000 0.30 -0.20 0.5 0.40 3009901 1 1

Het gewicht ondertussen ook op 50000 gezet en die traction control op 5

SABRETUR 50000.0 2.1 4.5 2.1 0.0 0.2 0.1 70 1.05 5 0.52 5 300.0 60.0 4 P 6.1 0.52 0 33.0 1.3 0.10 0.3 0.55 45000 0.30 -0.20 0.5 0.40 3009901 1 1

Bewerkt: door GTAfan054

Geplaatst:
comment_723766
waar kun je vinden wat het zwaartepunt van de auto is? Ik heb een jeep mod gedownload en hij is nogal onstabiel, valt heel snel om als je bochten maakt. Het lijk me dat dit komt door het zwaartepunt, maar ik weet het niet zeker.

Misschien een kleine bump, maar toch nog even dit antwoord. Kijk eens bij de getallen bij F, G en H. Deze staan voor CentreOfMass.x, -y en -z. Ik neem aan dat 0,0,0 het exacte midden van het voertuig is. 10,10,10 is de rechterbovenhoek aan de bovenkant en -10,-10,-10 is de hoek linksonder aan de onderkant.

@ GTAfan054

1. Geen idee. Het is mij ook wel eens overkomen dat een auto met 1 tik kapot ging, als ik m.b.v. een Trainer de functie 'Solid Granete Car' gebruikte. Er is één auto die dan met 1 tik kapot gaat, terwijl de rest redelijk stabiel is. Geen idee waar dit aan ligt.

2. Dit gebeurt bij een on-gemodde versie ook wel bij de Sabre Turbo. Probeer CentreOfMass.z anders eens te verlagen.

Geplaatst:
comment_723771

Ik heb hier nog 2 links die misschien nog handig kunnen zijn voor meer uitleg :

Special Cars ( Een mod van mij, heeft ook te maken met het zwaartepunt waardoor hij niet omvalt)

Gedetailleerde ontleding ( Dit is een uitgebreidere versie van een handling.cfg tutorial)

Ik hoop dat ik wat kon helpen.

Tom :cya:

GTAFAN054:

Verander je Z zwaartepunt in -10 zodat hij niet vlug omvalt en kijk naar m'n 2 link voor te zien hoe je een auto minder vlug kapot laat gaan. Ik raad je wel aan om een backup te maken :puh:

Bewerkt: door .:TOM:.

Geplaatst:
comment_723779

ok, dank je voor de moeite, ik ga het proberen

Als je ergens nog een goede regel vind voor een voertuig, dan hoor ik die graag

GTAFAN054:

Verander je Z zwaartepunt in -10 zodat hij niet vlug omvalt

Moet je dat dan bij F,G én H invullen?

Bewerkt: door Dutchy3010

Geplaatst:
comment_724123

SABRETUR 10800.0 2.1 4.5 2.1 0.0 0.2 0.1 70 1.05 1 0.52 5 300.0 100.0 4 P 6.1 0.52 0 33.0 1.3 0.10 0.3 0.55 45000 0.30 -0.20 0.5 0.40 3009901 1 1

De rode cijfertjes zijn diegene die ik bedoel. Verander dat in 0.0 -0.1 -1.2

En dan zou het goed moeten zijn, -10 was iets te veel.

Tom

  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_739091

Hoe haal je de hele snelheid omhoog bij het vliegen van elk vliegtuig wat 300km kan halen kan niet harder.

ook al zet je topspeed op 400 de teller gaat niet harder dan 300km... (ligt niet aan de speedmeter)

Geplaatst:
comment_739109
Hoe haal je de hele snelheid omhoog bij het vliegen van elk vliegtuig wat 300km kan halen kan niet harder.

ook al zet je topspeed op 400 de teller gaat niet harder dan 300km... (ligt niet aan de speedmeter)

Je zou het eens kunnen proberen met de SA Handling Editor, want deze oogt op het eerste gezicht wat makkelijker. Die editor is hier te downloaden. Je download de tool, en je klikt na het opstarten op 'load handling.cfg'. Je selecteer dan het voertuig dat je wilt veranderen, en je veranderd de opties die je wilt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.