Talietje Geplaatst: 25 maart 2006 Rapport Geplaatst: 25 maart 2006 hoe maak je eigenlijk foto's met je webcam?
MrKooKie Geplaatst: 25 maart 2006 Rapport Geplaatst: 25 maart 2006 In een programma waarmee je een schermpje ziet met jou gezicht erop op het knopje Print Scrn/SysRq drukken. Daarna in Paint op Crtl + V drukken. Dan kan je hem bewerken. Maar de meeste cams hebben software bijgeleverd waarmee je vanuit een programma kan opnemen en foto's kan maken.
Talietje Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 25 maart 2006 In een programma waarmee je een schermpje ziet met jou gezicht erop op het knopje Print Scrn/SysRq drukken. Daarna in Paint op Crtl + V drukken. Dan kan je hem bewerken. Maar de meeste cams hebben software bijgeleverd waarmee je vanuit een programma kan opnemen en foto's kan maken. maar, met welk programma kan je dat doen, foto's maken?
Gunslinger Geplaatst: 25 maart 2006 Rapport Geplaatst: 25 maart 2006 In een programma waarmee je een schermpje ziet met jou gezicht erop op het knopje Print Scrn/SysRq drukken. Daarna in Paint op Crtl + V drukken. Dan kan je hem bewerken. Maar de meeste cams hebben software bijgeleverd waarmee je vanuit een programma kan opnemen en foto's kan maken. maar, met welk programma kan je dat doen, foto's maken? Bij de meeste webcams krijg je een cd waar een handleiding opstaat, en ook vaak de software. Met die software is het in 99 van de 100 gevallen mogelijk foto's te maken. Als je zo'n programma niet (meer) hebt, kun je ook is naar "Deze computer" gaan. Misschien staat daar je webcam tussen. Dubbelklik en een nieuw venster opent zich. Linksboven staat de functie "Een nieuwe foto nemen". Hier twee screens voor de duidelijkheid:
Argon Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 Heb je de handleiding nog daar zal het wel instaan.
MrKooKie Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 maar, met welk programma kan je dat doen, foto's maken? In MSN bijvoorbeeld, dan kun je via Extra -> Webcam Instellingen een schermpje zien met het beeld dat jouw webcam ontvangt. Of je kunt in MSN gewoon een videogesprek starten, dan zie je ook wat jou webcam uitzendt.
Talietje Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 maart 2006 maar, met welk programma kan je dat doen, foto's maken? In MSN bijvoorbeeld, dan kun je via Extra -> Webcam Instellingen een schermpje zien met het beeld dat jouw webcam ontvangt. Of je kunt in MSN gewoon een videogesprek starten, dan zie je ook wat jou webcam uitzendt. ah, ik denk dat ik nog een cd er van liggen heb!!
Talietje Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2006 maar, met welk programma kan je dat doen, foto's maken? In MSN bijvoorbeeld, dan kun je via Extra -> Webcam Instellingen een schermpje zien met het beeld dat jouw webcam ontvangt. Of je kunt in MSN gewoon een videogesprek starten, dan zie je ook wat jou webcam uitzendt. ja ik zie mij in in een scherm, maar hoe kan je dan een foto trekken?
Gunslinger Geplaatst: 2 april 2006 Rapport Geplaatst: 2 april 2006 maar, met welk programma kan je dat doen, foto's maken? In MSN bijvoorbeeld, dan kun je via Extra -> Webcam Instellingen een schermpje zien met het beeld dat jouw webcam ontvangt. Of je kunt in MSN gewoon een videogesprek starten, dan zie je ook wat jou webcam uitzendt. ja ik zie mij in in een scherm, maar hoe kan je dan een foto trekken? In MSN kun je geen foto's maken. MrKooKie laat alleen zien hoe je je webcam aanzet. Daar heb je een ander programma voor nodig, het liefst van het merk van je webcam.
Talietje Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2006 maar, met welk programma kan je dat doen, foto's maken? In MSN bijvoorbeeld, dan kun je via Extra -> Webcam Instellingen een schermpje zien met het beeld dat jouw webcam ontvangt. Of je kunt in MSN gewoon een videogesprek starten, dan zie je ook wat jou webcam uitzendt. ja ik zie mij in in een scherm, maar hoe kan je dan een foto trekken? In MSN kun je geen foto's maken. MrKooKie laat alleen zien hoe je je webcam aanzet. Daar heb je een ander programma voor nodig, het liefst van het merk van je webcam. ik heb nog een cd van mijn webcam liggen, maar hoe trek je dan fotot's?
Talietje Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 april 2006 ik zit vast!! alsjeblieft help me!! wilt er iemand het uitleggen wat ik moet doen? ik heb een cd ligge,n van mijn webcam, maar in deze computer staat er geen tekeningetje waar een webcam op staat! >>> Door Gunslinger: Gelieve niet dubbel te posten. Als iemand een antwoord heeft, zal diegene dat vanzelf zeggen.<<<
Gianni_007 Geplaatst: 22 maart 2008 Rapport Geplaatst: 22 maart 2008 hoe trek je een foto met je webcam?
SummerBase Geplaatst: 22 maart 2008 Rapport Geplaatst: 22 maart 2008 Dit is wel een gigantische bump. Je haalt een topic omhoog van bijna 2 jaar terug. Het is dan ook niet de bedoeling om zulke oude topics omhoog te bumpen met vragen die je ook wel in de handleiding van de webcam kunt vinden. Vat het niet verkeerd op hoor, want het is goed dat je iets vraagt, maar als je een simpele zoekactie gebruikt kom je al ver. Vaak moet je een knopje op de webcam indrukken of je moet het door middel van de bijgeleverde software doen. Wil dat niet lukken, dan ga je gewoon met iemand in gesprek op msn en dan neem je een screenshot (door middel van de knop: screenshot) en dan plak je die in paint waarna je hem uitknipt en opslaat in je favoriete formaat. Zo simpel is het! Om verdere discussie te voorkomen, topic gesloten...
Recommended Posts